..: Policie zadržela první podezřelé kvůli páteční tragédii :..

Nový Jičín - Policie zadržela dva pracovníky ze stavby silničního nadjezdu ve Studénce, firmy zaměstnance firmy Bögl & Krýsl. Oba jsou podezřelí z obecného ohrožení v souvislosti s páteční tragickou nehodou mezinárodního vlaku EC 108 "Comenius". "Mohu potvrdit, že jsme ve středu večer zadrželi dva muže, kteří jsou podezřelí obecného ohrožení," potvrdila informaci mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková - Šálková.

Žádné další informace o mužích nechce policie zveřejňovat, oba podezřelí jsou umístění v policejní cele. "Jakmile bude podáno na podezřelé obvinění, okamžitě svoláme tiskovou konferenci," doplnila Šálková. Nadále pokračuje vyšetřování neštěstí. "Zatím se přikláníme k verzi, že most nebyl řádně zajištěn, čekáme ale na znalecké posudky," sdělila Šálková. Firma ODS - Dopravní stavby Ostrava zatím neví nic bližšího. "Informaci o zadržení dvou mužů jsem se dozvěděl před chvilkou a nevím, o koho přesně se jedná," řekl mluvčí stavební firmy Dan Šabík.

zdroj: tyden.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 14.8.2008 (13:31)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
14.08.2008 (21:03)  
AD taz původně jsem reagoval,ale nakonec jsem to celé přepsal jinak a zapoměl odmazat jinak exemplární tresty jsou žádány o pár příspěvků níže. A podepisová peticí opravdu bylo což je bohužel smutná realita.
Registered user Paragon  mail  
14.08.2008 (20:56)  
Za toto nemusí ani tak projektanti.Oni dostanou od nejvyšších příkaz-vyprojektuj toto,ale s minimálními náklady.Pak nastupují nákupčí,kvalitáři...Vyberou nejlevnějšího dodavatele,ledacos se ošmelí a jde se na věc.Projektant je jen myslitel,který převede myšlenku na papír(monitor).Ovšem v konečné fázi záleží na nákupčím materiálů a kvalitáři...
Můj názor je takový,že média se chytla první příležitosti očernit někoho,kdo jen plnil úkoly od nejvyšších...Tudíž ti dva budou nejspíše nevinní;i když je to dost předčasně vyřčený rozsudek,ale je to můj názor:)
14.08.2008 (20:43)  
To Mirekmir.
V době, kdy se stavělo áčko v úseku Dejvice-Mírák, jsem se tam taky motal a náhodou jsem viděl, jak se těsní kabelové průchody kolem těch slavných pancéřových dveří. Vypadalo to tak, že tunel byl kruhový, dveře čtverhranné a ty výseče kolem futer se ,,těsnily" jakousi pofidérní příčkou, ve které byly trubky pro kabely. Zatažené kabely se pak v trubkách těsnily jakýmsi tmelem. Když jsem se ptal těch maníků, co stavěli tu příčku, co se stane, když do tunelu vletí voda, začali se vesele chechtat a pak z nich vypadlo, že ty dveře to vydrží, ale ta příčka stoprpcentně ne. Měli pravdu, jak se v r. 2002 názorně ukázalo.
14.08.2008 (20:38)  
To Payus: Nezáleží na tom, jak moc jsou slušní a vzdělaní. Zavinili neštěstí s mnohamilionovou škodou a zmařenými lidskými životy! A z hlediska zákona a zdravého rozumu by vůbec nemělo být podstatné, kolik a jakých škol absolvovali. Je otázka, jak to na té stavbě vypadalo, když práce, která se měla dělat pozdě odpoledne byla zahájena už ráno. Nejspíš tam skvěle fungovalo to, čemu naši politici říkají demokracie. Nějaký polír se dobře vyspal a zavelel: Jdeme na to, ať to můžeme co nejdřív zabalit. Je otázka, co vlastně vyšetřovatel zjistí. Třeba jen o tom, kdo a s jakou kvalifikací toho dne na stavbě byl doopravdy a kdo jen papírově.
14.08.2008 (20:32)  
To Vlad:
Pokud ČD budou trvat na tom, že jakákoli činnost na stavbě nesmí ohrozit železniční provoz, je zhotovitel povinen zvolit takovou technologii a provést taková opatření, aby nemohlo k ničemu dojít. Pokud přesto dojde, může za to kdo? ČD? Na trati nebyla výluka, tudíž automaticky měl zhotovitel zajistit takový postup, aby k ničemu mimořádnému nedošlo. Bohužel k nehodě došlo, takže zhotovitel má smůlu ať už je v nějakém zákonu napsáno cokoli! A teď z trochu jiného soudku: Pamatujete na diskusi o tom, jak Pendolino řídili piloti F1? A teď si představte, co by se stalo, kdyby řídili i tuhle soupravu. O tom, že by utekli všichni do strojovny a stačili zabrzdit na těch 90 km/h si můžete nechat jen zdát. Nejspíš by v té mašině zařvali všichni tři a jsem zvědav, jak a na co by se potom pan Kubala vymlouval.
14.08.2008 (20:19)  
Zatopení pražského metra se naštěstí obešlo bez obětí, nicméně obecné ohrožení zde mohlo být - viz prohlášení tehdejšího primátora, že se nic neděje, jezdíme dál. Hrůza domyslet, nicméně škoda byla obrovská - a klídek. Žádná zatčení, žádné ovlivńování svědků. A konečný výsledek - cha, chachá. Vzali za to někomu třeba vůbec prémie ?
Máme věřit v seriozní vyšetřovací postup ? Cha, chá. Co říkají jména Vesecká, Salichov & Comp. a jejich konání?
Registered user taz 
14.08.2008 (20:08)  
...křik o exemplárních trestech navíc s "dobrovolným" podepisováním peticí...to jste četl kde?
14.08.2008 (19:55)  
AD taz křik o exemplárních trestech navíc s "dobrovolným" podepisováním peticí je opravdu zkak politických procesů v 50 letech. Naštěstí většina z nás to nezažila. A aby nevznikla mýlka s potrestáním viníku souhlasím,ale na základně důkazů o vině a přiměřeně nikoliv trestat na základě politického nebo mediálního tlaku.
Registered user taz 
14.08.2008 (19:45)  
Payus, bylo řečeno: "Zavřít všechny viníky"
Kde je problém, jaká padesátá léta? Viníky snad určí soud, a ti by měli jít sedět.
M, vazba nemusí být nařízena jen kvůli pokračování v trestné činnosti, ale např. z důvodů zabránění ovlivňování svědků, atd.
Registered user taz 
14.08.2008 (19:24)  
V událostech k tomu říkali další informace, pochopil jsem to ve stručnosti tak, že se jednalo o neochotě platit za snížení rychlosti, které v etapě přípravy projektu požadovaly i ČD a např. původní informace stavbařů, že se "nic nikam nesunulo" vlastně znamená, že se vlastně cosi kamsi trošku sunulo.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko