..: "Trnavské rekonstrukce" potřetí - velkoprostorová 2. třída :..

Ilustrační obrázekŽilina - Od chvíle, kdy České dráhy potvrdily informaci o plánované rekonstrukci 40 osobních vozů financované zpětným leasingem, jsme netrpělivě čekali na podobu modernizovaných vozů. Přestože informace o rozsahu úprav byly poměrně detailní, první skutečný pohled do interiéru vozů Apee141 a Bee240 se železniční veřejnosti naskytl až na červnových Czech Raildays 2008 v Ostravě. Jak se ale přibližuje GVD 2008/2009, kdy by měly být "trnavské" (nebo spíše trnavsko-plzeňské, jelikož podstatná část vozů prochází rekonstrukcí v dílnách firmy MOVO Plzeň) vozy hromadně nasazeny, začínají se objevovat i další hotové kusy. Před několika dny se tak na tratě dostal první modernizovaný vůz z řady Bpee - klimatizovaný velkoprostorový vagon 2. třídy 61 54 20-70 023-4 Bpee239. Podívejte se s námi, jak vypadá uvnitř.

Stejně jako ostatní příbuzní z klanu trnavsko-plzeňských rekonstrukcí, i Bpee 023 dostal nový červený lak, jenž by měl vůz na první pohled identifikovat jako vylepšenou verzi známé klasiky. Oproti dosud představeným vozům je první modernizovaný velkoprostorový vůz 2. třídy opatřen i logem svého současného vlastníka - společnosti ING Lease. Od té si ČD budou čtyři desítky upravených vozů po dobu deseti let pronajímat a následně je opět odkoupí. Na první pohled jsou patrné typické úpravy - třeba chybějící okna na jedné straně nástupních prostorů, jejichž místa zaujaly zásobníky vakuových WC. Ta tvoří, společně s klimatizací a novým centrálním zdrojem energie, základ celé přestavby.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Kromě funkčního chlazení prostoru pro cestující a nových WC se však změny, podobně jako u ostatních řad z letošního roku, v zásadě točí pouze kolem technických prvků vozu - přemostění záchranné brzdy, nová rozvodná skříň, stropní vzduchový kanál pro lepší proudění chladného vzduchu či fotobuňky otevírání dveří do velkoprostorového salónu. Sedačky opět nedoznaly zásadních úprav, i když přečalounění do slušivé modré zajisté potěší. I zde působí sedadla subjektivně měkčím dojmem a sedí se v nich příjemněji než v původní verzi. Jak už ale bylo řečeno dříve, zásuvky 230 V budou cestující hledat marně, stejně jako nové odpadkové koše nebo obklady stěn.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Celkový dojem z rekonstruovaného Bpee zůstává pozitivní - o to víc, když cestující při prvním setkání s touto řadou nečeká žádnou revoluci. Do konce roku by se v provozu mělo objevit dalších několik vozů této řady, přičemž v současném stavu každý lepší vůz na vlacích vyšší kvality bude nesporným přínosem.

Zdroj: ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 28.8.2008 (11:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Brumla 
28.08.2008 (15:49)  
George Couser

Bylo mě ctí to vidět, děkuji nechci. Jsou pohodlnější způsoby přepravy. S železnicí jen když není možnost výběru.
28.08.2008 (15:44)  
Brumla: Ehm? Doporučuji nasadit brýle, popřípadě vyčistit monitor...
registrovaný uživatel Brumla 
28.08.2008 (14:53)  
sedačky jako v 814/914, ..........za ty prachy mohly být lepší
registrovaný uživatel MMaara 
28.08.2008 (14:33)  
ad Vojtěch Hubr: jde mi o to, že na vlacích, kterými cestuju většinou převládá Bpee nad Bee, v horším případě nad B, proč to není aspoň 50:50? myslím, že více lidí preferuje kupé a na delší tratě je to podle mě lepší než anonymní velkoprostor... ČD sice kupují Bmz apod ale kam ty **mz jezdí? na západ! Na mě (a nejen mě) jako Ostravaka kašlou, místo Bee (které mám nejradši) nasadí B... Nový vagón jsem neviděl už ani nepamatuju. Chlubí se jak udělají nějakou rekonstrukci Bpee, které před sebou mají ještě hodně let, ale že by už konečně vyřadily B stará desetiletí a místo nich kupovali nové? radši modernizovat, je to levnější přece! už se těším až budou modernizovat všecky Bčka:-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
28.08.2008 (14:18)  
Kdesi jsem četl, že ČD zvolily červené barevné schéma, aby vozy "sjednotily" s vozy od Siemensu - hm... nevim nevim... zlaté Bmz241 :-)
28.08.2008 (14:03)  
Jsem rád, že změnili barevné schéma sedaček, stávající vozy jsou na můj vkus příliš šedivé, ponuré. Oproti řadě Beer či modernizovaným vozům ZSSK nevypadají moc optimisticky, :-).
registrovaný uživatel DenSha  mail  
28.08.2008 (13:52)  
ad MMaara:
a co když si ti pankáči k vám do kupé přisednou? Nebo tam máte místenku?
Já neobhajuji všechny velkoprostory, ale zdálo by se mi lepší, aby ČD objednaly místo některých nových Bmz taky něco se stejným uspořádáním jako německé Bpmz (třeba s jinými sedačkami, když některým tak vadí).
Navíc mě štve, když jsou ve všech kupé v nových Bmz obsazena místa akorát u oken, kde jsou zásuvky a málokdo je využívá. Pak se k nim člověk nedostane, i když je vlak poloprázdný (no dobře dalo by se domluvit...).

ad Libcha:
To co označujete za "nacpané" mi poslední dobou připadá standardní obsazenost EC na 1. koridoru (jsou i výjimky...)
Co vím, tak ty vozy se rekonstruovaly kvůli dobrým podvozkům, navíc náklady na rekonstrukci starších Bček by byly podstatně vyšší.
28.08.2008 (13:42)  
takže kolik jakých vozů se v rámci té 40 kusové zakázky modernizuje?
registrovaný uživatel papa_chubby  mail  
28.08.2008 (13:35)  
Košičan
Klimatizacia, vykonnejsia a lepsie riesena ako u Bm/peer ZSSK?
Teraz ktory myslis. A nedavali do Bpee tie iste kusky od toho isteho dodavatela co isly aj do Bmeer?Alebo Trnava zmenila dodavatela?
28.08.2008 (13:27)  
ja to vidim takhle:
vyhody:
- klimatizace (vykonnejsi a lepe resena nez u B(m/p)eer ZSSK),
- vakuove WC,
- rychlost dodání
nevyhody:
- chabe zpracovani (napr. neodstranene zbytky necistot v interieru),
- chybejici zasuvky,
- celkove spatna koncepce rekonstrukce (Bpee=typ UIC-Y 78 mist k sezeni - nevhodne pro vlaky vyssi kvality, krom toho jiz jednou rekonstruovany, ja bych misto toho prosazoval rekonstrukci Bmee)
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko