Mošnov - O záměru přivést koleje k mezinárodnímu letišti Leoše Janáčka jste už možná někteří četli, či slyšeli - informace to není nijak nová. Jelikož se mi však do rukou dostalo oznámení o záměru samotném, které na svých třech stech stránkách podává podrobnější informace, rozhodl jsem se ty nejdůležitejší sepsat a podělit se o ně s vámi. Jedná se totiž o první účelně budovanou „osobní letištní kolej“ u nás, a ač délkou nepříliš zajímavou, půjde o relativně rozsáhlou stavbu. Celý název záměru zní: „Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov“, a i z pohledu do mapy je tedy více než zřejmé, že se bude týkat trati 325 ze Studénky do Veřovic, konkrétně úseku Studénka – Sedlnice. Počítá se s rekonstrukcí železničního svršku a spodku, a všech traťových staveb tak, aby bylo dosaženo traťové rychlosti 90 km/h a umožněna zábrzdná vzdálenost 700 m. Zároveň bude část trati 325, spolu s nově vybudovanou spojkou do Mošnova, elektrifikována podobným způsobem, jako nedaleká trať 316 (ovšem bez AVV).
Varianty
Dlužno podotknout, že dotčené instituce dostaly k posouzení dvě varianty stavby. První jsem zde zběžně popsal, druhá počítala se zaústěním posledních cca 900 m trati do podzemního tunelu, který by vyústil pod letištní budovou. Pod zemí by byla situována i budoucí dopravna Mošnov. Ač se tato varianta jevila jako nejšetrnější k životnímu prostředí i stávající zástavbě v okolí Mošnova, nevyhovovala by z hlediska vlivu na podzemní vody.
Studénka
Stávající 4. (štramberské) nástupiště bude u obou kolejí (15 i 17) rekonstruováno, nová výška nástupní hrany bude 550 mm nad temenem kolejnice (současný standard). Délka nástupiště u koleje č. 15 (blíž staniční budově) je projektována na 170 m, na 17. koleji to je metrů 80. Obě nástupní plochy budou vybaveny přístřeškem pro cestující. Dále dojde k propojení kolejí 5 a 5a, které od sebe v současné době dělí zarážedlo a rampa před staniční budovou (ze strany trati 270) – ta bude kvůli tomuto účelu bude zúžena tak, aby kolej mohla probíhat před budovou, vedle třetí koleje.
Dále bude trať pokračovat po téměř nezměněné trase až k Sedlnicím, dojde však k rekonstrukci 6 mostů, 6 propustků a úpravě dvou silničních nadjezdů. O protihlukových stěnách se neuvažuje, pouze u dotčených budov budou vyměněna okna za nová, omezující hluk. Dva nové úrovňové železniční přejezdy vyrostou na kilometrech 1,430 a 2,430. V km 4,335 – 5,296 bude zřízena nová výhybna Bartošovice, ovládající jednu průjezdnou (100 km/h) a dvě předjízdné koleje o délce 700 m a povolené rychlosti do 60 km/h.
- Výřez z fotomapy ukazuje žst Studénka, a její plánované úpravy. Další snímky podrobněji zachycují současný stav.
Sedlnice
V km 6,531 ve směru od Studénky bude instalována výhybka (typ J49 – 1:18,5 – 1200 typ III), s navazující odbočnou kolejí, navrženou na rychlost 95 km/h, Od Sedlnic bude možnost odbočení v km 7,187, kde bude položena druhá výhybka (typ J49 – 1:11– 300), od níž bude pokračovat odbočná kolej s rychlostí do 50 km/h. Třetí výhybkou bude transformátorová J49 – 1:14, umístěná ve směru od budoucí dopravny Mošnov na rozvětvení trati ve směrech Studénka a Sedlnice. Rovněž bude postavená nová zastávka Sedlnice, sloužící cestujícím, kteří využijí nových spojů do Mošnova (stávající stanice totiž leží až za odbočkou.)
Mošnov
Na nově postaveném úseku ze Sedlnic do Mošnova vyrostou dvě zastávky – první ponese jméno Mošnov – průmyslová zóna, druhou bude konečná stanice dopravna Mošnov. Její dvě kusé koleje bude větvit výhybka S49 1:9300, mezi nimi se bude nacházet ostrovní nástupiště o délce 170 m, a jako všechny nové či upravené zastávky bude i ono mít nástupní hranu 550 mm nad temenem kolejnice. Ovládání dopravny, jakož i celé infrastruktury trati, dostane na starost žst. Studénka, a následně řídící dispečerské středisko v Ostravě.
- Mapa celé trati ze Studénky do Mošnova. Červeně je stávající úsek trati 325, který projde rekonstrukcí, zeleně je nová trať (náčrtek od ruky, proto omluvte možné nepřesnosti)
Zdroj: cenia
| 29.8.2008 (12:00)
Praha 4 tam 4 zpet
Viden 2,5 tam 2,5 zpet
Moskva 1 tam 1 zpet
to jest prumerne 15 pravidelnych letu denne
Ve stredu je vsak viden 3 a 3
a navic jeste ted pres leto po jednom tam a zpet
na Rhodos, Mallorcu, Solun a Heraklion
to je uz 24 plus nejakej ten ciste turistickej (cca 2 az 6) a jsme v lete ve stredu na 25 az 30 letech. No pres zimu to bude tech 10 az 15, ne vsak 5 az 7 (tedy pokud nepocitate prilet a odlet za jedno).
Takze kdyz jsem se tam nahodou vyskytl ve stredu na odvoz lidi, tak to na mne pusobilo, ze je tam tak kolm 30 az 40 letu denne, hold streda je vyjimka, nicmene pravde je nekde uprostred, neni to ani 30 ani 5.
Jinak to, ze tam nechcou nizkonakladovkz je podle mne totalni blbost. Takove letiste je pro ne jak stvorene.
strávil jsem rok na Mošnově u stíhacího pluku jako příslušník pozemního zabezpečení letové činnosti - tedy PHM, kyslík, plnění všeho druhu atd atd. A alespoň tedy co jsem tak byl tak tam nic supertajného a neobvyklého nebylo. Na tankoviště k Sedlnicům jsme samo jezdili pro kerosín. A Rusové tam zcela určitě nebyli.
Takže sumasumár - podle mýho spíše bájky:-)
a propo,myslel jsem,že to chtějí elektrifikovat (chtějí neznamaná,že budou) hlavně kvůli zrychlení spojení s Ostravskou aglomerací a proto logicky budou jezdit přímé vlaky. myslím že 810 můžeme odškrtnout (snad nebudou nasazovány "modernizované" šukafony bez wc...to bych se z toho dočista pos....) ;-)
Kazdopadne to dulezite napsal Thorm...
Návrh, co jsem viděl (a není to dlouho) počítal pouze s trasou Studénka - Mošnov a Studénka - Sedlnice s tím, že elektrifikace bude až do ŽST Sedlnice.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













