Studénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.
Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.
Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.
Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka
- Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
- Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
- Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
- Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Situaci nadále sledujeme
Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar

Zikmunde Vy (nebo možná někdo jiný) jste tuším kdesi uváděl, že jste vlakvedoucí. Tak se prosím držte vašich znalostí o vlakovém doprovodu a nefušujte, natožpak nepoučujte ostatní o oborech, které jsou Vám zahaleny tajemstvím. Samozřejmě, že vždy je na dodavatele i subdodavatele požadavek držení oprávnění ke vstupu do kolejiště u všech zaměstnanců dotyčných firem. Ale praxe, o které evidentně víte houby, je dost odlišná. Tohle všechno se totiž dnes už posuzuje jenom na základě certifikátů, a ikdyby měli všichni zaměstnanci firmy platné oprávnění, pokud je firma ve srabu co se týče počtu lidí, zcela běžně si najímá brigádníky (ať už přes agenturu či jiným způsobem) bez ohledu na vlastnictví oprávnění, nafasují vesty a poučení, že v případě kontroly se mají ze staveniště zdekovat a předstírat náhodné pozorovatele. A věřte, že ač strojvedoucí, tak v železničním stavtelství mám spoustu lidí (včetně bratra), a doposud jsem neslyšel o tom, že by někdo např. ze zmiňované Skansky, nebo také od Tintěrů či Viamontu, ale ani traťák kontroloval na stavbě, zdali každý Lojza ve vestě má oprávnění.
Žijete ve svém vlastním světě, kde se 100% striktně dodržují předpisy, a o praxi víte s prominutím tolik, jako TV Nova o *.
*) za hvězdičku si dosaďte cokoliv.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.















