Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.
Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů
První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.
842 - neočekávaná modernizace
Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.
Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru
V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.
Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz

Vy jste to vlastně otočil, neboť reakce předchází akci :-) Nevím o tom, že by si ČD kdy chtěly u Siemense něco pořádného objednat (15plus11 vagonů fakt nikoho nevytrhne, možná kromě Studénky, která by je dokázala dodávat minimálně 5 let). Takže se nemáme co divit. Netvrdím, že to je JEDINÝ důvod, ale na misce vah byl rozhodně taky.
Takže asi tak
Nevím jestli by ČD mohly mít na vozech D CD-P
Pokud se mílím, opravte mě a vysvětlete mi, jak to tedy je?
"Zákon a reakce", který se uči ve fyzice na základní škole > Každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci" je naprosto srozumitelný.
To je čistá demagogie.Například ÖBB objednává soupravy Siemens z Mariboru a ten je ve Slovinsku.Takže zde spíš vidím tlak z MD čr,kde sedí někteří výtečníci,kteří nejspíše mají i bohatý sponzorink ze Škody.Prostě se máme od západu ještě co učit.Straníme se Staadleru,Siemensu,Bomardieru a dalším a taky to tady podle toho vypadá.
17.10. vlak 3508 - 843.024 + 843.022 z Valšova nahrazem NAD
18.10. vlak 3509 - 843.023 zpoždění 162 minuty čekáním na přípřežní lok (kde ji taky v tu dobu seženete ....)
18.10. skupina 3500+61',3502+43',3501+81',3503+32',R 818+38',819+15',820+9'
zdůvodněno :
Olomouc až Bruntál spad listí, přípřeže, potíže při brzdění. Strojvedoucím se nedivím, už tam jeden ošklivý malér kvůli listí byl.
Bimz – pokud jsou vozy režimu RIC, tak se homologační komedie u našeho drážního úřadu dá obejít tím, že vozy sice budou v majetku ČD, ale bude na nich "vlastnická" značka 80 (používaná pro označení Německa), takže budou homologovány EBA. Takže by vznikla krásná kuriozita, na vozech by bylo podle nové koncepce označení vozidel D - CD (vůz evidovaný v Německu, patřící dopravci ČD a.s.).
Pokud chce výrobce (Siemens) opustit výrobní závod v Česku (a vystavuje tak zaměstnance riziku propuštění), tak těžko může někdo očekávat, že si u něj "národní" dopravce bude kupovat vozidla.
"Zákon a reakce", který se uči ve fyzice na základní škole > Každá akce vyvolává stejně velkou, avšak opačně orientovanou reakci" je naprosto srozumitelný.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











