Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Nový Jičín - Policie zadržela dva pracovníky ze stavby silničního nadjezdu ve Studénce, firmy zaměstnance firmy Bögl & Krýsl. Oba jsou podezřelí z obecného ohrožení v souvislosti s páteční tragickou nehodou mezinárodního vlaku EC 108 "Comenius". "Mohu potvrdit, že jsme ve středu večer zadrželi dva muže, kteří jsou podezřelí obecného ohrožení," potvrdila informaci mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková - Šálková.
zdroj: tyden.cz
NIcKON
| 14.8.2008 (13:31)
| 14.8.2008 (13:31)Zusammenhängende Nachrichten

14.08.2008 (18:51)
to,že je zatkli ještě neznamená,že je zavřeli. taky si uvědomte,že to nejsou žádní násilníci,kteří tolik lidí zavraždili anebo se ožrali či nafetovali...,takovým bych přál to nejhorší,co si může člověk snad vymyslet,ale tohle jsou zřejmě slušní a vzdělaní lidé,kteří to hodně "pos*ali" a být v jejich kůži s pocitem viny,že díky mě zemřelo tolik lidí,bych určitě já ani nikdo z nás být určitě nechtěl. Ano,jestli se jim prokáže vina (byť neúmysl a z nedbalosti),tak trestu neujdou,ale s těmi soudy ve stylu zavřít,až zčernají bych právě v tomhle případě šetřil.Podle mě je na vině firma.a existuje taková formulka o odpovědnosti za čin..."...odpovědnost za právnickou osobu(čili firmu) má ten,kdo za právnickou osobu jednal nebo měl jednat, a jde-li o jednání na příkaz,tak ten,kdo dal k tomuto jednání příkaz"...a já pochybuji,že ti dva jednali na vlastní pěst
14.08.2008 (17:58)
No, jsem zvedav, jestli na ne uvali i vazbu. Preci jen, co kdyby ve sve umyslne trestne cinnosti chteli pokracovat...
14.08.2008 (17:28)
Pánové, nikdo ze stavařů si nepřeje problémy, havárie a už vůbec ne zraněné nebo ztráty na životech.
Novináři už o Studénce za těch pár dnů popsali pěkných pár stran, ale nikde jsem se nedočetl, co se na stavbě před havárií poledních pár hodin vlastně dělalo. Nemyslím proč to spadlo - to je teď záležitostí soudních znalců, ale co tomu vlastně po technické stránce předcházelo.
Leccos našli. Třeba PR ČD tvrdil, že ČD o ničem nevěděly, jinak že by se jezdilo pomaleji. Při stavebním řízení ale ČD nechtěly (nepožadovaly) omezení rychlosti...
Dřív za veškerou bezpečnost na stavbě zodpovídal zhotovitel stavby. Od loňska je tomu jinak (viz zák. 309/2006 Sb., zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci). Objednatel (!) musí jmenovat koordinátora bezpečnosti práce a ten pak ve spolupráci s pojektantem musí definovat bezpečnostní rizika, musí být navržena opatření, která mají tato bezpečnostní rizika eliminovat... A koordinátor musí samozřejmě i kontrolovat, zda se tyto bezepčnostní požadavky dodržují.
Doba, kdy za všechno mohl jen zhotovitel, je pryč. O tom zatím novináři nepsali...
Dejte čas znalcům a až po poznání příčin vynášejte soudy. Volání okamžitě po exemplárních trestech mi připomíná 50. léta minulého století.
Novináři už o Studénce za těch pár dnů popsali pěkných pár stran, ale nikde jsem se nedočetl, co se na stavbě před havárií poledních pár hodin vlastně dělalo. Nemyslím proč to spadlo - to je teď záležitostí soudních znalců, ale co tomu vlastně po technické stránce předcházelo.
Leccos našli. Třeba PR ČD tvrdil, že ČD o ničem nevěděly, jinak že by se jezdilo pomaleji. Při stavebním řízení ale ČD nechtěly (nepožadovaly) omezení rychlosti...
Dřív za veškerou bezpečnost na stavbě zodpovídal zhotovitel stavby. Od loňska je tomu jinak (viz zák. 309/2006 Sb., zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci). Objednatel (!) musí jmenovat koordinátora bezpečnosti práce a ten pak ve spolupráci s pojektantem musí definovat bezpečnostní rizika, musí být navržena opatření, která mají tato bezpečnostní rizika eliminovat... A koordinátor musí samozřejmě i kontrolovat, zda se tyto bezepčnostní požadavky dodržují.
Doba, kdy za všechno mohl jen zhotovitel, je pryč. O tom zatím novináři nepsali...
Dejte čas znalcům a až po poznání příčin vynášejte soudy. Volání okamžitě po exemplárních trestech mi připomíná 50. léta minulého století.
14.08.2008 (17:03)
paja: nikde netvrdím, že je lepší tolerovat současný stav. Jen jsem si dovolil podotknut,že nevěřím ve změnu k lepšímu, s dovětkem: bohužel
14.08.2008 (16:47)
antdo, takže jsi toho názoru, že by bylo lepší tolerovat současný stav a počítat s nějakou nehodou a mrtvými? Předpokládám, kdyby se čistě hypoteticky stala podobná nehoda v budoucnu, s účastí někoho tobě blízkého, že míra tvé tolerance projde zásadní změnou.
Web, Vždyť vůbec nevíte co se tam stalo já myslím, že spadla mostní konstrukce, nehoda, mrtví, ranění, o tom tu snad debatujem. Je na vyšetřovatelích aby udělali svou práci, a požadavek, že se to nesmí opakovat mi přijde víc než rozumný, obava z nekonečného vyšetřování, které končí do ztracena, bez reálného viníka - i to si dovedu představit. Kolega radekar měl zjevně na mysli, že by si viníci zasloužili tvrdší trest, než např. 20 hodin prospěšných prací s podmínkou na 2 měsíce.
Web, Vždyť vůbec nevíte co se tam stalo já myslím, že spadla mostní konstrukce, nehoda, mrtví, ranění, o tom tu snad debatujem. Je na vyšetřovatelích aby udělali svou práci, a požadavek, že se to nesmí opakovat mi přijde víc než rozumný, obava z nekonečného vyšetřování, které končí do ztracena, bez reálného viníka - i to si dovedu představit. Kolega radekar měl zjevně na mysli, že by si viníci zasloužili tvrdší trest, než např. 20 hodin prospěšných prací s podmínkou na 2 měsíce.
14.08.2008 (16:20)
PAJA:
?? Dělám taky ve stavebnictví na železnici, ale tento příspěvek jsem teda nepochopil.
Před dvěma lety nás na Července pěkně popotahovali když jsme 3x (z toho jednou na 7 hod)zastavili úplně provoz při provádění pilot. Provozovaná kolej se nám pěkně zavlnila. Nic se naštěstí nestalo ale zameteno pod stůl to rozhodně nebylo.
nemluvím o tom,že se něco zamete se stolu,jen tvrdím, že se i přes exeplární trest nezmění zaběhnutá praxe ve stavebnictví.
?? Dělám taky ve stavebnictví na železnici, ale tento příspěvek jsem teda nepochopil.
Před dvěma lety nás na Července pěkně popotahovali když jsme 3x (z toho jednou na 7 hod)zastavili úplně provoz při provádění pilot. Provozovaná kolej se nám pěkně zavlnila. Nic se naštěstí nestalo ale zameteno pod stůl to rozhodně nebylo.
nemluvím o tom,že se něco zamete se stolu,jen tvrdím, že se i přes exeplární trest nezmění zaběhnutá praxe ve stavebnictví.
14.08.2008 (16:10)
antdo
Je otázkou, zda exeplární trest něco změní na zaběhnuté praxi. Do stavebnictví trochu vidím a myslím,že není šance na změnu. Bohužel
??? Dělám taky ve stavebnictví na železnici, ale tento příspěvek jsem teda nepochopil.
Před dvěma lety nás na Července pěkně popotahovali když jsme 3x (z toho jednou na 7 hod)zastavili úplně provoz při provádění pilot. Provozovaná kolej se nám pěkně zavlnila. Nic se naštěstí nestalo ale zameteno pod stůl to rozhodně nebylo.
Je otázkou, zda exeplární trest něco změní na zaběhnuté praxi. Do stavebnictví trochu vidím a myslím,že není šance na změnu. Bohužel
??? Dělám taky ve stavebnictví na železnici, ale tento příspěvek jsem teda nepochopil.
Před dvěma lety nás na Července pěkně popotahovali když jsme 3x (z toho jednou na 7 hod)zastavili úplně provoz při provádění pilot. Provozovaná kolej se nám pěkně zavlnila. Nic se naštěstí nestalo ale zameteno pod stůl to rozhodně nebylo.
14.08.2008 (16:01)
Je otázkou, zda exeplární trest něco změní na zaběhnuté praxi. Do stavebnictví trochu vidím a myslím,že není šance na změnu. Bohužel
14.08.2008 (15:57)
Nemyslím "aby se publiku učinilo za dost", ale exemplární trest by to chtělo - aby stavební firmy konečně přestaly šetřit při stavbách na tak důležitých věcech, jako je zajištění bezpečnosti.
14.08.2008 (15:41)
Dobrý den, těžko posuzovat jen z médií,ale podle mého názoru je tento případ tak sledovaný,že by si policie asi těžko dovolila nějaký přehmat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










