..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
31.08.2008 (14:50)  
Georgo - myslim, ze jsi presne popsal vyhody autobusu taknak:-) Souhlasim s tim, ze nejvetsi plus je ten "verejny dohled" a nejvetsi minus je to, ze v kupeckach mas sanci na hlucne lidi 1:10, zatimco ve velkoprostoru je to horsi a decka jsou nekdy na zabiti:-)
Obecne bych to videl tak, ze cim prazdnejsi vlak, tim lepsi kupecko (pokud se mi nechce spat:-)
30.08.2008 (20:01)  
Na margo celkovej fotky: z druhej strany bohužiaľ stáli dve ďalšie súpravy a nebolo v reálnych možnostiach to nejako slušne zachytiť. Stranu od nástupišťa mám, ale znova kvalita nedosahuje zverejniteľný štandard. Odporúčam ale pozrieť na http://www.zelpage.cz/show.php?image=151629

Ad kupé × veľkopriestor: meriam 184 cm a v Bpee sa nijako extrémne stiesnene necítim. Pravda, miesta by možno mohlo byť viac, ale zvládol som v tom niekoľkokrát 7-hodinovú cestu a roky tak pravidelne jazdím 2-3 hodiny 2× týždenne. Ak si môžem vybrať, radšej volím Bpeer ZSSK 2. alebo 3. výrobnej série (29-70), ktoré majú len 66 sedadiel a hlavne v kombinácii s Borcadmi v 3. verzii je to fakt príjemné sedenie.
K samotnému konceptu: narozdiel od väčšiny ľudí mám práve ten pocit, že vo veľkopriestore mám viac súkromia. Nemusím celú cestu čumieť na 5 ostatných ľudí, miesto sa dá ľahšie opustiť, existuje tam určitý "verejný dohľad" nad batožinou a paradoxne mi to často príde ako pokojnejšie prostredie, než zdieľať oddiel s nejakou veselou partou. Jediný problém sú malé deti, ale tam by malo skôr existovať nejaké pravidlo o prílišnej hlasitosti vo veľkopriestore a maminky s malými posielať rovno do BDb*/BDsh*
Registrierter Benutzer RIS  mail  
30.08.2008 (19:17)  
Fauny: no jestli to neskončí jako u ČEZu - na ředitelství... u bych se pomalu ani nedivil.. i když pořád doufám a jsem přesvědčen, že ČD jsou (celkem) seriózní společnost :-))
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
30.08.2008 (15:24)  
Mě by jen zajímalo, kam se podělo těch 12 miliard. Co se za ně má nakupovat? Teď jsem četl něco o výběrovém řízení na řídící vozy pro dálkovou dopravu a Desirech, ale stejně je to pořád nějak málo. Budou se za to nakupovati nějaké vozy?
Registrierter Benutzer RIS  mail  
30.08.2008 (13:44)  
Pendolino je beztak zase jeden velký "obchod"... asi bych ho přirovnal právě k Trnavě... ale co - za Pendolina jsem nakonec rád, tak třea budu za Trnavy/MOVO také :-))) jen nevím o jaké revoluci se pořád mluví... dyž dostalo 2 roky zpět Bpee klimu, tak se také o žádné revoluci nikde nepsalo... asi proto, že nedostalo červený kabát, stříbrný haj** a modré potahy sedaček :-)
Registrierter Benutzer henry 
30.08.2008 (11:55)  
Nemohu soudit Brněnským expresem jsem ještě nejel, ale doufám, že se někdy dožiju časů, kdy nebude v turnusu ani jedna Y s gotickou střechou ( A, AB, B, BDs). Já proti těm vozům nic nemám, spíš naopak, ale máme rok 2008 a první tu byl v r. 1965. O zákulisí bych moc nepsal, na mě vtrhnul AXA a medvědice a já bych přišel o ŽP, to by bylo jako píchnout do sršního hnízda, něco jako před česem Reportéři ČT. Pak se mi ještě líbí ty vozy z německa Bimz, jak mají RIC, ale krom DB :-). No jo Helmut si umí zařídit. Ale vzít by se měli, to je bez debat, ono když není s čím jezdit, tak na vnitro, jak plivnutí do rybníka. Vůbec za celý stavající stav můžou ty hrozný Pendolina, protože kdyby a to je právě to kdyby, se místo těch produktů vzali Amz, Bmz, Bmpz a WRmz tak takové problémy se dnes nemusí vůbec řešit.
Registrierter Benutzer RIS  mail  
30.08.2008 (7:31)  
Jinak popravdě už mi tedy přijde efektivnější oprava vozu B na B "Brněnský expres" než Bpee247 na Bpee239... u toho BE to byl za PÁR STOVEK TISÍC pro cestujícího daleko větší rozdíl... přitom - kdyby se daly nové podvozky a případně ty sedačky, trošku se upravila rozteč, tak MÁME VELKORPSTOROVÉ VOZY 2., TŘÍDY, KTERÉ MŮŽOU DO NĚMECKA... tyto vozy se můžou líbit maximálně na vnitro IC, případně Slovákům, Polákům a Maďarům... škoda, no... jestli toto je prodloužení životnosti o 20 let, tak potěš...

Fajn by byl nějaký článek na úvahu "Co skrývají za obchodní tajemství modernizace osobních vozů A/B(p)ee" :-)))) ale to by to tajemství musel asi nejdřív někdo rozluštit... no a ještě bychom se stali nepohodlnými a šli by po nás... no raději to nechme tak a překousněme to... prostě tuto zakázku bych nazval "Nejdražší ve střední Evropě" :-)))
Registrierter Benutzer henry 
30.08.2008 (4:02)  
RIS: Přesně tak, už jsem o tom tady psal. Na to, že nový vůz z ŽOS Vrůtky stojí cca 30 mega a je nový a tento paskvil, který krom vakuového WC, klima a červenobílého "laku"
( kdo ví jestli to není dělané válečkem) nepřináší nic nového, to je šlápnutí do velkého medvědího trusu. Já bych tyto vozy nasadil tak mezi Prahu a Děčín nebo na zrychlenku do Pardubic, ale posílat je za hranice, to bych se styděl. Holt jsme v malém Rusku, jak říkají někteří cizinci znalí českých poměrů. Doufám jen, že Helmut řekne raus.
Registrierter Benutzer M 
29.08.2008 (23:13)  
Rybizek: Tam bud nemas hrudnik nebo bricho, protoze jinak nevim:)
29.08.2008 (22:23)  
sad : no ja meřim 178 a mužu řict že v Bpee se mě sedí blbě malo místa pro nohy
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko