..: Něco o plánovaném napojení letiště Mošnov na železnici. :..

Ilustrační obrázekMošnov - O záměru přivést koleje k mezinárodnímu letišti Leoše Janáčka jste už možná někteří četli, či slyšeli - informace to není nijak nová. Jelikož se mi však do rukou dostalo oznámení o záměru samotném, které na svých třech stech stránkách podává podrobnější informace, rozhodl jsem se ty nejdůležitejší sepsat a podělit se o ně s vámi. Jedná se totiž o první účelně budovanou „osobní letištní kolej“ u nás, a ač délkou nepříliš zajímavou, půjde o relativně rozsáhlou stavbu. Celý název záměru zní: „Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov“, a i z pohledu do mapy je tedy více než zřejmé, že se bude týkat trati 325 ze Studénky do Veřovic, konkrétně úseku Studénka – Sedlnice. Počítá se s rekonstrukcí železničního svršku a spodku, a všech traťových staveb tak, aby bylo dosaženo traťové rychlosti 90 km/h a umožněna zábrzdná vzdálenost 700 m. Zároveň bude část trati 325, spolu s nově vybudovanou spojkou do Mošnova, elektrifikována podobným způsobem, jako nedaleká trať 316 (ovšem bez AVV).

Varianty

Dlužno podotknout, že dotčené instituce dostaly k posouzení dvě varianty stavby. První jsem zde zběžně popsal, druhá počítala se zaústěním posledních cca 900 m trati do podzemního tunelu, který by vyústil pod letištní budovou. Pod zemí by byla situována i budoucí dopravna Mošnov. Ač se tato varianta jevila jako nejšetrnější k životnímu prostředí i stávající zástavbě v okolí Mošnova, nevyhovovala by z hlediska vlivu na podzemní vody.

Studénka

Stávající 4. (štramberské) nástupiště bude u obou kolejí (15 i 17) rekonstruováno, nová výška nástupní hrany bude 550 mm nad temenem kolejnice (současný standard). Délka nástupiště u koleje č. 15 (blíž staniční budově) je projektována na 170 m, na 17. koleji to je metrů 80. Obě nástupní plochy budou vybaveny přístřeškem pro cestující. Dále dojde k propojení kolejí 5 a 5a, které od sebe v současné době dělí zarážedlo a rampa před staniční budovou (ze strany trati 270) – ta bude kvůli tomuto účelu bude zúžena tak, aby kolej mohla probíhat před budovou, vedle třetí koleje.

Dále bude trať pokračovat po téměř nezměněné trase až k Sedlnicím, dojde však k rekonstrukci 6 mostů, 6 propustků a úpravě dvou silničních nadjezdů. O protihlukových stěnách se neuvažuje, pouze u dotčených budov budou vyměněna okna za nová, omezující hluk. Dva nové úrovňové železniční přejezdy vyrostou na kilometrech 1,430 a 2,430. V km 4,335 – 5,296 bude zřízena nová výhybna Bartošovice, ovládající jednu průjezdnou (100 km/h) a dvě předjízdné koleje o délce 700 m a povolené rychlosti do 60 km/h.

koleje 5 a 5a Ilustrační obrázek Čtvrté nástupiště ve směru do Veřovic Čtvrté nástupiště ve směru od Veřovic
  • Výřez z fotomapy ukazuje žst Studénka, a její plánované úpravy. Další snímky podrobněji zachycují současný stav.

Sedlnice

V km 6,531 ve směru od Studénky bude instalována výhybka (typ J49 – 1:18,5 – 1200 typ III), s navazující odbočnou kolejí, navrženou na rychlost 95 km/h, Od Sedlnic bude možnost odbočení v km 7,187, kde bude položena druhá výhybka (typ J49 – 1:11– 300), od níž bude pokračovat odbočná kolej s rychlostí do 50 km/h. Třetí výhybkou bude transformátorová J49 – 1:14, umístěná ve směru od budoucí dopravny Mošnov na rozvětvení trati ve směrech Studénka a Sedlnice. Rovněž bude postavená nová zastávka Sedlnice, sloužící cestujícím, kteří využijí nových spojů do Mošnova (stávající stanice totiž leží až za odbočkou.)


Letištní talent

Mošnov

Na nově postaveném úseku ze Sedlnic do Mošnova vyrostou dvě zastávky – první ponese jméno Mošnov – průmyslová zóna, druhou bude konečná stanice dopravna Mošnov. Její dvě kusé koleje bude větvit výhybka S49 1:9300, mezi nimi se bude nacházet ostrovní nástupiště o délce 170 m, a jako všechny nové či upravené zastávky bude i ono mít nástupní hranu 550 mm nad temenem kolejnice. Ovládání dopravny, jakož i celé infrastruktury trati, dostane na starost žst. Studénka, a následně řídící dispečerské středisko v Ostravě.

Ilustrační obrázek
  • Mapa celé trati ze Studénky do Mošnova. Červeně je stávající úsek trati 325, který projde rekonstrukcí, zeleně je nová trať (náčrtek od ruky, proto omluvte možné nepřesnosti)

Zdroj: cenia


Martin Grill Poslat mail autorovi | 29.8.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
31.08.2008 (19:47)  
Ale je to způsob, jak zaplnit vlak :)))
registrovaný uživatel Web 
31.08.2008 (19:04)  
Pivrnec: Rodina mě vyprovázet jezdí, díky tomu nemám problém s parkováním automobilu u letiště :-) Opravdu představa že na let do Prahy bude toho manažera vypravovat rodina a příbuzenstvo a ještě se k tomu dopravovat vlakem... :-)))
31.08.2008 (17:08)  
tak teda jiná klasika 810+010+010+810 :-)
31.08.2008 (15:56)  
Mohlo by to jezdit v podání 163 + 3 Bdmtee, ať si zvykají na český vlak :-)
registrovaný uživatel M 
31.08.2008 (14:45)  
Pivrnec - rekl bych, ze takhle to fungovalo v dobach, kdyz prumerny pocet letu na osobu za rok byl 0.02. Tezko cekat, ze mne rodina pojede vyprovazet na letiste, kdyz jedu pracovne do Nemecka. Kdyz jedu autem na otocku do Prahy, tak taky neporadam party na rozlouceni:-)
Nevim proc ma letecka doprava porad neco jak privlastek luxusni, ojedinela, jednou za cas a s obrovskym kufrem...

PS: Varianta dve - rodina mne nema rada a ostatni letecti "singliste" jsou na tom podobne:-)
31.08.2008 (7:41)  
Ale přece když někdo někam letí (pokud to není celá rodina na dovolenou), tak se s ním na letiště příjde rozloučit skoro celá rodina, to se potom musí počítat "pasažér letadla + 3" a hned jsme na číslech, které zaplní skoro celý ešus a po odletu zbylí členové rodiny pojedou zase domů.
Já vím, když letěla známá z Ova, tak ji přišli mávát: děda, babi, taťka, mamka (sestra té známé), syn + manželka a vnučka, dcera s manželem a 2 vnuci ... takže na letiště jich jelo 12 a z letiště se vracelo 11.
30.08.2008 (22:51)  
Web aj.: na tema leteckeho provozu v Ostrave je znacne obsahla diskuse k videni zde: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=638 . Z Prahy do Ostravy bezne leta ATR 42 (50 pax) nebo ATR 72 (70 pax) a vytizenost je vcelku slusna (jinak by neletaly 4 frekvence denne). A to, ze se vedeni ostravskeho letiste brani lowcostum sec muze, je fakt, nebot ma take podil v letecke spolecnosti CCA - to je ta, ktera leta SAABy do Vidne a od zimy bude letat i pro CSA do Prahy. Nicmene vlak na Mosnov bych uvital, protoze soucasna dopravni obsluznost ostravskeho letiste je zoufala.
registrovaný uživatel Web 
30.08.2008 (20:10)  
M, Zikmund: Co tam létá jsem psal. Praha ATRka pro zhruba 60-70 lidí (ale létá to co vím dost prázdné) a Vídeň SAABy pro 34 :-)
30.08.2008 (19:42)  
Počet letů je jedna věc a druhá věc je kolik těmi letadly letí cestujících, resp. jak kapacitní stroje jsou tam nasazeny a nelze opomenout ani skladbu cestujících. Vážně pochybuji o tom, že klientela směřující do automobilky bude jezdit vlakem via Studénka. Stačí se podívat na mapu.
Když se už má trať modernizvat, tak by měla být elektrifikována až do Veřovic, včetně vytvoření spojky Sedlnice - Suchdol nad Odrou, rekonstrukce kolejiště ve Veřovicích, aby se dalo jezdit po dopravní koleji ze Studénky do Valmezu. Kolej "Štramberská spojka" tedy jako dopravní kolej.
registrovaný uživatel M 
30.08.2008 (19:39)  
No, je to asi i o tom, ze ja (my) pocitali par jako jeden, ne jako dva. Je to jak pocital EC vlaky, co projedou Ostravou jako dvojici:-)
Dalsi vec je, ze nevim, co tam posilaji CSA z Prahy, ale plny Jumbo to asi nebude. Ale to je fuk - kraj chtel zeleznici do prumyslove zony a protoze by na to treba nedostal penize, tak to protahl az na letiste. Chytrej kraj:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko