..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
09.05.2010 (17:31)  
Když se tady takto hypoteticky bavíme o detailech, je dobré si udělat odstup a vrátit se k tomu, o co zde jde především:
Šlo "jen" o to, že pan Jančura s produktem RJ se chtěl zúčastnit některých VŘ v některých krajích. O nic víc nešlo. Podklady pro účast ve VŘ bývají povětšinou závazná pro případnou smlouvu o dílo (uspěje-li zájemce v soutěži). V podepsané smlouvě o dílo je jednoznačně zakotveno, co objednatel chce, kde, jak, za kolik, také je tam zakotvena sankce při nesplnění dohodnutého ze strany zhotovitele/dodavatele.

Když vezmeme v úvahu, jaký je pan Jančura podnikatel, tak hypotézy o tom, jestli by měl jednotky, jestli by je měl kde servisovat, jestli si uvědomuje odlišnosti mezi asfaltem a kolejnicí, nechejme s dovolením na něj. Při takových VŘ je jasné, že člověk ví, co dělá. A když by to náhodou nevěděl, doplatí na to nejen finačně. Odpůrci RJ by si mohli odpustit svůj přehnaný zájem o to, aby si pan Jančura náhodou nenatloukl nos svým neuvážlivým chováním, :-).

V reálu jde o to, že se pan Jančura dovolil naplnit reálný princip VŘ, který se u nás v ČR nekoná. Tvrdím, že otevřete-li si 90% proběhlých VŘ ohledně státních peněz na dráze (ČD, a.s. a SŽDC, s.o.) a uděláte si laický průzkum trhu, co jaká věc/služba může stát, zjistíte, že těchto 90% VŘ je v reálu výrazně dražších než lze skutečně pořídit... . Je jednoznačné, že nejsme tak chudý stát, jak je nám poukazováno, když umíme celkem solidně rozhazovat takto peníze, :-).
Ty kraje, které se opovážily zabývat myšlenkou otevřeného VŘ, dostaly vyčiněno z Prahy a rychle své rozhodnoutí přehodnotily, stáhly ocas, zrušily záměr VŘ a "podepsaly", co měly podepsat, :-).

Proč pan Jančura jezdí, proč utrácí své peníze za nějaké "bezúčelné" prohánění jednotek? Asi ne kvůli tomu, aby odpůrci byly ještě odpůrcovatější a vytýkali mu každý závan nedostatku, a asi ani né proto, že by byl snad altruista, :-); ale spíše proto, aby poukázal na tento stav fungování státních VŘ, kde nemáte žádnou šanci, nejste-li prolobován politicky či majetkově, nejlépe oboje, :-).

Pro mne osobně nejpikantnější třešnička je taková, že tato forma zmanipulovaných VŘ došla až tak daleko, že i sami tvůrci těchto činností poněkud zlenivěli a zpohodlněli. Kdyby svou práci dělali "pořádně", veřejnost by vůbec neřešila stávající rozruch ohledně RJ, protože smlouvy s ČD, a.s. by již dávno proběhly bez veřejného zájmu, VŘ by byla lépe předem nastavena, nachystána pro ČD,a.s.. Bohužel se na tento fakt nějak zapomnělo (kvóta EU o otevřenosti přístupu - VŘ na osobní dopravu do konce 2010), takže nepřipraveností vznikl prostor pro rebely, jímž pan Jančura v tuto chvíli je, :-).
09.05.2010 (17:30)  
Cestující: Já ale s tím co jste předtím napsal v zásadě souhlasím. Dokázat se dá něco jen, pokud k tomu dostane příležitost. Jen jsem chtěl říct, že tahle akce neukazuje schopnost provozovat vlaky. Toto totiž dokáže uspořádat každý s pár milióny v kapse. A nakonec i když mu to nevyjde, je to dobrá reklama.
A jak už jsem napsal, tato akce pomůže každopádně rozhýbat stojaté vody v kultuře cestování.
Jančura si svoji důvěru trochu sám podryl, když z několika menších tendrů utekl. Tam měl skvělou šanci dokázat, že prostě dělat vlaky umí.
09.05.2010 (17:12)  
JJ: ANo to jsem dávno četl. V žádném případě to ale nedává odpověď na otázku...
09.05.2010 (17:03)  
doomlukas: No Jančura na ČVUT tvrdil, že měl na příští rok u výrobců závazně vyhrazené výrobní kapacity na cca 50 vozidel. Opravdu by to stačilo na 4 kraje o které se ucházel?

Za další mám dotaz - Jančura rýpe, že vše od ČD skončí u Škody, že všechny VŘ jsou nastavena tak, aby to vyhrála nějaká firma co patří Škodě. (Co Trnava, Vrútky, KOS, ...?) Přitom on sám by se zcela určitě ucházel o dotace na nová vozidla z EU (byl by hloupý, kdyby ne) a v tom případě by musel vypsat regulérní VŘ. Pak ale nechápu, proč on nabízí konkrétní typy vozidel a proč si rezervuje kapacity u konkrétních výrobců, když přece on by ty VŘ měl zcela nestranné a otavřené a nenastavené pro konkrétní vozidla?
09.05.2010 (16:54)  
michawel: Nikde se nedělají výběrová řízení na celou síť a nikde se nechce, aby výherce jezdil hned. S takovými debilními požadavky se ohání akorát Martínek a podobní samozvaní "odborníci". A stát a kraje nikdy nebudou mít na to, aby nakoupily dostatečný počet nových vozidel, na to je zapotřebí soukromý kapitál a v tom je právě ten vtip...
09.05.2010 (16:37)  
G_C: a tohle by mě také zajímalo, pokud by chtěl žlutý pán jezdit, pak ale budu tvrdě vyžadovat, aby jezdil hned a všude a nedokážu si představit, že by si sehnal víc jak deset desir v rámci pronájmu.
Konkurenci na dráze ano, ale ne takhle. Ať vozidla nakoupí stát a kraje. Pak ať se vypíší výběrová řízení na provozování s tím, že v případě selhání toho provozovatele nebude problém téměř ze dne na den provést výměnu za lepšího. Tam ať si Jančura funguje. Ale aby si nakupoval vozidla on sám a pak nás s nimi v rámci těch kontraktů defacto vydíral (protože návrat zpět za těchto podmínek je výrazně těžší), to se mi nelíbí vůbec.
Nebo druhý model, kompletní reforma ČD. Kéž by se tohle povedlo.
09.05.2010 (15:39)  
Ať se tu jen nehádáme. Je tu někdo znalý, kdo by byl schopen napsat, kolik vozidel je třeba pro zajištění vozidel pro regionální dopravu v celém olomouckém (klidně i jiném) kraji? Schválně by mě zajímalo, kolik vozidel by si do dvou let musel Jančura obstarat pro turnusové potřeby + zálohy. A to nejlépe pro všechny 4 kraje, o které se ucházel. Pro R to bylo tuším 50 Desir ML a 35 Desir CL.
09.05.2010 (15:39)  
tomino151: Ano, Jančura už jezdí, ale to přece nijak nedokazuje, že by to zvládl ve větším měřítku.

No a jak to má asi dokázat? Jedině tak, že mu bude umožněno zúčastnit se výběrového řízení a případně vyhrát a začít na těch tratích jezdit.
Registrierter Benutzer EC 174  mail  
09.05.2010 (15:25)  
Josef Petrák: Nenechal, jistě. Ale určitě tuto informaci lze prezentovat taktněji a distingovaněji. Hned při první jízdě informovat o podání žaloby se mi nezdá příliš hezké.

Zkrátka cestující, který s nimi pojede, hned bude vědět: Ano, jedu s tou společností, která podala žalobu na toho a toho, soudí se s tím a tím,... To není moc dobrá vizitka pro pana Jančuru. Alespoň mně se to tak zdá...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko