..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
21.10.2008 (22:48)  
jen bych tu nekomu rad pripomenul, ze Bimzy a Aimzy u nas jezdi uz davno( na mnichovacich, takze problem s homologaci zatim nehledejme...Problem s financovanim take ne..cd se rozhoduji, kde se budou vozy rekonstruovat...Cili presne tak: hledejme za tim skodovackou lobby
21.10.2008 (22:31)  
Dusanh: Úplný souhlas. Siemens se tu opravdu snažil, finančně podporoval schvalování Desira, Herkula, Tauruse a nyní i ES64F4, ale v tomto státě stejně téměř nic neprodal. Je to vlastně poslední zahraniční výrobce, který se odtud i přes velkou aktivitu nakonec stahuje. Ve všech okolních státech se přespolním daří, jen u nás jim pšenka asi nikdy nepokvete...
registrovaný uživatel Dusanh 
21.10.2008 (20:44)  
Ad M.Zikmund a zákon akce a reakce: vtip týdne!

Vy jste to vlastně otočil, neboť reakce předchází akci :-) Nevím o tom, že by si ČD kdy chtěly u Siemense něco pořádného objednat (15plus11 vagonů fakt nikoho nevytrhne, možná kromě Studénky, která by je dokázala dodávat minimálně 5 let). Takže se nemáme co divit. Netvrdím, že to je JEDINÝ důvod, ale na misce vah byl rozhodně taky.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
21.10.2008 (20:31)  
A snad není to tak, že se čísla dávají podle železničních podniků? Všechny vozy, musí mít takové přečíslení do 31.12.2010 (těd to tady v chytrých dokumentech čtu) a během přechodného období, nejpozději však do 31.12.2010, mohou tyto železniční podniky používat jako číselný kód země, v nich jsou vozy registrovány, pak musí být přečísleny> AAE 68, BLS 63,FNME 64, GySEV/ROeEE 43
Takže asi tak
Nevím jestli by ČD mohly mít na vozech D CD-P
Pokud se mílím, opravte mě a vysvětlete mi, jak to tedy je?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
21.10.2008 (20:12)  
Miroslav Zikmund:A co když ty vozy v režimu RIC nejsou? Pokud mám správné info, tak ty vozy jsou v režimu DB vnitro..
registrovaný uživatel happy 
21.10.2008 (20:09)  
[Pokud chce výrobce (Siemens) opustit výrobní závod v Česku (a vystavuje tak zaměstnance riziku propuštění), tak těžko může někdo očekávat, že si u něj "národní" dopravce bude kupovat vozidla.
"Zákon a reakce", který se uči ve fyzice na základní škole > Každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci" je naprosto srozumitelný.


To je čistá demagogie.Například ÖBB objednává soupravy Siemens z Mariboru a ten je ve Slovinsku.Takže zde spíš vidím tlak z MD čr,kde sedí někteří výtečníci,kteří nejspíše mají i bohatý sponzorink ze Škody.Prostě se máme od západu ještě co učit.Straníme se Staadleru,Siemensu,Bomardieru a dalším a taky to tady podle toho vypadá.
registrovaný uživatel DJ 
21.10.2008 (20:08)  
Miroslav Zikmund: Myslím, že SKV tu bylo dost let na to, aby si od nich ČD během té doby nějaká vozidla objednaly. A nic. Takže Siemens bych nevinil.
21.10.2008 (19:32)  
Milan jbc : s vaším názorem, že 843 jsou spolehlivé za jakéhokoli počasí jistě nebudou souhlasit strojvedoucí DKV Olomouc, kteří jezdí na trati směr Krnov. V noci z pátku na sobotu (17./18.10.) tam byla osobní doprava hezky narušená, protože napadalo listí a musely se shánět přípřežní lokomotivy.
17.10. vlak 3508 - 843.024 + 843.022 z Valšova nahrazem NAD
18.10. vlak 3509 - 843.023 zpoždění 162 minuty čekáním na přípřežní lok (kde ji taky v tu dobu seženete ....)
18.10. skupina 3500+61',3502+43',3501+81',3503+32',R 818+38',819+15',820+9'
zdůvodněno :
Olomouc až Bruntál spad listí, přípřeže, potíže při brzdění. Strojvedoucím se nedivím, už tam jeden ošklivý malér kvůli listí byl.

Bimz – pokud jsou vozy režimu RIC, tak se homologační komedie u našeho drážního úřadu dá obejít tím, že vozy sice budou v majetku ČD, ale bude na nich "vlastnická" značka 80 (používaná pro označení Německa), takže budou homologovány EBA. Takže by vznikla krásná kuriozita, na vozech by bylo podle nové koncepce označení vozidel D - CD (vůz evidovaný v Německu, patřící dopravci ČD a.s.).

Pokud chce výrobce (Siemens) opustit výrobní závod v Česku (a vystavuje tak zaměstnance riziku propuštění), tak těžko může někdo očekávat, že si u něj "národní" dopravce bude kupovat vozidla.
"Zákon a reakce", který se uči ve fyzice na základní škole > Každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci" je naprosto srozumitelný.
21.10.2008 (19:11)  
PAvel Hečko: Hlavně jak by se to rozjelo :D
registrovaný uživatel DJ 
21.10.2008 (19:05)  
Pavel Hečko: Když bylo teprve schváleno barevné schéma Regionov, tak v jednom z Železničářů byly obrázky několika Regionov, ta čtyřvozová byla složená ze dvou krajních hnacích a dvou vložených bez hnacího ústrojí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko