Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Nový Jičín - Policie zadržela dva pracovníky ze stavby silničního nadjezdu ve Studénce, firmy zaměstnance firmy Bögl & Krýsl. Oba jsou podezřelí z obecného ohrožení v souvislosti s páteční tragickou nehodou mezinárodního vlaku EC 108 "Comenius". "Mohu potvrdit, že jsme ve středu večer zadrželi dva muže, kteří jsou podezřelí obecného ohrožení," potvrdila informaci mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková - Šálková.
zdroj: tyden.cz
NIcKON
| 14.8.2008 (13:31)
| 14.8.2008 (13:31)Související zprávy

15.08.2008 (1:00)
Chika: Plný souhlas.
14.08.2008 (23:55)
4 Chikatetsujin:Plně souhlasím s Vámi...
14.08.2008 (23:46)
Tedy opravdu mě znechucují některé jednoznačné soudy o proviněních stavbařů a exemplárních trestech. Vinu je nejdříve někomu třeba prokázat, doby inkvizice už snad v tomto státě pominuly.
Každopádně je to takový bulvární přístup někomu dokazovat co porušoval, co neměl dělat a že to vedlo ke katastrofě. Ke katastrofám totiž obvykle vedou drobné chybky, které jsou vnímány jako nepodstatné, nicméně ve chvíli kdy dojde k součtu dvou až tří je průser na světě. Smůla je, že ještě pár vteřit před průserem to na to obvykle nevypadá, takže je snadné "ukazovat po tom", co se dělalo špatně "před tím".
Opravdu děláte všechno v životě přesně podle zákona a předpisů? Při řízení neporušujete předpisy za žádných okolností? Nikdy se nedostanete do situace: "kuwa jsem měl kliku"? Nebo když jsme u dráhy... Používají všichni zaměstnaci "předpisové formule" při řízení dopravy? Dodržují všichni strojvedoucí všechny předpisové postupy? Mají všechny vozy provedené předepsané prohlídky po kilometrickém proběhu? Nepřehlíží se tiše některé závady infrastruktury? Otázek je milón. Každá z těch "drobností" může vést při nepříznivé kumulaci okolností k tragédii.
Někdo je holt jednou nohou v base, druhý je vystaven riziku méně, ale i něj může dojít. Takže vám přeju hezký večer a při ukřižovávání objetí myslete na to, že i na vás jednou může černý osud ukázat a pak bude doufat ve spravedlivý soud.
Každopádně je to takový bulvární přístup někomu dokazovat co porušoval, co neměl dělat a že to vedlo ke katastrofě. Ke katastrofám totiž obvykle vedou drobné chybky, které jsou vnímány jako nepodstatné, nicméně ve chvíli kdy dojde k součtu dvou až tří je průser na světě. Smůla je, že ještě pár vteřit před průserem to na to obvykle nevypadá, takže je snadné "ukazovat po tom", co se dělalo špatně "před tím".
Opravdu děláte všechno v životě přesně podle zákona a předpisů? Při řízení neporušujete předpisy za žádných okolností? Nikdy se nedostanete do situace: "kuwa jsem měl kliku"? Nebo když jsme u dráhy... Používají všichni zaměstnaci "předpisové formule" při řízení dopravy? Dodržují všichni strojvedoucí všechny předpisové postupy? Mají všechny vozy provedené předepsané prohlídky po kilometrickém proběhu? Nepřehlíží se tiše některé závady infrastruktury? Otázek je milón. Každá z těch "drobností" může vést při nepříznivé kumulaci okolností k tragédii.
Někdo je holt jednou nohou v base, druhý je vystaven riziku méně, ale i něj může dojít. Takže vám přeju hezký večer a při ukřižovávání objetí myslete na to, že i na vás jednou může černý osud ukázat a pak bude doufat ve spravedlivý soud.
14.08.2008 (22:55)
říkal jsem, že nebudu už přispívat do zdejších textů a fotek, ale na toto musím reagovat. Jeden z zadržených je můj známý, znám ho víc než dost a věřím tomu, že ho znám víc, jak většina z vás ... má za sebou více než dost reklamy (POZITIVNÍ), dělal na řadě mostů, mj. Bratislava a i v Kielu, s jeho synem jsem chodil do školy a jako statik, nemůžu si pomoct, nemá vliv na to co se děje a neděje na stavbě ...
to je to samé, když rodiče jsou mimo domoov a dětsko vytopí jejich bydlení ... takže než tu budete dávat rádoby soudy - zamyslete se všichni - podle mě je na vině stavbyvedoucí, který musí být vždy na pracovišti (pokud ne - opravte mě) ...
jinak ještě jeden příklad - když budete stavět dům, náhodou spadne - budete dávat vinu statikovi, který vůbec neměl nic společného se stavbou nebo zedníkům/stavbyvedoucímu?
STATIK přece rozhoduje o tom, jestli stavba může být předána k užívání nebo ne, nerozhoduje o výstavbě!!!
to je to samé, když rodiče jsou mimo domoov a dětsko vytopí jejich bydlení ... takže než tu budete dávat rádoby soudy - zamyslete se všichni - podle mě je na vině stavbyvedoucí, který musí být vždy na pracovišti (pokud ne - opravte mě) ...
jinak ještě jeden příklad - když budete stavět dům, náhodou spadne - budete dávat vinu statikovi, který vůbec neměl nic společného se stavbou nebo zedníkům/stavbyvedoucímu?
STATIK přece rozhoduje o tom, jestli stavba může být předána k užívání nebo ne, nerozhoduje o výstavbě!!!
14.08.2008 (21:50)
Jiří Průša: nejen po kauze Čunek je u nás možné všechno...těch příkladů je mnohem víc...bohužel...pokud v parlamentu nebudou rozumní lidé,nebudou ani rozumné zákony bez děr
14.08.2008 (21:44)
Exemplární je spíš pro výstrahu ostaním.A občas že slovy bylo nutno exeplárně potrestat zdůvodňuje přehnaný trest.
Potrestat ano, ale dle zavinění a následky jsou přitežující okolnost.Bude taky záležet na obvinění zda půjde o nedbalostní čin nebo ne.Vazba u nedbalostních tresných činů nebývá zas tak častá,ikdyž zde jde nejspíše o ovlivňování svědků. Nechci sem tahat politiku,ale po kauze Čunek je u nás možné úplně všechno myšleno v soudnictví.
Potrestat ano, ale dle zavinění a následky jsou přitežující okolnost.Bude taky záležet na obvinění zda půjde o nedbalostní čin nebo ne.Vazba u nedbalostních tresných činů nebývá zas tak častá,ikdyž zde jde nejspíše o ovlivňování svědků. Nechci sem tahat politiku,ale po kauze Čunek je u nás možné úplně všechno myšleno v soudnictví.
14.08.2008 (21:41)
to taz: Díky za normální názor. Pro ty ostatní, co tady diskutují nad výší investice a minimalizace nákladů: viděli jste, jak ten most po havárii vypadal? Měl dokončenou prostřední část (třetinu) mostovky a obě zbývající strany nebyly tknuté. Tzn., že se předpokládalo nasunutí mostu zpátky nad koleje a v obouch krajích se mělo pokračovat posléze. Stejně tak, jak se měla deska mostu zasunout, musela se i vysunout. Někdo musel už při vysunutí mostu u dráhy objednat výluku, někdo ji za daných podmínek schválit a teď se to muselo vrátit za podobných podmínek zpátky. Až zjistíte, jak se most vysunul ven, můžete třeba diskutovat nad tím, jakou vinu má tá která strana...
14.08.2008 (21:25)
Já chápu exemplární trest jako takový, který má ukázat do budoucna, kde jsou limity, a co lze očekávat v případě zavinění podobné katastrofy. Trest, který vynese řádný soud, po řádném vyšetření všech okolností, příčin a důsledků. A do vynesení rozsudku je třeba brátv úvahu, že momentálně jediní dva obvinění, jsou pořád nevinní. Události v metru při povodních, mi přijdou nesrovnatelné s tím co se přihodilo ve studénce. Přičemž chápu, že je obava, aby se i tento případ nějak nerozplynul do ztracena. Vzhledem k vypláceným částkám, se domnívám, že minimálně ČD budou chtít konkrétního viníka, po kterém budou požadovat náhradu výdajů.
14.08.2008 (21:20)
Ážetďák: očividně sis nepřečetl všechno,co jsem napsal...zkus to prosím znovu a "nevytahuj" si z toho jen to,co se Ti hodí,dík
14.08.2008 (21:17)
Ážetďák,20.38: Ale ono ještě zdaleka není prokázáno, že to zavinili oni dva. Jsou zatím jenom podezřelí z toho, že to mohli zavinit. A to je, pánové, veliký rozdíl!! A do vazby by je mohl státní zástupce poslat hlavně proto, aby vyloučil případné ovlivňování svědků z jejich strany.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










