..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user RIS  mail  
29.08.2008 (21:58)  
Já jen pořád nechápu oč zde šlo - asi o peníze. Celkově mi přijdou zakázky u ŽOS Trnava předražené. Za 18 milionů bych to viděl pomalu na modernizaci z Bmee na něco jako Bee RIC a ne nechat pro cestujícího de facto vše při starém... podle mě byla tato oprava akorát šlápnutím do... když prodlužuji životnost alespoň o 20 let, tak už to snad udělám pořádně a sáhnu i po větší očistě interiéru, výměně sedaček (daly by se použít do jiných vozů)... ne, prostě toto je typická zakázka, kde jde jen o obchod. Zřizovatel je Trnava, vozy se dělají v Srbsku a v MOVO, určitě tím nabývá cena, teď ten leasing... pane jo, vždyť ta nynější modernizace stojí o pár milionů méně, než před necelými 13 lety tatáž modernizace z B(Bh) na A/B(p)ee, a to se měnily bočnice a dělalo se vše znovu, opravovaly se podvozky... taková modernizace Beer stála v 96 roce cca 5 milionů a z B byl o 100% lepší vůz (dobře, neupravovaly se podvozky, nemá klimu), ale to cestující poznal rozdíl, v případě těchto modernizací ho tam moc nepozná... no nevím, prostě pro mě je to celé zmatené a divné, nemůžu si pomoci... bije mi to do očí...
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
29.08.2008 (21:02)  
Nevíte jestli jsou funkční zásuvky v Bdmtee? Já to zatím nezkoušel... Jo a zásuvky v 954.2 ve třech ze tří případů, kdy jsem to zkoušel, nefungovaly...
Registered user M 
29.08.2008 (20:38)  
Zasuvky ve vlaku jsou pro mne jako houby - vsichni rikaji, ze jsou, ja je hledam, ale ani tuk. Akorat sem tam naka prasivka:-)
29.08.2008 (19:58)  
Ono ČD tam ty zásuvky v Bmz raději nechali. Beztak to bylo takto levnější, než kdyby je dali pryč... :-)
Registered user zaza 
29.08.2008 (19:06)  
Zásuvky 220V by měly být snad už standartem si myslím...(holt mám notebook a zásuvky opravdu ocením, zvlaště v německých Bpmz a našich Bmz241 obzvlášť)
Registered user M 
29.08.2008 (18:40)  
No, chtel sem tim rict to, ze 20 (fakt 20, sem myslel, ze Recko trva dyl) hodin je opruz v cemkoliv a clovek by byl rozlamanej v kazdym pripade. Mozna business v Emirates do Australie se zvladnout da, ale s tim zkusenost nemam:)
Registered user DenSha  mail  
29.08.2008 (17:02)  
ad M:
No snad jsem si nedovolil moc... srovnávat 20 hodinovou cestu v buse s 4 hodinovou cestou vlakem, která skoro bezprostředně následovala, takže se cítím způsobilým na to, abych poznal rozdíl.
Sedadla v Bpm(d)z jsou pravda poněkud prkenná, chápu, že mnohým to vadí (mně tedy zase tak ne). Já však nemluvil o tvrdosti sedadel, ale o místě na nohy a možnosti pracovat s notebookem.
Registered user sAd 
29.08.2008 (16:59)  
George_Couser: Už jste někdy viděl HP Compaq business notebooky s cestovní baterkou, že tak mluvíte nebo to myslíte jenom jako provokaci? Přímo můj vlastní notebook váží cca 2,5 kg + 0,4 kg cestovní baterka. Jestli Vám tato váha dělá problém, tak pak nevím.
Registered user Fauny  mail  
29.08.2008 (16:39)  
Přema : Červený lak budou mít pouze Bee246, Bpee, Apee, Aee a pak ještě už červené emzety.
Registered user Jan Sekanina  mail  
29.08.2008 (15:45)  
rekonstrukce je podle mého mínění podařená a bude mi potěšením se v takovém vagóně svézt.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko