Praha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.
Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary

ty: bolo by absurdne aby zeleznica nakupom nafty zaroven financovala konkurencnu cestnu infrastrukturu
ja: silnice nakupem nafty (skrze spotrebni dan) financuje konkurencni dopravni cestu a to je
-bud: absurdni (ale je to tak)
-nebo: neni to absurdni a tudiz by absurdni nemelo byt ani financovani opacne...
Pokud je ta cena bez DPH, tak to srovnání s 35 Kč u pumpy je zavádějící a mělo by to být taky bez DPH!
Nejsem expert na finance, takže pokud tomu někdo rozumí více, opravte mě.
(Pokud si ale kupujete u řemeslníka třeba podlahu, on nakoupí materiál bez DPH, podlahu položí a vše dohromady účtuje s nižší sazbou DPH)
struktura ceny nafty v sebe neosahuje zadnu polozku ktora by isla na financovanie zeleznic, to mas tak ako u zelenej nafty, ta sa smie pouzivat len mimo ciest, lebo je lacnejsia o tu cast ktora je priamo urcena na udrzbu a vystavbu ciest
přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun
bylo velmi nehezké porovnávání jablek s hruškama. Nebo chcete říct, že nafta už stojí 35 bez DPH?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










