Olomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.
První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.
VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji
K časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.
V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.
Jízdní řády spojů RegioJet
| Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010) | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Uničov | 5.52 | 8.57 | 12.02 | 14.10 | 17.23 | 20.20 |
| Uničov zastávka | 5.55 | 9.00 | 12.05 | 14.14 | 17.26 | 20.23 |
| Újezd u Uničova | 6.02 | 9.04 | 12.12 | 14.22 | 17.33 | 20.26 |
| Mladějovice | ----- | 9.08 | 12.17 | 14.26 | ----- | 20.31 |
| Babice u Šternberka | ----- | 9.12 | 12.21 | 14.30 | ----- | 20.34 |
| Šternberk | 6.12 | 9.16 | 12.33 | 14.35 | 17.43 | 20.39 |
| Štarnov | ----- | 9.20 | 12.37 | 14.40 | ----- | 20.43 |
| Bohuňovice | 6.22 | 9.23 | 12.48 | 14.48 | 17.53 | 20.50 |
| Hlušovice | 6.26 | 9.27 | 12.52 | 14.51 | 17.57 | 20.53 |
| Olomouc hl.n. | 6.32 | 9.33 | 12.58 | 14.57 | 18.03 | 20.59 |
| Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010) | ||||||
| Olomouc hl.n. | 8.04 | 9.55 | 13.20 | 15.40 | 18.23 | 21.55 |
| Hlušovice | 8.10 | 10.01 | 13.26 | 15.46 | ----- | 22.01 |
| Bohuňovice | 8.17 | 10.09 | 13.30 | 15.54 | ----- | 22.09 |
| Štarnov | 8.20 | 10.13 | 13.33 | ----- | ----- | 22.12 |
| Šternberk | 8.25 | 10.20 | 13.38 | 16.01 | 18.36 | 22.17 |
| Babice u Šternberka | 8.28 | 10.24 | 13.41 | ----- | ----- | 22.20 |
| Mladějovice | 8.32 | 10.28 | 13.45 | ----- | ----- | 22.24 |
| Újezd u Uničova | 8.44 | 10.44 | 13.55 | 16.14 | 18.50 | 22.29 |
| Uničov zastávka | 8.48 | 10.48 | 13.58 | 16.18 | 18.54 | 22.33 |
| Uničov | 8.51 | 10.51 | 14.02 | 16.21 | 18.57 | 22.36 |
| Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.) | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Olomouc hl.n. | 7.06 | 9.40 | 11.54 | 14.53 | 17.53 | 20.53 |
| Olomouc-Smetanovy sady | 7.11 | 9.45 | 11.59 | 14.58 | 17.58 | 20.58 |
| Olomouc-Nová ulice | 7.14 | 9.47 | 12.01 | 15.00 | 18.00 | 21.00 |
| Olomouc město | 7.20 | 9.51 | 12.05 | 15.04 | 18.04 | 21.04 |
| Olomouc-Hejčín | 7.22 | 9.52 | 12.06 | 15.05 | 18.05 | 21.05 |
| Olomouc-Řepčín | 7.26 | 9.56 | 12.12 | 15.12 | 18.12 | 21.12 |
| Horka nad Moravou | 7.30 | 9.59 | 12.15 | 15.15 | 18.15 | 21.15 |
| Skrbeň | 7.33 | 10.02 | 12.18 | 15.18 | 18.18 | 21.18 |
| Příkazy | 7.37 | 10.06 | 12.22 | 15.22 | 18.22 | 21.22 |
| Senice na Hané | 7.43 | 10.12 | 12.28 | 15.28 | 18.28 | 21.28 |
| Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.) | ||||||
| Senice na Hané | 6.13 | 8.13 | 10.28 | 13.28 | 16.28 | 19.28 |
| Příkazy | 6.20 | 8.20 | 10.34 | 13.34 | 16.34 | 19.34 |
| Skrbeň | 6.24 | 8.24 | 10.37 | 13.37 | 16.37 | 19.37 |
| Horka nad Moravou | 6.28 | 8.28 | 10.40 | 13.40 | 16.40 | 19.40 |
| Olomouc-Řepčín | 6.33 | 8.33 | 10.47 | 13.47 | 16.47 | 19.47 |
| Olomouc-Hejčín | 6.36 | 8.36 | 10.50 | 13.50 | 16.50 | 19.50 |
| Olomouc město | 6.42 | 8.42 | 10.53 | 13.53 | 16.53 | 19.53 |
| Olomouc-Nová ulice | 6.44 | 8.44 | 10.55 | 13.55 | 16.55 | 19.55 |
| Olomouc-Smetanovy sady | 6.46 | 8.46 | 10.57 | 13.57 | 16.57 | 19.57 |
| Olomouc hl.n. | 6.51 | 8.51 | 11.02 | 14.02 | 17.02 | 20.02 |
Prodloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.
Jízdní řád Cityelefantů ČD
| Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Os 3732 | Os 3736 | Os 3740 | Os 3744 | ||||||||
| Šumperk | 5.21 | 7.14 | 10.54 | 12.54 | |||||||
| Zábřeh na Moravě | 5.48 | 7.38 | 11.38 | 13.38 | |||||||
| Olomouc hl.n. | 6.31 | 8.31 | 12.31 | 14.31 | |||||||
| Přerov | 7.00 | 9.00 | 13.00 | 15.00 | |||||||
| Nezamyslice | 7.33 | 9.33 | 13.33 | 15.33 | |||||||
| Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010) | |||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Os 3708 | Os 3710 | Os 3712 | Os 3714 | ||||||||
| Nezamyslice | 10.22 | 12.22 | 14.22 | 16.22 | |||||||
| Přerov | 11.05 | 13.05 | 15.05 | 17.05 | |||||||
| Olomouc hl.n. | 11.38 | 13.38 | 15.38 | 17.38 | |||||||
| Zábřeh na Moravě | 12.16 | 14.16 | 16.16 | 18.16 | |||||||
| Šumperk | 12.33 | 14.33 | 16.33 | 18.33 | |||||||
Nasazení Regioshuttlu RS1
| 8.-16. 5. | střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun |
| 17.-20.5. | Olomouc hl.n. - Drahanovice |
Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy

MZ nechapu co vam vadi na podanem trestnim oznameni. Nekdo zcela jasne a umyslne (hejtam snad vi kolik plati, jinak tam nema co delat) lze a poskozuje povest nekoho jineho.
Všetci tu tvrdia, že vlak a bus sú dve úplne odlišné veci. RegioJet tvrdí - a v podstate aj dokazuje - že to zďaleka nie je také žhavé. A to pripomínam, že na jednom Desire už sa opravovala trakčná prevodovka a na druhom sa dokonca priamo na Děčínsku musela meniť celá bunka WC. Vyjadrenie k servisnému zázemiu tu už odznelo tiež (diskusia pod článkom o Děčíně) - pripravujeme súhrnný rozhovor, v ktorom všetky tieto staršie vyjadrenia zaradíme, nech sú pekne pohromade.
Trestné oznámenie je za poškodenie dobrého mena spoločnosti potom, čo hejtman Tesařík obvinil RegioJet z premrštených a predražených ponúk, pričom mylne uviedol, že s ČD vyjednali cenu 58 Kč/vlkm, i keď v skutočnosti to bolo 93 Kč (RJ ponúkal 91 Kč). Čo z toho nesedí ako argument?
Autobusy začal vlastně provozovat jentak mimochodem, a je jedním z nejlepších a nejúspěšnějších dopravců v ČR.
Oproti tomu na železnici se od začátku snaží poměrně dobře připravit, ale ono je to těžké, když to na krajích funguje tak jak funguje (takový Radko Martínek je toho důkazem).
Multi : příchod člověka z venku může samozřejmě změnit pohled - o tohle se v roce 1993 už pokusil ministr Stráský, když do čela firmy ČD dosadil ing. Šípa, majícího nezaujatý pohled cestujícího a v principu ty nejlepší myšlenky, jak chod firmy změnit ke spokojenosti zákazníka.
Jenže ve vrcholovém vedení nesmí nastat „antagonistický vztah" mezi jednotlivými členy vrcholového vedení, což se stalo v případě ing. Šípa a dále musíte mít odpovídající politickou podporu, což se v případě ing. Šípa nedělo. Stráský měl sice „rád vláčky", ale současně prohlásil, že „ČD budou pokračovat ve stavu chátrání".
Potom přesvědčujte nižší stupeň řízení a provozní pracovníky o smysluplnosti vašich „ideálů spokojeného cestujícího". Když se jako „zvenku příchozí" obklopíte loajálními pracovníky, kteří vám nebudou házet klacky pod nohy, tak ještě musíte přesvědčit o svých ideálech černých čísel„ provozní pracovníky", což se vám nepovede, poud jim budete škrtit kohoutek financí na údržbu. Jediného čeho dosáhnete bude, že „všichni provozní pracovníci začnou pracovat podle předpisu".
Takže když se dosáhne nějaké limitní hodnoty, vozidlo se odstaví, ačkoli dotyčný ze třicetileté zkušenosti ví, že s touto hodnotou může jezdit vozidlo třebas měsíc ...
a je na vás nebo vašem „mediálním zástupci", aby nepokojenému zákazníkovi vysvětlil, jak to vlastně je ... Co přínáší provoznímu pracovníkovi odpovědnému za údržbu vozidel černá čísla, co táž čísla přinášejí cestujícímu, jemuž není přistaven vagon, na který si připlatil.
Nedostatek jedniček, takže v sobotu (08.05.) Ex 529/528, R 627 bez jedničky zcela (= otrávený zákazník, jehož vaše mediální žvásty o úspěšném dosažení zisku nezajímají - on si připlatil na jedničku a vy „úspěšný" manažer mu předhodíte koženkový luxus ... ), 127/142 místo Aee jen A ...
Pokud jde o Jančuru a úspěšného podnikatele v silniční dopravě - je poněkud rozdíl mezi silničním podnikáním, kde není vozidlo, resp. servisní činnosti spojené s provozem a "kapacita dopravní cesty" pevně svázána s vozidlem a železniční podnikání, kde je vozidlo pevně spojeno s dopravní cestou vztahem kolo & kolejnice, včetně "kapacity dráhy", která je dána okolnostmi, jež nemůže sebeúspěšnější podnikatel ovlivnit.
Nehrají čísla vlaků a časy odjezdů (celá trasa) směr Nezamyslice - Šumperk.
Podávat trestní oznámení pro nepravdivé uvedení ceny zakázky je zralé na poukázku do ústavu dr. Chocholouška. Taková nepravdivá informace je skutečně vysoce společensky nebezpečná - vražda, znásilnění jsou proti tomu hadr ... - takže se jí musí zabývat orgány činní v trestním řízení.
Pro českou krajinu ovšem typické. Když neumím bojovat argumenty, resp. moje argumenty v médiích nezaberou, mstím se jako malý školní žalobníček trestním oznámením. Škoda, že tato pseudooznámení nejsou postihována tvrdým finančním trestem pro toho, kdo je z pocitu ukřivděnosti podává.
RS 1 jel v sobotu 8.5. na 3645 v 16.57 do Šumperka místo M 814 ...
Nasazení 471 na Os 3740 znamenalo mimořádnou jízdu M831 od 13008 do 13012, souprava M 851 od 13725, která se má spojit v Uničově s M 814 na vlak 3645 se taky nemohla spojit s RS1.
Proč by se měl vyvlékat ze svých povinností? Vždyť z toho má přeci peníze! A v opačném případě by ho čekaly pokuty. A dotace od kraje slouží k tomu, aby vyrovnaly ztráty dopravce + přinesly mu nějaký zisk; pokud si to Jančura dobře spočítal, potom zkrátka nemůže být v minusu. Pokud si to spočítal blbě, jeho problém, jeho ztráta :-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.














