Praha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.
Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary

spotřební daň: 11,84/11,84
cena ropy: 11,64/23,84
DPH 19 %: 4,46/27,94
Z uvedeného vyplývá, že při ceně 28 Kč za litr včetně DPH, by měl výrobce marži 0,06 Kč, což musíte uznat, že je nesmysl.
EDIT: M: koukám, že než jsem to dopsal, tak vás napadlo to samé.
Jinak jsem zkusil nejakou tu matematiku (chcete-li moje nazory:-))
Barel je 159 litru a barel ropy stoji 130 dolaru, to je 1950 korun a jeden litr surove ropy tedy stoji 12,26. Spotrebni dan je 11,84 (zelena nafta je jen pro zemedelce, neni pro zeleznici). Celkem to je 24,10. Kdyz se k tomu pripocte jeste DPH (19%), tak to dela 28,70. Potud fakta (opet plati - je-li tam chyba, tak sem s ni).
Takze pokud Paramo proda Ceskych draham litr nafty za 28 korun (vcetne DPH), tak na tom aktualne prodela 70 haliru plus dalsi penize za dopravu a samozrejme zpracovani te surove ropy. Netvrdim, ze to neni mozne, ale znamenalo by to, ze Paramo pomerne silne spekuluje na pad ceny ropy nebo dolaru, pripadne cena ropy, ze ktere Paramo vari naftu je nizsi (i to je mozne)...
Samozřejmě bez DPH, to se počítá až v koncové ceně a tam to dělá oněch zlodějskomodroptáčnických 9%?
A není v té koncové ceně dph za vše, tedy i naftu pro šukafon 9% ???
podotýkám koncové ceně jízdenky!
Že články v našich sdělovacích prostředcích jsou většinou na nic je obecně známá skutečnost (bohužel zase v oněch prostředcích cenzurovaná) opět viz třeba http://blisty.cz/
A opravdu se to učí v občance - tedy pokud vyučující už nerezignoval a nerisknul to přeskočit, protože zjistil že je darmo perel etc.
viz
http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701
Jinak vcera v 14:00 jsi psal, ze DPH na naftu je 9%, ted 19%, pokud se nepletu:-)
A pro rypaly - co si myslim ja, jestli je to s nebo bez DPH? Nevim a proto se ptam. Zaznely tady oba nazory a oba byly podepreny tim, ze kdo si mysli opak be mel vice studovat. Takze o te cene nevim nic, jenom to, ze pulka naroda je v pohode, pulka by mela vic studovat:-))
Dobrej obchod pro ČD
Koukni se taky na cenu OPEC tady:
http://www.petrol.cz/ropa/, vzhledem k polštáři spotřební daně to pro ono paramo zase taky není tak velký riziko, ostatně smlouvu nikdo neviděl a může tam být klauzule že k nějakému datu lze cenu zvýšit o x procent pokud cena suroviny překročí x dolíků za sud.
Všechny ostatní úvahy jsou tlachání o ničem. A že erár, hlavně modrej na železnici kašle je známý ale nemá se spotřební daní nic společnýho neb mu nebrání nic koupit ze státního rozpočtu - kam ty prachy tečou třeba 100 těch tolik tu opěvovaných zázraků zvaných desiro či jak (jo nezbylo by pak na dálnice)
Onen článek je prostě mlžení o ničem, mimo podstatu věci, radši bych uvažoval o tomhle:
http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/jak-si-poradime-bez-fosilnich-paliv
Pripadne je pravdiva moznost cislo dve a to, ze cena nafty pro CD bude - bez dane - 23,50?
Jinak je trocha skoda, ze jsi to znehodnotil tema hlaskama o "nekonecne" rostoucich cenach ropy. Kazdopadne skvelej obchod by to mel byt pro koho? Pro CD, ktery vydelaji na tom, ze budou mit zafixovanou cenu? Mozna... Znamena to, ze by ale Paramo melo na obchodu tratit? Ne, protoze muzou nakoupit komoditni derivaty a to, co ztrati na prodejich pro CD, to ziskaji na tech futures.
Nicmene pokud je takovy terno nakupovat triletou ropu a je to vynikajici obchod, tak v pondeli nakup derivaty idealne na kolateral a bud budes miliardar nebo prijdes o vsechno. Podle toho, co pises bys mel byt spis ten miliardar:-)
Každá firma dělá rozpočty a kalkulace bez DPH, jinak by se v tom nevyznala, i ve smlouvách je uvedená cena bez DPH, fakturovaná je pak dohodnutá cena, ke které se připočítá DPH platnou na danou komoditu či práci, platí se celková cena, tj dohodnutá + DPH ze které prodávající odvede DPH financům. Pokud byl prodej platci DPH a tím ČD, je tak mu finacové ono DPH co zaplatil vrátí - tedy dráze to co zaplatila Paramu, je tedy jedno jestli platí 19 nebo 5 % za naftu, je tam ale oněch 19 protože na ní je obecně 19. Takže ČD ve finále nakoupí naftu bez DPH. Na jízdném je 9%, kalkuluje tedy cenu bez DPH pro sebe, přirazí 9% a ty odvede zas financům, obyčejnej kolík je koncový zákazník, takže to dépéhá vlastně přes čd zaplatí fiskálu, pokud je to někdo na služební cestě a jeho zaměstnavatel je platce dph, tak si to dá do nákladů a zase dostane oněch 9% zpátky.
Pokud jde jízdné do nákladů výrobci televizorů, kde je dph 19% tak to jízdné zaplatí v ceně ten kdo si televizor kupuje, ale tady už s 19%!!!!
Pokud je to fix cena na tři roky dopředu, tak je to vynikající obchod - viz
http://zlomropy.blogspot.com/
nebo
http://www.energybulletin.cz/
nebo články o ropném zlomu na
http://blisty.cz/
kapišto? víc polopaticky to nejde, šokuje mne ona příšerná ignorance některých lidí (většiny) protože jde o učivo ON každé střední školy, svědčí to jenom o tom co se už delší dobu ví, že upadá úroveň školství a nutí mne to pomalu ke výkřiku zoufalství, ostatně nejsem první:
http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701
PS: My se nehadame, ja (a prispel i Chikatetsujin) ti vysvetluju neco, co evidentne nechapes a pisu fakta, nikoliv moje pocity nebo nazory (pokud napisu, ze 1+1=2, tak na tom nic pytlikovskeho nevidim; jen se zlehka podivuji nad tim, ze to nevis a presto jsi nadale nadherne jizlivy a do sve neznalosti se zavrtavas hloubeji a hloubeji). Jestli je chces rozsporovat tak muzes, ja se rad priucim (preci jen uz je to dyl, co jsem se tim zabyval a je mozne, ze se neco zmenilo a krome dokumentu, ktere jsem zbezne "prolistoval" jsou i nejake jine, nove).
Kvuli tomu, ze necemu nerozumis, nemusi byt ten druhej bourk pytlik. Taky nenazyvam M.Zikmunda broukem pytlikem kvuli tomu, ze zna "sebehloupejsi" predpis nebo J.Petraka kvuli tomu, ze z kazde fotky z Rakouska bezpecne pozde, kde to je (pokud ji nefotil on sam:-))
A kdyz je debata o lokomotive, tak si fakt netroufam hodnotit, jestli je design nebo vykon nebo cokoliv dobre nebo spatne, protoze tomu proste nerozumim (bohuzel:-)
Za druhé. Když jsem poprvé psal o tom, že jsou procenta rozděleny na údržbu dálnic a silnic 1. tř. (skrze SFDI) a na to, co dostanou kraje, tak jste psal, že nechápete moje rozdělení. V dalším příspěvku ovšem tvrdíte opak. Tak si v tom udělejte pořádek.
Za třetí. Nehodlám víkend strávit hádáním se s broukem Pytlíkem, který všechno ví, všechno zná.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










