..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
09.08.2008 (22:36)  
szt Traumatolog byl jiného názoru než vy. I nějaké svaly na předloktí jsem měl natržené.
Registrierter Benutzer szt 
09.08.2008 (22:33)  
2Masinka: Zlomenina kosti muze nastat i svalovou kreci - naprosto bezne pri nelecenem tetanu. Proc by zlomenina nemohla nastat kreci pri soku ?
Registrierter Benutzer mašinka  mail  
09.08.2008 (22:31)  
Jonáš: V rychlosti 119 km/hod jsem s IC narazil do kamionu. Před nárazem jsem utekl do strojovny a pevně se držel. Nevím kolik bylo G, ale podle lékaře k nalomení vřetenní kosti došlo tahem. Přetížení bylo chvilkové, poněvadž vykolejený vlak zastavil 460m za místem střetu. Lámavostí kostí netrpím.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
09.08.2008 (22:27)  
S tou krysou se určitě rozlučte, je absolutně na slačku. Aktuální zkušenost: Rychlíky Jeseník - Brno mají v Zábřehu 100 minut zpoždění, NAD ve Studénce je tradičně podceněna (holt někdo v létě zapomněl počítat s cyklisty). Mezi Studénkou a Ostravou jezdí kyvadlové soupravy, a na Comeniu jsem se dnes svezl Béčkem...ale táhla nás exovka (151 001) - to abych uspokojil šotouše :o)

Petř Přibyla: Starý most byl snesen, onen osudový den pracovali na zbrusu novém.
09.08.2008 (22:25)  
szt-jasne ale ten most byl jiz delsi dobu v rekonstrucki,kdo vi jestli tam nebylo pri te stavbe neco poruseno :(
09.08.2008 (22:21)  
Dobry den. Rad bych se zeptal, jestli ten odklonovy par 106/107 v Krnove zastavuje.
Registrierter Benutzer Chemik 
09.08.2008 (22:18)  
Ad jonáš - tak jestli dobře počítám, tak by musel jet 105 km/h aby to na těch 450 metrech ubrzdil.
Registrierter Benutzer szt 
09.08.2008 (22:05)  
Zarazi mne jak vsichni plivete na stavebni firmu. Pritom zatim nikdo nevyloucil ze nedoslo opravdu k nejake technicke zavade.

Mili zeleznicari,zamette si pred vlastnim prahem kolikrat vam neco selze - standardem je vypadek zabezpecovaciho zarizeni, standardem je lom koleje, standardem je "spadla trolej". Kdyz jsem se ptal jak je mozne ze troleje padaji tak jsem se dozvedel ze "tomu nejde zabranit, to je unava materialu". Takze co kdyz se proste na konstrukci mostu stala stejna "unava materialu" jaka se vam na zeleznici stava kazdy tyden ?
09.08.2008 (21:55)  
Pepa Petrák: Pokud vím, tak ucelené vlakové soupravy uhlí nesmí být v GVD vedeny pod kategorií NEx. Jen pro pořádek. ;)
Registrierter Benutzer JK ml. 
09.08.2008 (21:33)  
Kalamajka: Jasně jeď pře studénku.Jak psal babilon. Je to obdivuhodně v klidu. Víc než hodinku se nezdržíš (pokud nenastane nějaký další neočekávaný kolaps). Ale stejně taková Ramzová a celá tam ta dráha při západu slunka je ze šotoušského hlediska prostě Chrocht chrocht.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko