..: Litr nafty pro ČD? Za 28 korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.

Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary


Vítek_V | 25.7.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
26.07.2008 (22:37)  
sAd - mas levnou ropu:-) Ale dospeli jsme k temuz... Jsem zvedav na reakci treba od JTB, jak ti to setre a ze se pletes
Registrierter Benutzer sAd 
26.07.2008 (22:33)  
Pánové, tak jsem to asi rozlouskl :). Udělal jsem propočty, kdy jsem bral v úvahu spotřební daň, cenu ropy, případně DPH a vyšlo mi zhruba toto (ceny jsou uvedeny za litr v Kč, za lomítkem celková suma):
spotřební daň: 11,84/11,84
cena ropy: 11,64/23,84
DPH 19 %: 4,46/27,94
Z uvedeného vyplývá, že při ceně 28 Kč za litr včetně DPH, by měl výrobce marži 0,06 Kč, což musíte uznat, že je nesmysl.
EDIT: M: koukám, že než jsem to dopsal, tak vás napadlo to samé.
Registrierter Benutzer M 
26.07.2008 (22:11)  
OK, tech 9 a 19 bylo tedy jen nedorozumeni, sorry za nej

Jinak jsem zkusil nejakou tu matematiku (chcete-li moje nazory:-))
Barel je 159 litru a barel ropy stoji 130 dolaru, to je 1950 korun a jeden litr surove ropy tedy stoji 12,26. Spotrebni dan je 11,84 (zelena nafta je jen pro zemedelce, neni pro zeleznici). Celkem to je 24,10. Kdyz se k tomu pripocte jeste DPH (19%), tak to dela 28,70. Potud fakta (opet plati - je-li tam chyba, tak sem s ni).

Takze pokud Paramo proda Ceskych draham litr nafty za 28 korun (vcetne DPH), tak na tom aktualne prodela 70 haliru plus dalsi penize za dopravu a samozrejme zpracovani te surove ropy. Netvrdim, ze to neni mozne, ale znamenalo by to, ze Paramo pomerne silne spekuluje na pad ceny ropy nebo dolaru, pripadne cena ropy, ze ktere Paramo vari naftu je nizsi (i to je mozne)...
26.07.2008 (21:57)  
Psal jsem
Samozřejmě bez DPH, to se počítá až v koncové ceně a tam to dělá oněch zlodějskomodroptáčnických 9%?

A není v té koncové ceně dph za vše, tedy i naftu pro šukafon 9% ???
podotýkám koncové ceně jízdenky!

Že články v našich sdělovacích prostředcích jsou většinou na nic je obecně známá skutečnost (bohužel zase v oněch prostředcích cenzurovaná) opět viz třeba http://blisty.cz/

A opravdu se to učí v občance - tedy pokud vyučující už nerezignoval a nerisknul to přeskočit, protože zjistil že je darmo perel etc.

viz
http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701
Registrierter Benutzer M 
26.07.2008 (21:52)  
Pepo, promin, ale o tu odpoved mi slo velmi - viz diskuse nize... Tvoje odpoved totiz vrha velmi velmi negativni svetlo na clanek jako takovy (nesmyslne nazory autora o tom, ze na benzinkach je cena neumerne draha), jakozto i na komentare nekterych lidi... Napriklad JTB vcera v 15:58 tvrdil, ze Na 90 % se jedná o cenu konečnou, tedy i s daněmi. (a kdo by si dovolit tvrdit opak - to je napriklad ty - , tak ten by mel lepe cist a premyslet)

Jinak vcera v 14:00 jsi psal, ze DPH na naftu je 9%, ted 19%, pokud se nepletu:-)

A pro rypaly - co si myslim ja, jestli je to s nebo bez DPH? Nevim a proto se ptam. Zaznely tady oba nazory a oba byly podepreny tim, ze kdo si mysli opak be mel vice studovat. Takze o te cene nevim nic, jenom to, ze pulka naroda je v pohode, pulka by mela vic studovat:-))
26.07.2008 (21:44)  
To M proboha nech toho, tvoje úvahy jsou mimo mísu, přečti si poslední odkaz co jsem tam dal! Cena je prostě těch cca 28,- bez DPH!
Dobrej obchod pro ČD

Koukni se taky na cenu OPEC tady:
http://www.petrol.cz/ropa/, vzhledem k polštáři spotřební daně to pro ono paramo zase taky není tak velký riziko, ostatně smlouvu nikdo neviděl a může tam být klauzule že k nějakému datu lze cenu zvýšit o x procent pokud cena suroviny překročí x dolíků za sud.

Všechny ostatní úvahy jsou tlachání o ničem. A že erár, hlavně modrej na železnici kašle je známý ale nemá se spotřební daní nic společnýho neb mu nebrání nic koupit ze státního rozpočtu - kam ty prachy tečou třeba 100 těch tolik tu opěvovaných zázraků zvaných desiro či jak (jo nezbylo by pak na dálnice)

Onen článek je prostě mlžení o ničem, mimo podstatu věci, radši bych uvažoval o tomhle:
http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/jak-si-poradime-bez-fosilnich-paliv
Registrierter Benutzer M 
26.07.2008 (21:39)  
Josef Nos - no a ted teda zasadni otazka - ma smysl srovnani v textu, ze Ceske drahy zaplati 28 korun (kdyz se k tomu jakoze prirazi ta DPH, tak je to 33,30), zatimco na benzinkach je cena nafty pro koncoveho zakaznika fyzickou osobu, ktery plati cenu nafty i DPH a nikdo mu ji nevrati az 35 korun a tahle cena je nadsazena?
Pripadne je pravdiva moznost cislo dve a to, ze cena nafty pro CD bude - bez dane - 23,50?

Jinak je trocha skoda, ze jsi to znehodnotil tema hlaskama o "nekonecne" rostoucich cenach ropy. Kazdopadne skvelej obchod by to mel byt pro koho? Pro CD, ktery vydelaji na tom, ze budou mit zafixovanou cenu? Mozna... Znamena to, ze by ale Paramo melo na obchodu tratit? Ne, protoze muzou nakoupit komoditni derivaty a to, co ztrati na prodejich pro CD, to ziskaji na tech futures.
Nicmene pokud je takovy terno nakupovat triletou ropu a je to vynikajici obchod, tak v pondeli nakup derivaty idealne na kolateral a bud budes miliardar nebo prijdes o vsechno. Podle toho, co pises bys mel byt spis ten miliardar:-)
26.07.2008 (21:32)  
Je vidět, že tu skoro nikdo neviděl jedinou fakturu a ani nechodí nakupovat rohlíky, jinak by někteří nemohli blábolit o 5% DPH.
Každá firma dělá rozpočty a kalkulace bez DPH, jinak by se v tom nevyznala, i ve smlouvách je uvedená cena bez DPH, fakturovaná je pak dohodnutá cena, ke které se připočítá DPH platnou na danou komoditu či práci, platí se celková cena, tj dohodnutá + DPH ze které prodávající odvede DPH financům. Pokud byl prodej platci DPH a tím ČD, je tak mu finacové ono DPH co zaplatil vrátí - tedy dráze to co zaplatila Paramu, je tedy jedno jestli platí 19 nebo 5 % za naftu, je tam ale oněch 19 protože na ní je obecně 19. Takže ČD ve finále nakoupí naftu bez DPH. Na jízdném je 9%, kalkuluje tedy cenu bez DPH pro sebe, přirazí 9% a ty odvede zas financům, obyčejnej kolík je koncový zákazník, takže to dépéhá vlastně přes čd zaplatí fiskálu, pokud je to někdo na služební cestě a jeho zaměstnavatel je platce dph, tak si to dá do nákladů a zase dostane oněch 9% zpátky.

Pokud jde jízdné do nákladů výrobci televizorů, kde je dph 19% tak to jízdné zaplatí v ceně ten kdo si televizor kupuje, ale tady už s 19%!!!!

Pokud je to fix cena na tři roky dopředu, tak je to vynikající obchod - viz
http://zlomropy.blogspot.com/
nebo
http://www.energybulletin.cz/
nebo články o ropném zlomu na
http://blisty.cz/

kapišto? víc polopaticky to nejde, šokuje mne ona příšerná ignorance některých lidí (většiny) protože jde o učivo ON každé střední školy, svědčí to jenom o tom co se už delší dobu ví, že upadá úroveň školství a nutí mne to pomalu ke výkřiku zoufalství, ostatně nejsem první:
http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2008041701
Registrierter Benutzer M 
26.07.2008 (13:46)  
V prvnim prispevku jsi psal, ze 9% jde na "ostatni", v druhem na "silnice II. a III. trid". Rekl bych, ze to nejsou synonyma. Jinak receno, nikdo na svete nemohl pochopit, co myslis tim prvnim prispevkem, ten druhej uz pochopitelnej byl a slo na nej reagovat

PS: My se nehadame, ja (a prispel i Chikatetsujin) ti vysvetluju neco, co evidentne nechapes a pisu fakta, nikoliv moje pocity nebo nazory (pokud napisu, ze 1+1=2, tak na tom nic pytlikovskeho nevidim; jen se zlehka podivuji nad tim, ze to nevis a presto jsi nadale nadherne jizlivy a do sve neznalosti se zavrtavas hloubeji a hloubeji). Jestli je chces rozsporovat tak muzes, ja se rad priucim (preci jen uz je to dyl, co jsem se tim zabyval a je mozne, ze se neco zmenilo a krome dokumentu, ktere jsem zbezne "prolistoval" jsou i nejake jine, nove).
Kvuli tomu, ze necemu nerozumis, nemusi byt ten druhej bourk pytlik. Taky nenazyvam M.Zikmunda broukem pytlikem kvuli tomu, ze zna "sebehloupejsi" predpis nebo J.Petraka kvuli tomu, ze z kazde fotky z Rakouska bezpecne pozde, kde to je (pokud ji nefotil on sam:-))
A kdyz je debata o lokomotive, tak si fakt netroufam hodnotit, jestli je design nebo vykon nebo cokoliv dobre nebo spatne, protoze tomu proste nerozumim (bohuzel:-)
Registrierter Benutzer sAd 
26.07.2008 (13:14)  
M: Tak za prvé, děkoval jsem předem za případné vysvětlení včetně odkazu. Stačí číst 26.07.2008 (0:01) .

Za druhé. Když jsem poprvé psal o tom, že jsou procenta rozděleny na údržbu dálnic a silnic 1. tř. (skrze SFDI) a na to, co dostanou kraje, tak jste psal, že nechápete moje rozdělení. V dalším příspěvku ovšem tvrdíte opak. Tak si v tom udělejte pořádek.

Za třetí. Nehodlám víkend strávit hádáním se s broukem Pytlíkem, který všechno ví, všechno zná.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko