..: Něco o plánovaném napojení letiště Mošnov na železnici. :..

Ilustrační obrázekMošnov - O záměru přivést koleje k mezinárodnímu letišti Leoše Janáčka jste už možná někteří četli, či slyšeli - informace to není nijak nová. Jelikož se mi však do rukou dostalo oznámení o záměru samotném, které na svých třech stech stránkách podává podrobnější informace, rozhodl jsem se ty nejdůležitejší sepsat a podělit se o ně s vámi. Jedná se totiž o první účelně budovanou „osobní letištní kolej“ u nás, a ač délkou nepříliš zajímavou, půjde o relativně rozsáhlou stavbu. Celý název záměru zní: „Rekonstrukce a zkapacitnění trati Studénka – Mošnov“, a i z pohledu do mapy je tedy více než zřejmé, že se bude týkat trati 325 ze Studénky do Veřovic, konkrétně úseku Studénka – Sedlnice. Počítá se s rekonstrukcí železničního svršku a spodku, a všech traťových staveb tak, aby bylo dosaženo traťové rychlosti 90 km/h a umožněna zábrzdná vzdálenost 700 m. Zároveň bude část trati 325, spolu s nově vybudovanou spojkou do Mošnova, elektrifikována podobným způsobem, jako nedaleká trať 316 (ovšem bez AVV).

Varianty

Dlužno podotknout, že dotčené instituce dostaly k posouzení dvě varianty stavby. První jsem zde zběžně popsal, druhá počítala se zaústěním posledních cca 900 m trati do podzemního tunelu, který by vyústil pod letištní budovou. Pod zemí by byla situována i budoucí dopravna Mošnov. Ač se tato varianta jevila jako nejšetrnější k životnímu prostředí i stávající zástavbě v okolí Mošnova, nevyhovovala by z hlediska vlivu na podzemní vody.

Studénka

Stávající 4. (štramberské) nástupiště bude u obou kolejí (15 i 17) rekonstruováno, nová výška nástupní hrany bude 550 mm nad temenem kolejnice (současný standard). Délka nástupiště u koleje č. 15 (blíž staniční budově) je projektována na 170 m, na 17. koleji to je metrů 80. Obě nástupní plochy budou vybaveny přístřeškem pro cestující. Dále dojde k propojení kolejí 5 a 5a, které od sebe v současné době dělí zarážedlo a rampa před staniční budovou (ze strany trati 270) – ta bude kvůli tomuto účelu bude zúžena tak, aby kolej mohla probíhat před budovou, vedle třetí koleje.

Dále bude trať pokračovat po téměř nezměněné trase až k Sedlnicím, dojde však k rekonstrukci 6 mostů, 6 propustků a úpravě dvou silničních nadjezdů. O protihlukových stěnách se neuvažuje, pouze u dotčených budov budou vyměněna okna za nová, omezující hluk. Dva nové úrovňové železniční přejezdy vyrostou na kilometrech 1,430 a 2,430. V km 4,335 – 5,296 bude zřízena nová výhybna Bartošovice, ovládající jednu průjezdnou (100 km/h) a dvě předjízdné koleje o délce 700 m a povolené rychlosti do 60 km/h.

koleje 5 a 5a Ilustrační obrázek Čtvrté nástupiště ve směru do Veřovic Čtvrté nástupiště ve směru od Veřovic
  • Výřez z fotomapy ukazuje žst Studénka, a její plánované úpravy. Další snímky podrobněji zachycují současný stav.

Sedlnice

V km 6,531 ve směru od Studénky bude instalována výhybka (typ J49 – 1:18,5 – 1200 typ III), s navazující odbočnou kolejí, navrženou na rychlost 95 km/h, Od Sedlnic bude možnost odbočení v km 7,187, kde bude položena druhá výhybka (typ J49 – 1:11– 300), od níž bude pokračovat odbočná kolej s rychlostí do 50 km/h. Třetí výhybkou bude transformátorová J49 – 1:14, umístěná ve směru od budoucí dopravny Mošnov na rozvětvení trati ve směrech Studénka a Sedlnice. Rovněž bude postavená nová zastávka Sedlnice, sloužící cestujícím, kteří využijí nových spojů do Mošnova (stávající stanice totiž leží až za odbočkou.)


Letištní talent

Mošnov

Na nově postaveném úseku ze Sedlnic do Mošnova vyrostou dvě zastávky – první ponese jméno Mošnov – průmyslová zóna, druhou bude konečná stanice dopravna Mošnov. Její dvě kusé koleje bude větvit výhybka S49 1:9300, mezi nimi se bude nacházet ostrovní nástupiště o délce 170 m, a jako všechny nové či upravené zastávky bude i ono mít nástupní hranu 550 mm nad temenem kolejnice. Ovládání dopravny, jakož i celé infrastruktury trati, dostane na starost žst. Studénka, a následně řídící dispečerské středisko v Ostravě.

Ilustrační obrázek
  • Mapa celé trati ze Studénky do Mošnova. Červeně je stávající úsek trati 325, který projde rekonstrukcí, zeleně je nová trať (náčrtek od ruky, proto omluvte možné nepřesnosti)

Zdroj: cenia


Martin Grill Poslat mail autorovi | 29.8.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.08.2008 (19:00)  
to M a dalsi: Ano prestrelil jesem, ale ne fest. Psal jsem 20 az 30 pravidelnych. No ve stredu se to stava (byl jsme tam shodou okolnosti ve stredu). Kokl jsem se na tabulky a vypada to asi takto: (prumerne pravidelne lety ve vsedni den)

Praha 4 tam 4 zpet
Viden 2,5 tam 2,5 zpet
Moskva 1 tam 1 zpet

to jest prumerne 15 pravidelnych letu denne

Ve stredu je vsak viden 3 a 3
a navic jeste ted pres leto po jednom tam a zpet
na Rhodos, Mallorcu, Solun a Heraklion

to je uz 24 plus nejakej ten ciste turistickej (cca 2 az 6) a jsme v lete ve stredu na 25 az 30 letech. No pres zimu to bude tech 10 az 15, ne vsak 5 az 7 (tedy pokud nepocitate prilet a odlet za jedno).

Takze kdyz jsem se tam nahodou vyskytl ve stredu na odvoz lidi, tak to na mne pusobilo, ze je tam tak kolm 30 az 40 letu denne, hold streda je vyjimka, nicmene pravde je nekde uprostred, neni to ani 30 ani 5.

Jinak to, ze tam nechcou nizkonakladovkz je podle mne totalni blbost. Takove letiste je pro ne jak stvorene.
registrovaný uživatel sAd 
30.08.2008 (10:55)  
Payus: Náhodou. Takový Airport Express v podání RegioNovy... Paráda :D...
30.08.2008 (10:53)  
Ad záhady na Mošnově:
strávil jsem rok na Mošnově u stíhacího pluku jako příslušník pozemního zabezpečení letové činnosti - tedy PHM, kyslík, plnění všeho druhu atd atd. A alespoň tedy co jsem tak byl tak tam nic supertajného a neobvyklého nebylo. Na tankoviště k Sedlnicům jsme samo jezdili pro kerosín. A Rusové tam zcela určitě nebyli.
Takže sumasumár - podle mýho spíše bájky:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.08.2008 (10:07)  
to bude zábavné, jak třeba v budoucnu poveze nějaké prominentní cestující z ostravského hlaváku do Mošnova na pravidelnou leteckou linku do Tokia poněkud postarší ale stále fungující 460ka...japonci budou dostávat sluchátka i kyslíkovou masku už do vlaku :-D

a propo,myslel jsem,že to chtějí elektrifikovat (chtějí neznamaná,že budou) hlavně kvůli zrychlení spojení s Ostravskou aglomerací a proto logicky budou jezdit přímé vlaky. myslím že 810 můžeme odškrtnout (snad nebudou nasazovány "modernizované" šukafony bez wc...to bych se z toho dočista pos....) ;-)
30.08.2008 (9:31)  
Viděl jsem plány u známého na SDC, dokud ještě nebylo SŽDC ... Uvidím, co se bude dát sehnat nebo prokonzultovat.
registrovaný uživatel M 
29.08.2008 (22:58)  
Deadeye - tak tos teda asi prestrelil fest:-))

Kazdopadne to dulezite napsal Thorm...
29.08.2008 (20:16)  
to Martin Grill:
Návrh, co jsem viděl (a není to dlouho) počítal pouze s trasou Studénka - Mošnov a Studénka - Sedlnice s tím, že elektrifikace bude až do ŽST Sedlnice.
29.08.2008 (20:03)  
Ale mohli by ještě udělat jednu zastávku v místně celní zóny letiště (vstupní brána při Dnech NATO), aby si mohli ČD jednou za rok říct, že ten vlak jede vytížený a to do slova.... (30 000 lidí tento rok tam, dle mě, bude...)
registrovaný uživatel Hiko 
29.08.2008 (19:17)  
Jestli má tato trať sloužit především pro průmyslovou zónu, tak budiž, ale pokud je s ní počítáno hlavně pro letiště, to budou vyhozené peníze. Současné poměry v MSkraji napovídají tomu, že ani v blízké budoucnosti se počet letů nerozšíří, poněvadž kraj nechce o low-cost aerolinkách ani slyšet a už vidím, jak se do Ostravy hrnou AirFrance nebo BA... Ale to je na jiný diskusní server, nemyslím ten s "K".
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko