..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DenSha  mail  
28.08.2008 (20:20)  
ad Roger:
nechme hádek, každému vyhovuje něco jiného, až bude složení těchto vozů okolo 50:50, budu spokojen, jen jsem chtěl naznačit, že jsou tu i tací, kterým velkoprostory vyhovují.
(Mimochodem nevím, co máte pořád s těmi otlačeninami, v již zmiňovaných německých Bpmz jsem nic takového nezaznamenal, možná to nebude problém velkoprostorové koncepce, ale málem místa v konkrétních typech vozů. U dobře koncipovaného velkoprostoru by měla být možnost si natáhnout nohy pod sedačku před vámi, u uspořádání proti sobě je toto místo nevyužité.)
A ještě jeden příklad ze zahraničí. Pokud mě paměť neklame, skoro všechny japonské denní vlaky (včetně šinkansenů) jsou řešeny jako velkoprostory. U dálkových vlaků jsou sedačky umístěny za sebou ve směru jízdy a ve stanicích, kde se provádí obrat soupravy se každá ze sedaček otočí.
28.08.2008 (18:20)  
George_Couser no sak ja hovorim ze Bmeer je nanic...
28.08.2008 (18:07)  
thomas1607: Jen pro informaci - Bmeer má CZE 15kW, tyhle rekonstrukce pro ČD 57kW, z toho si udělejte svůj obrázek...
registrovaný uživatel zsbeer  mail  
28.08.2008 (18:00)  
Je pravda že, ten vozen pôsobí sivo, smutno a "prázdno". Mohli tam dať aspon žlté závesy, alebo dať modrú podlahu ako je v Bmpeer... Tiež by pomohli také biele "podhlavky" alebo ako sa to volá ( myslím ten štvorcový kus látky čo je na vrchu sedačky :-), však asi viete čo myslím ) - to by ho trochu oživilo
28.08.2008 (17:56)  
Košičan: klima u Bmpeer, Beer a Bpeer je kvalitna. Len u Bmeer bohuzial nie. Pri tej prvej skupine voznov ide o to ze ZSSK ma slabu udrzbu oo nic ine, ta klima samao sebe je vykonna
registrovaný uživatel Vladan 
28.08.2008 (17:16)  
Georgo: Vyfotil jsem jen jedno okno, ostatní vypadaly stejně bídně. To okno je nové, ale vypadá jak po x letech provozu. Nechápu, že to ČD nevadí.... asi to nikdo ani nekontroloval nebo dělal, že to nevidí, jinak si to nedovedu vysvětlit.
28.08.2008 (17:12)  
Vladan: okná sú pôvodné u Apee a Bpee. Aee a Bee dostali nové. Ak sú omlátené aj tie (predpokladám Tvoja druhá fotka), potom sú to už fakt lempli...
Inak kvalita laku je celkom des - niečo na spôsob 471.002 po Oprave. To už by často aj brigádnici zvládli lepšie.
registrovaný uživatel Vladan 
28.08.2008 (17:00)  
Georgo: Ale okna přece nejsou původní a přesto jsou celá omlácená a lak oloupaný a v několikamilionové zakázce natřít uvnitř lištu normálně a ne jen částečně přeci taky nemůže být problém (viz. fotky v diskuzi dříve).
28.08.2008 (16:49)  
Brumla: si v diskusii pod nesprávnym článkom :) Inak sedačky tohto Bpee majú k tým z Regionovy asi tak ďaleko, ako sedačky v Regionove k "sedačkám" z 810...

radekedar: možno dokonca tu: http://www.zelpage.cz/zpravy/5973

Vladan: pýtali sme sa na to priamo výrobcu; všetko sa v zásade odôvodňuje tým, že nič extra nebolo objednané. Platí hlavne pre obklady a povrchy, ktoré nie len že zostali pôvodné, ale aj v pôvodnom stave po 12 rokoch jazdenia.

Libcha: ak je to možné, jedine klimatizácia! Otvorené okno pri V>100 km/h je humus, hlavne ak je zvírený prach. Sorry, ultras, ale kukať vyklonený z okna je fajn tak akurát pre vyhliadkové jazdy...

Košičan: opatrne s tou klimatizáciou. Ak je tam skutočne tá Techklima (a ak ma pamäť a záznam z CRD neklame, tak je), potom to ešte môže byť sranda. Dnes ráno v tom bolo pomerne chladno, ale zase je pravda, že ráno vôbec bolo celkom chladno :)
Technická: Bmpeer majú stropný kanál pre klimatizáciu; Beer, Bpeer, Bmeer nie.

zdenek84: 8 Apee, 5 Aee, 7 Bpee, 20 Bee

zirecek: ak zdanie neklame, poťah je zhodný s Bee240, Bmz241 a veľmi podobný vzoru, ktorý má ZSSK v Bmpeer a 813.
registrovaný uživatel Roger 
28.08.2008 (16:18)  
Vojtěch Hubr: Mně na té nenávisti nic k nepochopení nepřipadá -- mačkat se jak sardinka a s otlačenými koleny mě opravdu nějak nadšením nenaplňuje. Za půl hodiny už nevím, kam dát nohy. S trochou štěstí, když sedím sám, si můžu sednout trochu bokem, což je o kousíček méně nepohodlné. Kdybych se chtěl mačkat mezi sedadly, jel bych autobusem...
U velkoprostoru bych musel hledat místo u stolku, která bývají obvykle zabraná jako první (ideálně hlučnou rodinkou nebo partou hlupáků, že po čtvrt hodině nuceného poslechu máte chuť vrazit si do uší hřebíky) a je tam snad ještě méně místa než v obsazeném Bmz. O hluku a subjektivním pocitu z hromady lidí nemluvě.
Uf, tak, to se mi ulevilo :) Doufám, že se tyhle podivné autobusové věci nebudou moc šířit...
A vůbec, ty sedačky vypadají podle fotek jako pytle. Je to nějak podobně těm v Beer? Připadá mi, že nemají žádné tvarování.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko