..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kuchi 
09.05.2010 (13:51)  
Ja mu fandim. Ze je nece shnileho na ceske zeleznici ukazuje reakce CD na tyhle prezetnacni jizdy. Ze jim neni trapne.
MZ nechapu co vam vadi na podanem trestnim oznameni. Nekdo zcela jasne a umyslne (hejtam snad vi kolik plati, jinak tam nema co delat) lze a poskozuje povest nekoho jineho.
registrovaný uživatel Lampik 
09.05.2010 (13:40)  
Zdravím všechny. Vidím, že když ČD vidí konkurenci, ihned nasadí své "zbraně" a nasazují to nejmodernější, co mají. Je to vpořádku, ale myslím si, že když už se tam tyto nové jednotky (teda aspoň CityElephanty) objeví, tak by tam měly jezdit i nadále...myslím si, že obyčejných cestujících se to dotkne nejvíc! Domnívám se, že někteří o tom ani neví a na nástupištích budou zmateni...no nevím, necháme se překvapit, až tato situace nastane.
09.05.2010 (13:26)  
MZ: ja by som fakt odporúčal si to video aspoň pozrieť, než sa niekto pustí do písania dlhých komentárov.

Všetci tu tvrdia, že vlak a bus sú dve úplne odlišné veci. RegioJet tvrdí - a v podstate aj dokazuje - že to zďaleka nie je také žhavé. A to pripomínam, že na jednom Desire už sa opravovala trakčná prevodovka a na druhom sa dokonca priamo na Děčínsku musela meniť celá bunka WC. Vyjadrenie k servisnému zázemiu tu už odznelo tiež (diskusia pod článkom o Děčíně) - pripravujeme súhrnný rozhovor, v ktorom všetky tieto staršie vyjadrenia zaradíme, nech sú pekne pohromade.

Trestné oznámenie je za poškodenie dobrého mena spoločnosti potom, čo hejtman Tesařík obvinil RegioJet z premrštených a predražených ponúk, pričom mylne uviedol, že s ČD vyjednali cenu 58 Kč/vlkm, i keď v skutočnosti to bolo 93 Kč (RJ ponúkal 91 Kč). Čo z toho nesedí ako argument?
09.05.2010 (12:59)  
Ad MZ: A kde část infrastruktury vlastní majoritní dopravce, kterému nebrání v zásadě nic v šikanování ostatních. Kde majoritní dopravce může dojit kraje, které s tím nic nedělají, protože neexistuje reálná tržní cena za výkon. Kde je mnoha neformálními vazbami propojen správce infrastruktury a majoritní dopravce. A kde se přiděluje kapacita nejprve vlakům v závazku a přitom pednolino má všude přednost.
09.05.2010 (12:55)  
Ad M.Za: Už jenom to, že tady trochu víří ten náš zatuchlý rybníček, stačí.
Autobusy začal vlastně provozovat jentak mimochodem, a je jedním z nejlepších a nejúspěšnějších dopravců v ČR.
Oproti tomu na železnici se od začátku snaží poměrně dobře připravit, ale ono je to těžké, když to na krajích funguje tak jak funguje (takový Radko Martínek je toho důkazem).
09.05.2010 (12:35)  
Jan Burian: k čemu muzejní rotundy, když nárokům na moderní dopravu vůbec neodpovídají? Jak se vejde nerozpojitelná jednotka na rotundu? Spíš bych s depy udělal něco jako kdysi Pink Floyd s jejich "Roundhouse". Případně je změnit na galerie, muzea, kulturní centra......
09.05.2010 (12:25)  
Jiří Jakeš - Petr Žaluda > podle toho to taky vypadá. Modla „černých čísel" v hospodaření se negativně projevuje na technickém stavu vozidel. Propouštění pracovníků má své limity, snižovat mzdy nemůžete (ani snížení vlastního platu firmě trn z paty nevytrhne), takže můžete odírat jen údržbu ... a ta si to nedá líbit ....

Multi : příchod člověka z venku může samozřejmě změnit pohled - o tohle se v roce 1993 už pokusil ministr Stráský, když do čela firmy ČD dosadil ing. Šípa, majícího nezaujatý pohled cestujícího a v principu ty nejlepší myšlenky, jak chod firmy změnit ke spokojenosti zákazníka.
Jenže ve vrcholovém vedení nesmí nastat „antagonistický vztah" mezi jednotlivými členy vrcholového vedení, což se stalo v případě ing. Šípa a dále musíte mít odpovídající politickou podporu, což se v případě ing. Šípa nedělo. Stráský měl sice „rád vláčky", ale současně prohlásil, že „ČD budou pokračovat ve stavu chátrání".
Potom přesvědčujte nižší stupeň řízení a provozní pracovníky o smysluplnosti vašich „ideálů spokojeného cestujícího". Když se jako „zvenku příchozí" obklopíte loajálními pracovníky, kteří vám nebudou házet klacky pod nohy, tak ještě musíte přesvědčit o svých ideálech černých čísel„ provozní pracovníky", což se vám nepovede, poud jim budete škrtit kohoutek financí na údržbu. Jediného čeho dosáhnete bude, že „všichni provozní pracovníci začnou pracovat podle předpisu".
Takže když se dosáhne nějaké limitní hodnoty, vozidlo se odstaví, ačkoli dotyčný ze třicetileté zkušenosti ví, že s touto hodnotou může jezdit vozidlo třebas měsíc ...
a je na vás nebo vašem „mediálním zástupci", aby nepokojenému zákazníkovi vysvětlil, jak to vlastně je ... Co přínáší provoznímu pracovníkovi odpovědnému za údržbu vozidel černá čísla, co táž čísla přinášejí cestujícímu, jemuž není přistaven vagon, na který si připlatil.

Nedostatek jedniček, takže v sobotu (08.05.) Ex 529/528, R 627 bez jedničky zcela (= otrávený zákazník, jehož vaše mediální žvásty o úspěšném dosažení zisku nezajímají - on si připlatil na jedničku a vy „úspěšný" manažer mu předhodíte koženkový luxus ... ), 127/142 místo Aee jen A ...

Pokud jde o Jančuru a úspěšného podnikatele v silniční dopravě - je poněkud rozdíl mezi silničním podnikáním, kde není vozidlo, resp. servisní činnosti spojené s provozem a "kapacita dopravní cesty" pevně svázána s vozidlem a železniční podnikání, kde je vozidlo pevně spojeno s dopravní cestou vztahem kolo & kolejnice, včetně "kapacity dráhy", která je dána okolnostmi, jež nemůže sebeúspěšnější podnikatel ovlivnit.


Nehrají čísla vlaků a časy odjezdů (celá trasa) směr Nezamyslice - Šumperk.

Podávat trestní oznámení pro nepravdivé uvedení ceny zakázky je zralé na poukázku do ústavu dr. Chocholouška. Taková nepravdivá informace je skutečně vysoce společensky nebezpečná - vražda, znásilnění jsou proti tomu hadr ... - takže se jí musí zabývat orgány činní v trestním řízení.
Pro českou krajinu ovšem typické. Když neumím bojovat argumenty, resp. moje argumenty v médiích nezaberou, mstím se jako malý školní žalobníček trestním oznámením. Škoda, že tato pseudooznámení nejsou postihována tvrdým finančním trestem pro toho, kdo je z pocitu ukřivděnosti podává.

RS 1 jel v sobotu 8.5. na 3645 v 16.57 do Šumperka místo M 814 ...
Nasazení 471 na Os 3740 znamenalo mimořádnou jízdu M831 od 13008 do 13012, souprava M 851 od 13725, která se má spojit v Uničově s M 814 na vlak 3645 se taky nemohla spojit s RS1.
09.05.2010 (12:20)  
Jan Burian: Tak, v případě, kdyby ve VŘ byl vybrán jiný dopravce v kraji, by ČD skutečně v onom kraji osobní vlaky provozovat přestaly. Dobrý hospodář by depa samozřejmě nezakonzervoval, ale pronajímal.

Proč by se měl vyvlékat ze svých povinností? Vždyť z toho má přeci peníze! A v opačném případě by ho čekaly pokuty. A dotace od kraje slouží k tomu, aby vyrovnaly ztráty dopravce + přinesly mu nějaký zisk; pokud si to Jančura dobře spočítal, potom zkrátka nemůže být v minusu. Pokud si to spočítal blbě, jeho problém, jeho ztráta :-)
09.05.2010 (12:07)  
pro Jirku Jakese: No nejsem si jist, kdo by drive prestal provozovat ztratovou dopravu, zda statni drahy nebo soukromnik. Mam pocit, ze by to byl prave soukromnik, ktery by zacal hledat obezlicky, jak se vyvleknout z podepsane garance dopravni obsluznosti. Prvni zakonne ustanoveni, co mne napada je, ze firmy musi vytvaret zisk. No a mame to tady. Tuto situaci jsme, konec koncu, zazili v autobusove doprave. Co se depy? Dobry hospodar by je zakonzervoval a pockal by na dalsi rozvoj zel. dopravy. A ten zcela bezpecne prijde. Jelikoz silnicni doprava v takove podobe, jakou ji zname dnes, je na pokraji moznosti. A spatny manager dnesniho typu by privatizoval. Lidsky receno prodal a to je jedno k jakemu ucelu. Ale to je opravdu na dlouhou debatu. Jiz samo zprofanovane slovo privatizae mne irituje. Proc to neumime nazvat obycejnym - rozprodat
registrovaný uživatel Pavel Loyda  mail  
09.05.2010 (11:58)  
našel jsem chybičku, je 2x okopírovaný jízdní řád Uničov - Olomouc, ale chybí z opačného směru. díky
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko