..: RegioJet přijel do Olomouce, pojízdná prezentace ČD následuje :..

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčOlomouc — Po dvou týdnech od začátku českého železničního jara se závan 21. století na kolejích přesouvá ze severních Čech do Olomouckého kraje, kam RegioJet v pátek ráno dovezl první propagační žluté Desiro Classic, zatímco druhé dorazilo v sobotu, doprovázené posílenou reklamní letkou Českých drah. Cestující na Olomoucku si tak teď mohou až tři týdny užívat úroveň železničních vozidel, jakou dosud nezažili a patrně ještě dlouho let nezažijí. Z pohledu žlutého dopravce je olomoucké hejtmanství další v řadě, které jeho nabídku na provoz osobních vlaků ani neposoudilo a smlouvu na 10-15 let uzavřelo přímo s Českými drahami, ačkoli byla o 40 milionů dražší a úřad v ní vyjednal jedny z nejhorších podmínek v oblasti obnovy vozového parku ze všech krajů ČR. RegioJet teď bude týden jezdit s cestujícími na trati Olomouc - Uničov a poté se přesune na "městskou" trať 275 v úseku Olomouc - Senice na Hané. Na druhé straně obyvatelé Nezamyslic poprvé v životě uvidí na svém nádraží CityElefanty, a to dokonce až do 31. května. Na olomouckých lokálkách zase cestující sveze Regio-Shuttle. Již teď je tedy jasné, že i když obyvatelé Olomouce letos ještě zažijí velkou rekonstrukci hlavního nádraží, největší železniční událostí roku i tak zůstane žluté jaro s modrou ozvěnou.

První žluté Desiro se na olomouckém hlavním nádraží objevilo v pátek ráno v rámci tradiční prezentace pro novináře. Předváděcí jízda do Přerova a zpět ani nemohla být lépe načasována – zástupci médií si totiž krátce předtím mohli vyslechnout vyjádření olomouckého hejtmana Martina Tesaříka k celé kauze dlouhodobé smlouvy pro ČD. Hejtman samotný přitom čelí trestnímu oznámení poté, co v médiích úmyslně uvedl chybné informace o ceně zakázky na provoz regionálních vlaků.


VIDEO: Úvod prezentace Student Agency v Olomouckém kraji

Desiro Classic dopravce RegioJet, Olomouc hl.n., foto: Juraj KováčK časování akce přispělo i to, že v době konání tiskové konference ještě do Olomouce nestihla dorazil prezentační flotila ČD, a tak se zde na předpoledním jarním slunci vyhřívaly zejména červenorůžové vozy řad Btx761, Btx763 a jeden pantograf řady 460, který letos zajišťuje většinu osobních vlaků do Nezamyslic přes Prostějov a od Přerova dále na východ. Po stránce vozového parku ale i tak olomoučtí cestující v současné době nejvíce ocení dálkovou dopravu – na místních tratích z těch modernějších vozidel jezdí v podstatě jen Regionovy a motorové vozy řady 843 s odpovídajícími soupravami. Na druhé straně, častým jevem stále zůstávají krokodýli ze začátku 60. let, kulaté vozy Bmx765, a není to tak dávno, co se na trati 290 do Šumperka proháněly ještě poválečné motoráky řady 831.

Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Desiro Classic - interiér, RegioJet, foto: Juraj Kováč Stanoviště strojvedoucího - Desiro Classic, foto: Juraj Kováč

Šumperk, motorový vůz řady 831, foto: Ic 540V následujících třech týdnech však bude mít veřejnost na Hané možnost svézt se hned několika zajímavými exponáty, z nichž dva budou německé motoráky: zatímco žluté Desiro bude týden jezdit z Olomouce do Uničova a dalších 5 dnů z Olomouce do Senice na Hané, České dráhy odvetně nasazují od soboty až do konce měsíce dvě jednotky řady 471 na osobní vlaky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh na Moravě - Šumperk a v nezávislé trakci využijí přítomnost zapůjčeného Regioshuttlu německé Erfurter Bahn. Ten, v kombinaci s Regionovami, cestující sveze střídavě na spojích Olomouc - Troubelice, Olomouc - Moravský Beroun a od 17. do 20. května i na lokálce do Drahanovic, kde v uplynulých dvou letech Regionovy nahradily motorové vozy 810 a 850 s téměř historickými soupravami.

Jízdní řády spojů RegioJet

Uničov - Šternberk - Olomouc hl.n. (8. 5. - 16. 5. 2010)
Uničov 5.52 8.57 12.02 14.10 17.23 20.20
Uničov zastávka 5.55 9.00 12.0514.14 17.26 20.23
Újezd u Uničova 6.02 9.04 12.1214.22 17.33 20.26
Mladějovice ----- 9.08 12.17 14.26 ----- 20.31
Babice u Šternberka ----- 9.12 12.21 14.30 ----- 20.34
Šternberk 6.12 9.16 12.33 14.35 17.43 20.39
Štarnov ----- 9.20 12.37 14.40 ----- 20.43
Bohuňovice 6.22 9.23 12.48 14.48 17.53 20.50
Hlušovice 6.26 9.27 12.52 14.51 17.57 20.53
Olomouc hl.n. 6.32 9.33 12.58 14.57 18.03 20.59
Olomouc hl.n. - Šternberk - Uničov (8. 5. - 16. 5. 2010)
Olomouc hl.n. 8.04 9.55 13.20 15.40 18.23 21.55
Hlušovice 8.10 10.01 13.26 15.46 ----- 22.01
Bohuňovice 8.17 10.09 13.30 15.54 ----- 22.09
Štarnov 8.20 10.13 13.33 ----- ----- 22.12
Šternberk 8.25 10.20 13.38 16.01 18.36 22.17
Babice u Šternberka 8.28 10.24 13.41 ----- ----- 22.20
Mladějovice 8.32 10.28 13.45 ----- ----- 22.24
Újezd u Uničova 8.44 10.44 13.55 16.14 18.50 22.29
Uničov zastávka 8.48 10.48 13.58 16.18 18.54 22.33
Uničov 8.51 10.51 14.02 16.21 18.57 22.36
Olomouc hl.n. - Olomouc město - Senice na Hané (17. 5. - 21. 5.)
Olomouc hl.n. 7.06 9.40 11.54 14.53 17.53 20.53
Olomouc-Smetanovy sady 7.11 9.45 11.59 14.58 17.58 20.58
Olomouc-Nová ulice 7.14 9.47 12.01 15.00 18.00 21.00
Olomouc město 7.20 9.51 12.05 15.04 18.04 21.04
Olomouc-Hejčín 7.22 9.52 12.0615.05 18.05 21.05
Olomouc-Řepčín 7.26 9.56 12.1215.12 18.12 21.12
Horka nad Moravou 7.30 9.59 12.1515.15 18.15 21.15
Skrbeň 7.33 10.02 12.18 15.18 18.18 21.18
Příkazy 7.37 10.06 12.22 15.22 18.22 21.22
Senice na Hané 7.43 10.12 12.2815.28 18.28 21.28
Senice na Hané - Olomouc město - Olomouc hl.n. (17. 5. - 21. 5.)
Senice na Hané 6.13 8.13 10.2813.28 16.28 19.28
Příkazy 6.20 8.20 10.34 13.34 16.34 19.34
Skrbeň 6.24 8.24 10.37 13.37 16.37 19.37
Horka nad Moravou 6.28 8.28 10.4013.40 16.40 19.40
Olomouc-Řepčín 6.33 8.33 10.4713.47 16.47 19.47
Olomouc-Hejčín 6.36 8.36 10.5013.50 16.50 19.50
Olomouc město 6.42 8.42 10.53 13.53 16.53 19.53
Olomouc-Nová ulice 6.44 8.44 10.55 13.55 16.55 19.55
Olomouc-Smetanovy sady 6.46 8.46 10.57 13.57 16.57 19.57
Olomouc hl.n. 6.51 8.51 11.0214.02 17.02 20.02

regio_shuttle, foto: Tomáš PoslušnýProdloužená propagační aktivita se nepochybně cení, přestože se nasazení CityElefantů vyhne ranní špičce z Nezamyslic, a naopak zvýšené odpolední frekvenci ze Šumperka, kdy by se jejich kapacita využila nejlépe. I tak ale posun v kvalitě cestování bude pro dojíždějící lidi drastický, byť vydrží pouze do konce května. Největším paradoxem prezentace ČD v Olomouckém kraji tak bude skutečnost, že ani jedno z dvojice představovaných nových vozidel ve skutečnosti v tomto regionu v dohledné době nebude jezdit. Národní dopravce zde naopak plánuje nákup nízkopodlažních dvousystémových jednotek s kapacitou 160-240 cestujících, které se ale na trati Zábřeh - Olomouc - Nezamyslice objeví nejdříve v roce 2014.

Jízdní řád Cityelefantů ČD

Šumperk - Nezamyslice (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3732 Os 3736 Os 3740 Os 3744
Šumperk 5.21 7.14 10.54 12.54
Zábřeh na Moravě 5.48 7.38 11.38 13.38
Olomouc hl.n. 6.31 8.31 12.31 14.31
Přerov 7.00 9.00 13.00 15.00
Nezamyslice 7.33 9.33 13.33 15.33
Nezamyslice - Šumperk (8. 5. - 31. 5. 2010)
  Os 3708 Os 3710 Os 3712 Os 3714
Nezamyslice 10.22 12.22 14.22 16.22
Přerov 11.05 13.05 15.05 17.05
Olomouc hl.n. 11.38 13.38 15.38 17.38
Zábřeh na Moravě 12.16 14.16 16.16 18.16
Šumperk 12.33 14.33 16.33 18.33

Nasazení Regioshuttlu RS1

8.-16. 5.střídavě Olomouc hl.n. - Troubelice / Olomouc hl.n. - Moravský Beroun
17.-20.5.Olomouc hl.n. - Drahanovice

Zdroj: ŽelPage, RegioJet, České dráhy


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
09.05.2010 (15:23)  
Ano, Jančura už jezdí, ale to přece nijak nedokazuje, že by to zvládl ve větším měřítku. On není problém při dostatečné finanční hotovosti si pronajmout dva vlaky v Německu, polepit je žlutou fólií a pronajmout si i strojvedoucí (nikoliv u ČD) a vyjednat si volnou kapacitu vlakové cesty. Netvrdím, že tendry na dopravce v krajích jsou v pořádku. Jen je škoda, že se nějaké dlouhodobé smlouvy nedávaly už dávno. Vozový park už mohl být jiný.
Jsem strojvedoucí ČD a někdo mi tu může obvinit, že tu nějak hájím svého zaměstnavatele. Ale mně je celkem jedno, zda tady jezdí někdo další. Já pro něj jezdit nechci a nestojím v těch údajných zástupech strojvedoucích, kteří mají zájem jezdit s vlaky, které prostě neexistují. Ze svého okolí takového fíru neznám. Souhlasím ale s tím, že konkurence je potřeba. Ať už budou žluté vlaky někdy jezdit v reálném provozu nebo ne, tak už jen ta hrozba pomáhá ke zlepšení podmínek pro cestující, ale pro vlakový personál.
09.05.2010 (15:21)  
EC 174) Osočuje Olomoucký kraj, který o něm vědomě lže ústy svého hejtmana. To byste si Vy osobně nechal tiše líbit?
registrovaný uživatel EC 174  mail  
09.05.2010 (15:18)  
Jirka (TexxO): Nebudu Vám tu vyjmenovávat své úspěchy, čeho jsem dosáhl. To sem opravdu nepatří.

Ale když vidím prezentaci konkurenční společnosti, která nedokáže nestranně posoudit situaci a hned začne jen arogantně osočovat České dráhy a Olomoucký kraj, nemohu mlčet.

Jančura si asi myslí, že všichni občané Olomouckého kraje s radostí zahodní traťové a síťové jízdenky Českých drah a budou jezdit jeho vlaky, mimochodem s mnohem nevýhodnějším tarifem...
09.05.2010 (15:10)  
Martin) To je věc, kterou si může diktovat Ministerstvo dopravy a kraje jakožto objednatelé dopravy. Kdo platí, ten určuje podmínky, tak by to mělo být a taky je. Ostatně, ČD by samy třeba s IDS nepřišly, už jen proto, že v nich bývá jízdné nastavené níže než obvyklé ceny u ČD.

A ze všech prohlášení RJ je jasné, že házet v oblasti tarifu klacky pod nohy lidem nebudou a pokusí se o dohodu.
registrovaný uživatel Martin 
09.05.2010 (15:08)  
Než vzájemné osočování kdo je větší lump jestli modři a nebo žlutí mě z pohledu cestujicího zajímá vzájemné uznávání dokladů a podobné problémy
09.05.2010 (15:06)  
EC174: a co hluk, vibrace, vnitřní prostředí - absence klimatizace, pohodlí posádky, dynamika, materiálové a pevnostní charakteristiky....? Napište, mi, prosím, v čem je lepší 831,851,810 oproti Desiru.
09.05.2010 (14:59)  
Cestujici: nenapsal bych to lepe, tady jen "plusko" nestaci :-)

Uz me tu celkem dost stve zapskla skupina lidi co neustale jen hleda duvody proc neco nejde, virtualne hazi vsem klacky pod nohy a preje si cizi neuspech jen proto aby mohli objavovat spatne fungujici CD ... misto abychom byli radi, ze je tu sance ke zlepseni kultury cestovani na zeleznici (at uz v podani CD nebo nekoho jineho)

edit: neni potreba jit daleko, mimo MZ ted treba krasny priklad EC 174 ... opravdu moc by me zajimalo ceho treba tenhle zakomplexovany clovek v zivote dosahl, co dokazal ... nejspis jen plivat spinu a jed? :-)
09.05.2010 (14:59)  
Jen houšť a větší kapky! :-) Předpokládám, že tohle bude mít dohru v dodatku ke smlouvám tak, že ČD nasadí 2 Slony do ústeckého a olomouckého kraje tak, že tam budou šmirglovat ocel než dorazí nové jednopodlažní jednotky a soupravy 471 se stáhnou zpět do Prahy. :-)

Na druhou stranu - nechci se zastávat ČD, ale na videu je krásně vidět jak Jančura a spol umí prezentovat fakta ve svůj prospěch, ačkoliv by se dala interpretovat i jinými způsoby viz:

"SA nabízela v případě podpisu smlouvy všude nová vozidla a koukejte, s čím tu po podpisu jezdí ČD."

- ano, ale SA by s těmi novými vozidly nevyjela hned, ale přinejlepším za 2 roky od podpisu smlouvy. Takže je nefér poukazovat s čím jezdí ČD necelého půl roku po podepsání smluv. ČD jezdí, SA by zatím nejezdila. Srovnával bych až za 2 roky co bude u ČD nového jezdit a co ne.

"ČD koupily za 20 let sotva 100 nových souprav. Takže z toho vyplývá, že dalších 100 bude až za dalších 20 let. SA by to měl za mnohem kratší dobu."

- Ano, 20 let, ale je taky se podívat jak se ty nákupy vyvíjely. V 90. letech se na železnici kašlalo a nekupovalo se nic. Výraznější nákupy začaly pomalu až po roce 2000. Co takhle tedy říct, kolik nových souprav koupily za posledních 10 let a vynásobit to 2, ať víme kolik to vychází na 20 let, nebo ještě lépe vynásobit počet za posleních 5 let čtyřma? ;-) To je jako tvrdit, že SA koupila za posledních 50 let jen 100 autobusů a tedy bude dalších 50 let trvat, než koupí dalších 100...

No, v každím případě doufám, že u ČD zaberou na plné obrátky co se týče výběrových řízení na nová vozidla a nebudem na to čekat dalších 10 let...
registrovaný uživatel EC 174  mail  
09.05.2010 (14:53)  
Přehrál jsem si to video. Ten Jančura a Schmidt - bože, to jsou primitivové! Doporučoval bych jim naučit se mluvit a ubrat všudypřítomnou aroganci v hlase, na to se nedá ani dívat. Co to ten Jančura mele o nějakém scifi vlaku na českých kolejích? To je mi mnohem milejší RegioNova, která ani nemá 1. třídu, než ten jejich vlak! Staré motoráky ČD jsou pohodlnější!
A navíc ať si oba pánové ujasní názvy tratí než o něčem začnou oficiálně mluvit - je vidět, že nějaký Uničov, Šumperk atd. jim nic neříká a názvy se jim pletou, ještě se musí vzájemně doplňovat a opravovat.
To když mluvčí ČD o něčem mluví, tak aspoň ví o čem a má o věcech přehled.
09.05.2010 (13:54)  
Miroslav Zikmund: Vy jste mistr v psání rozsáhlých příspěvků, kde vysvětlujete, proč něco nejde. Pravděpodobně pracovní deformace od vašeho modrého chlebodárce.

Tentokrát na téma: Černá čísla a Proč Jančura nemůže na koleje. Jenže problém je v tom, že Jančura už jezdí. Ano, jen "svátečně" a s jedním nebo dvěma Desiry, ale jezdí. Sehnal personál, strojvedoucí i vozy ve firemních barvách (což mě překvapilo). Kdyby byla tahle akce na vás, tak bychom se pravděpodobně dočkali pouze dlouhého příspěvku o tom, jak není možné tak rychle sehnat vlaky/strojvedoucí/personál/servis...

Navíc nechápu, proč nejen vás baví hledat důvody, proč nemůže konkurence na železnici. Hádat se o tom můžeme léta a stejně k ničemu nedospějeme. Proto bych RegioJetu i jiným šanci, ať ukážou, že to jde (nebo nejde).
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko