..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Reportáže Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
10.08.2008 (0:16)  
Kdyz se tak divam na letecke snimky, tak mi prijde opravdu velmi divne, jak jsou ty vagony blizko k prekazce a "nerozsypany". Tezkou lokomotivu to vyhodilo mimo koleje, vzala s sebou jeden vagon, ale ostatni zustaly "na kolejich" a brzy zastavily.
Ackoliv byli tentokrat i mrtvi, tak bych rekl, ze stejne jako u Vranan opet obrovske stesti a to bez ohledu na to brzdeni pred prekazkou.
Ze ta loko prorazila cestu a soucasne "uhnula stranou" je zazrak - mozna je to tema osmickama...
registrovaný užívateľ M 
09.08.2008 (23:54)  
Ad oprava - jde o to, jak je postavena smlouva taky - tj. zhruba neco na zpusob, jestli by pojistovna za opravdu zdemolovane S120 byla ochotna vyplacnout 100K (treba). Spis by to pojistovak dal na totalku a vyplatil by 10K (treba; jakozto cenu vozu). Ale u lokomotiv to muze byt samozrejme jine.
K uvaham jak moc je poskozena, chybi resitelum do rovnice dosadit to, do ceho vlastne narazila. Kdyby to bylo celne do souvisleho betonu, tak tu loko (stejne jako nekolik dalsich vagonu) sotva najdou, natoz, aby ji opravili. Tohle byly spis "kousky" betonu, mozna nejaka zelezna konstrukce, rekl bych. Tezko rict, pres co konkretne preletela, takze nema cenu spekulovat, co s ni je (pro auto je taky rozdil celni naraz do kamionu a do jineho auta)
09.08.2008 (23:30)  
Martin Grill: není třeba se omlouvat, není za co. ;-)
registrovaný užívateľ Web 
09.08.2008 (23:28)  
szt: Taky mě to zarazilo. Ona je skutečně nejpravděpodobnější přícina nějaká únava materiálu, případně nějaká nepředvídatelná náhoda než programové porušování bezpečnosti. A to všechno bude známé až po vyšetření, tahle touha po padajících hlavách je hrozně laciná.

Ovšem nejkvalitnější jsou pohádky, jak by se to nestalo kdyby stále existovalo železniční vojsko!
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
09.08.2008 (23:17)  
Heřman: Promiň, ale já tam byl a to co jsem viděl, mi tak nějak říká, abych si amatérsky myslel toto. Potřeba je jedna věc, realita druhá. Čelovky s kamionem na přejezdu jsou opravitelné. Čelovka s mostem...nevím nevím...
dopisovateľ alebo člen ŽP Payus  mail  
09.08.2008 (22:58)  
HEŘMAN: stejně tak amatérské je tvrdit,že ji půjde opravit...a jestli se to vyplatí.vždycky je lepší se smířit s horší variantou a být příjemně překvapen. Osobně si myslím,že je neopravitelná,pokud se však jednou znovu objeví na oběhu,tak si otevřu láhev něčeho dobrého
09.08.2008 (22:53)  
Martin Grill: s těmi předčasnými amatérskými soudy bych počkal. Už se opravila spousta strojů které byly stejně "absolutně na sračku", stejně jako se spousta zrušila. V dnešní době není problém ani zlomený rám opravit, resp. nahradit novým. Jde o finanční náročnost (tady bych se neobával, protože pojišťovna), a potřebu lokomotivy. A ta je zatím setsakramentsky veliká a se vzrůstávajícími výkony bude ještě větší. Proto říkám, počkejme!
registrovaný užívateľ szt 
09.08.2008 (22:45)  
ad "pevně se držel" ... zlomeninu ktera by nastala jen tim ze bych se dostatecne pevne (krecovite) drzel si velmi dobre dokazu predstavit. A kdybych cekal naraz do kamionu tak bych se drzel kurevsky pevne :-)

A cim bych se drzel ? Rukama, a ktery svaly by byly v akci nejvic ? Ty kolem zapesti ...
registrovaný užívateľ szt 
09.08.2008 (22:40)  
2Masinka: Ja nerikam ze to tak bylo v tomto konkretnim pripade, chtel jsem jen rict ze zlomenina nemusi souviset s udavanim pretizenim. Pri pretizeni ktere by lamalo kosti bych to spis videl na utrzeni "stopek" organu.
registrovaný užívateľ Bovlk 
09.08.2008 (22:40)  
Masinka: Teda nemam moc predstavu, jak to probihalo, kdyz masina vozici IC naletela do kamionu, ale nebylo to spis od nejake zrychleni (zpomaleni) z toho narazu samotneho nebo vykolejeni? Do jake miry vubec takovy naraz cukne s masinou (subjektivne)?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko