Praha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.
Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary

ČD poplatky za DC: 6,022 mld Kč
Soukromí dopravci: 0,288 mld Kč
SDFI: 5,387 mld Kč
Za to bylo u ČD pořízeno: úprava směrové polohy 1 072 km kolejí a 1091 výhybek a další práce jako čistění lože (102 km a 275 výhb.), svařování bezstykové kolejnice (134 km) a výhybek (333 ks), výměna kolejnic (181 km) a pražců. (ačkoli každá z těch položek má jinou hodnotu, asi se i překrývají a výpočet je to jen tak pro orientaci, tak mi vychází drsná jednotková cena 3 650 250 kč na km či výhybku (vyděleno počtem uvedených výhybek a km). Tak nevím jestli podbití km kolejí má cenu 3,6 mega - a to nemluvím o tom, že vidět podbitý úsek je vzácnost).
Investiční akce v roce 2007 byly hrazeny z:
13,4 mld. Kč SFDI
2,3 mld EU
0,064 mld obce
Mne osobne ta cena nafty take jasna neni, ale bylo mi receno, ze je to uplne jasne a staci cist a premyslet a ze je to uplne jasne (akorat ja, hlupak to nejvetsi, neco nechapu). No, osud tomu chtel, ze ty jsi nepochopil (nebyl jsi si zcela jisty) stejnou vec jako ja...
Co se tech POUZE 9,1%, tak vtip je v tom, ze slovo pouze jaksi neni na miste, protoze se zmenil objem toho, co se tim ma pokryt a to tak, ze sprava silnic II. a III. trid se prevedly pod kraje a neni tak financovana skrze SFDI (opet tedy plati, ze rict 20% z baliku A je nutne vic nez 9,1% z baliku B, protoze 20>9, je hloupost hodna vybranych novinaru). Takze to tvoje "ted je to 9,1% na vsechno" (ostatne spravne jsi nepopsal ani to drivejsi rozdeleni penez...) je dalsi z tvych bludu plynoucich z naproste neznalosti veci...
Jestli jsem brouk pytlik? Radeji budu brouk pytlik nez expert, kterej o vsem keca, ale pise neuveritelny bludy (ovsem jestli je na te strukture prijmu a vydaju SFDI nebo SZDC neco spatne, tak mne oprav. Ja ti na rozdil od tebe i podekuji). Na tvym miste zalezu do nory a cervenam se, pripadne si sypu hlavu na popel a zkusim si o vecech neco precist, ale ty mas zjevne svuj styl:-)
M: Je možné, že se ty procenta změnily, včetně rozložení. Bylo to ovšem tak, že 11 % ze spotřební daně šlo na dálnice a silnice 1. tř. a dalších 9 % dostávaly kraje na silnice ostatních tříd. Teď to vypadá, že to je jenom těch 9,1 % na všechno...
To s tím porovnáním procent jste trochu ustřelil. Pokud vím, tak spotřební daně na paliva jsou v západní Evropě vyšší než u nás, tudíž logicky 40 % musí být více než našich 9,1 %.
Duke123: Klídek, nemá to cenu, protože M je převlečený brouk Pytlík :).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










