..: Litr nafty pro ČD? Za 28 korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.

Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary


Vítek_V | 25.7.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
26.07.2008 (3:27)  
No s tou nedostatečností poplatků za užití DC bych si nebyl tak jist. Spíš je otázka jak efektivně jsou využívány. Když koukám do výroční zprávy 2006 (novější nenalézám), tak vidím, že tehdejší nákladní doprava ČD zaplatila 4,36 mld Kč, osobní doprava pak 1,6 mld Kč. Na "roční údržbu" (nikoliv investiční akce většinou zatažené z SFDI) je to solidní částka. A to tu máme ještě pár privátních dopravců, které taky nějaké ty miliony na poplatcích vyjezdí svými těžkými nákladními vlaky.
registrovaný uživatel M 
26.07.2008 (2:44)  
Jinak jeste dodatek. Co se cinnosti SZDC tyce, tak tam jsou vydaje dvojiho typu - prvni je zajisteni provozuschopnosti a tyto vydaje jsou z casti pokryty poplatky za uziti DC, ale protoze jsou tyto poplatky nedostatecne, tak je musi doplnit prijmy od SFDI.
Druhym typem vydaju jsou vydaje investicni a ty zajistuji prijmy z SFDI a dotace z EU.

Jinak z toho kratkeho vyctu je z hlediska financovani zeleznice patrne tohle - o dotace zada SFDI, tak SZDC. Vynosy z dani jdou do SFDI a odtud jsou presouvany dale do SZDC. Pak je tu jeste moje domnenka, ze SZDC zas tak moc lidi nema a hodne veci si nechava delat od zamestnancu CD. Vysledek - jedny penize projdou rukama "padesati" ruznych uredniku, kteri s nimi udelaji "padesatkrat" defacto totez (to plati bez ohledu na pravdivost te moji domnenky).
registrovaný uživatel M 
26.07.2008 (2:26)  
http://www.sfdi.cz/CZ/index.php
V obecnych udajich jsou vydaje, v prijmech fondu jsou prijmy

Co ma byt tvych 11, resp. 9 procent nechapu.

SFDI dostava 9% z vynosu spotrebni dane (z mineralnich oleju; zbytek tehle dane jde, pocitam, obecne do SR). Dalsimi prijmy jsou privatizace, silnicni dan, mytne, dotace z EU a dotace ze SR. Prijmem fondu neni poplatek za uziti zeleznicni cesty.
Z techto prijmu se financuji jak silnice, tak zeleznice (skrze SZDC) - tj. oboji! Dale se financuji cyklostezky a vodni cesty.

Pokud jde o tech 40%, tak k tomu asi takto - ja mam v kapse milion a dam 10% na charitu - ty mas v kapse tisic a na charitu das 40%. Da se na zaklade procent odvodit, kdo dal na charitu vic?
registrovaný uživatel sAd 
26.07.2008 (0:01)  
Asi mi to nějak uniklo, ale ono je někde psané, že se vybraná spotřební daň z paliv použije na infrastrukturu (silniční či železniční)? Na silnice se vybírá na dálničních známkách a mýtu, na železnici se platí SŽDC. Ptám se, protože to nevím. Případné odpovědi podložte odkazem, kde to je psané. Díky.

EDIT: Tak jsem našel, že se použije celých 11% pro dálnice a silnice 1. tř a 9% pro ostatní. Obrovská částka, není-liž pravda, co? Na to, že v Evropě je běžných 40%... O tom, že něco dostává železnice jsem nenašel nic.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
25.07.2008 (22:40)  
Ta cena bude konecna, CD jsou platcem DPH, takze i pokud by byla cena bez DPH, bude jim dan vracena,ze?

Take by me zajimalo, kolik za naftu plati CD dnes. Tato cena bude uctovana do budoucna, pokud to spravne chapu.

V kazdem pripade je jasne, ze toto je hlavni vyhoda unitarni zeleznice, resp. unitarniho dopravce. Soukromnik si s par litry tezko dojedna lepsi ceny nez by platil, kdyby jezdil se svym Desirem k pumpe na dalnici :)
registrovaný uživatel M 
25.07.2008 (22:01)  
Vousac - ze by se neztratil ani litrik se snad ani nechce verit:-)
registrovaný uživatel M 
25.07.2008 (21:44)  
Pomo - jako netusim, jak je to na Slovensku, ale dost tezce pochybuju, ze si zeleznice (mimochodem, co to je zeleznice?) financuje svoji VYSTAVBU jak pises (protoze by na to nikdy nevzala penize). Cast spotrebni dane neni urcena na financovani silnicni (doufam, ze je to cesky preklad toho cestna) infrastruktury. Je urcena na financovani infrastruktury jakekoliv.
Zelena nafta s tim nijak nesouvisi. Je to o tom, ze nafta pro osobni auta financuje vystavbu zeleznice (a neni to absurdni) a proto by nemelo byt absurdni ani to, ze by "zeleznicni nafta" financovala silnicni infrastrukturu...
25.07.2008 (21:36)  
Ad kóřa(dnes 14,14):vy jste zaměstnancem drah,přicházejícím do styku s motorovou naftou a máte možnost si je pro sebe zadarmo brát? Jestli ano tak se vám omlouvám,jestli ne tak jste vedle jak ta jedle,a navíc jste urazil poctivé zaměstnance drah. Jestli je něco v železničním provozu dobře zabezpečené proti zlodějům a zlodějnám,tak je to právě naftové hospodářství. Aspoň podle mých zkušeností-strojvedoucí motorové trakce celkem 27 let. A za kradení nafty je okamžitý vyhazov beze všech nároků.
registrovaný uživatel Pomo 
25.07.2008 (21:25)  
k tej absurdite:
u cestnej dopravy dopravcu zuatazuju naklady na spotrebu PH a opravy a udrzba mobilnych prostriedkov
náklady na prepravu po zeleznici zahrnuju aj naklady na udrzbu a vystavbu dopravnej cesty
Fond urceny na opravu, udrzbu a vystavbu ciest ciest je tvoreny aj zo spotrebnej dane z PH
registrovaný uživatel Pomo 
25.07.2008 (21:16)  
to M
Zeleznica je vlastnikom svojej dopravnej cesty a teda si financuje jej udrzbu a vystavbu. U nas na slovensku je cast spotrebnej dane z nafty a benzinu priamo urcena na financovanie cestnej infrastruktury a preto sa zaviedol pojem tzv. zelenj na fty pre polnohospodarov ktora je v skutocnosti sfarbena na cerveno a nesmie sa pouzivat na cestach, len na pohon polnohospodarskych strojov na pracu na poliach a lesoch a pod. cize cena tejto nafty je znizena o cast spotrebnej dane a toto plati aj pre naftu pouzivanu pre trakcne ucely na zeleznici. myslim ze podobne je to aj u vas v Cechach a teda preto je tam ten rozdiel. staci ak si pozries ceny nafty a cervenej (polnohospodarskej) nafty vidis rozdiel cca 6 korun ( napr. http://www.natankuj.sk). U vas je pojem zelenej nafty tak isto znamy napr. http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/SID-3EA9846C-527FA7E4/cds/xsl/ceska_danova_sprava_1508.html?year=
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko