..: 48 hodin po nehodě: Probíhá odstraňování, jednokolejný provoz :..

Ilustrační obrázekStudénka (Aktualizace 8:19) - Podle webu Českých drah se na trati 270 přes Studénku opět rozběhl pravidelný provoz. Zatím jen po jedné koleji a s motorovou lokomotivou, ale jezdí. Vlaky SC Pendolino nadále končí ve stanici Suchdol nad Odrou. NAD je pro tyto vlaky zavedena ze Suchdola až do Ostravy. Úsek byl otevřen v 0:05. O několik desítek minut později již postiženým místem projel první vlak R 202 Chopin z Vídně do Varšavy. Podařilo se tak výrazně zmenšit předpokládaný dopad na provoz. Odklízecí a vyprošťovací práce na havarované soupravě a zříceném mostu však dále pokračují. Do Studénky dorazily dva nehodové vlaky, včetně těžké mechanizace, jeřábu EDK 1000 a vyprošťovacího tanku HZS SŽDC, který poškozené vozy a lokomotivu odstraňuje z kolejiště. Dráhy o pomoc požádaly i armádu. Na místě pracuje zhruba 120 lidí. Práci však do značné míry komplikovala nepřízeň počasí i policejní vyšetřování, které neumožňovalo odklízet trosky v epicentru nehody. Na místo byl povolán statik a soudní znalec.

Tým vyšetřovatelů společně se statiky a geometry zaměřili trosky mostu. Nyní bude následovat počítačová rekonstrukce nehody. Naplno se tak opět rozběhly odklízecí práce. Policie již vyslechla stavbyvedoucího společnosti Bögl & Krýsl, která se na rekonstrukci mostu podílela. "Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách," sdělil ČTK její generální ředitel Josef Krýsl.

Dráhy vytvořily „operační“ tým, který bude mít na starosti odškodnění pro zraněné a pozůstalé z vlaku EC 108. Lidé, kteří mohou tento nárok uplatnit bude již v pondělí 11.8. kontaktovat právní odbor drah v Praze. Během odpoledne armádní tank odstraňoval z kolejí nosníky zničeného mostu. Kolejiště již zcela opustily dva osobní vozy. V odpoledních hodinách se pak pracovalo na vyproštění lokomotivy pomocí těžkého kolejového jeřábu EDK 1000. Během večera a noci se práce přesunou na odstranění dvou nejpoškozenějších osobních vozů. Na místě zbývají ještě trosky lokomotivy a mostu.

Omezení v osobní dopravě, která platila v době neprůjezdnosti železniční stanice Studénka

  • Vlaky od Prahy směrem do Polska jsou vedeny odklonově po trati 310 přes Olomouc, Krnov do Ostravy
  • Mezistátní spoje od Rakouska ve směru Polsko odbočují v Hranicích na Moravě a jedou po trati 280 a 323, přes Valašské Meziříčí, Frýdek-Místek do Ostravy, odkud pokračují dále po svých pravidelných trasách.
  • Mezistátní vlaky na Slovensko jsou vedeny taktéž přes Hranice na Moravě v trati 280 na hraniční přechod Horní Lideč, dále přes Púchov do Žiliny.
  • Vnitrostátní vlaky ve směru Ostrava jsou ukončeny v Suchdole nad Odrou, odkud je zajištěna náhradní autobusová doprava.
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Situaci nadále sledujeme

Zdroje: iDNES.cz, ČTK/Českénoviny.cz, ŽelPage; Ilustrační foto: Martin Grill; Foto odklonů: Daniel Forejtar


Vítek_V | 9.8.2008 (10:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
09.08.2008 (20:34)  
Asi to není moc k tématu, ale nevíte někdo, kde je Ex 140 Beskyd? Měl jsem jet na večer do Olomouce a pořád ho nikde nemůžu najít...
09.08.2008 (20:18)  
Jim: ale v televizi řikali, že trať bude zprovozněna až v pondělí...
Registrierter Benutzer Jim  mail  
09.08.2008 (20:17)  
Chtělo by to předělat nadpis, vlaky už odklonem nejezdí!!
09.08.2008 (20:14)  
po vyjmutí černé skřinky bylo zjištěno ze vlak začal brzdit ze 133km/h ujel 300 metru při nárazu byla rychlost 90km/h
Editor oder ŽP Admin Chary  mail  
09.08.2008 (20:13)  
MC: dle údajů z registračního rychloměru došlo ke snížení rychlosti ze 134 na 90 km/h (info DIČR).
09.08.2008 (20:08)  
MC: některé zdroje jsou takové, že se vlak zpomalil ze 134 na 120 (např.ŠÍP), ale vlak byl zbržděn na 90 km/h. Tato rychlost zde na Zelpage někde uvedena je (minulý článek).
Registrierter Benutzer MC 
09.08.2008 (20:01)  
Venca Burgán: Pokud jsem dobre cetl, tak to zbrzdil "jen" o 15 ci 25 kilometru.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
09.08.2008 (20:00)  
Precla: Podívejte se do jízdního řádu, že bežný provoz na 310 není vůbec velký a mezi stávající vlaky těch pár mezinárodních rychlíků z Prahy do Polska a zpět není problém dostat. A křižovacích míst není také málo.
http://www.cdrail.cz/gvd/zm2/k310.pdf
V dobách, kdy se stavěl Hdrometalurgický závod v Bruntáli, se dokonce počítalo s tím, že by po trati jezdilo denně (špičkově) až 16 párů vlaků s rudou. (Výstavba závodu byla v r. 1990 zastavena.)
Registrierter Benutzer Petr Nemec  mail  
09.08.2008 (19:58)  
ŽP byla v černém, když tu zemřel pán, který na ŽP často chodil...Pokud se nepletu, byl to pan Vyhlídka.
Registrierter Benutzer vojtik 
09.08.2008 (19:49)  
A ona to trať 310 dokonce zvládá :-)
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko