..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
21.10.2008 (17:24)  
ad Danyx:ano vozy B jsou za současné situace jako vozy vložené nevhodné.víte proč?? napovím,jedná se o kabílek :)
registrovaný uživatel happy 
21.10.2008 (17:23)  
ad Twix: A proč by nemohlo jít o řidičáky odpovídající kvalitě mzetových vozů??Ale je jasné,že s vmax 140 km/h půjde o řidičáky vyloženě na rychlíky.Potom chápu i tu první třídu
registrovaný uživatel danys 
21.10.2008 (17:20)  
Napadlo mě, když budou řídící961 vozy na 140km/h, jestli se nebudou rekonstruovat ostatní vozy Bdt na rychlíkové vozy. Byly by pak ucelené soupravy, osobně si moc nedovedu představit 961 + x vozů B.
registrovaný uživatel DJ 
21.10.2008 (17:01)  
Já bych udělal ten řídící vůz (minimálně částečně) nízkopodlažní, aby se konečně i na rychlících daly bezproblémově převážet jízdní kola a invalidní vozíky. A žádné prostoje ve stanicích, než se ta kola naloží do BDs, o použití zvedací plošiny pro vozíčkáře nemluvě.
(To vše samozřejmě ve variabilním provedení, aby v případě, že žádná kola/vozíčkáři nepojedou, byl tento vůz použitelný jako "běžný". A ušetřilo by se BDs, kde půlku vozidla zaujímá zavazadlový oddíl, který leckdy ani nic nepřepravuje, a tak jede půl vagónu úplně zbytečně.)
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
21.10.2008 (16:34)  
No mě by se zdála s 1. třídou by ta 961 měla být, ale taky v druhé půlce vozu zdvyhací plošina a zavazadlový oddíl.
A hlavně to měla být novostavba!
Označení by mohlo být ADfrmz.(jen tak uvažuji)
A mimochodem, jaké má být nové označení těch 842?
registrovaný uživatel bugear 
21.10.2008 (16:33)  
@happy: Mi stačí představit si čelní náraz Bdt ve 140, aby mě začala jímat hrůza.
21.10.2008 (16:24)  
tak se potvrzuje, že to zas bude polovičatá rekonstrukce, za těch podmínek snad i moc drahá. nebo čd nepočítají ani v budoucnosti s rychlíky s vmax 160?
no aspoň doufám, že se brzy dostanou na rychlíky olomouc-břeclav-brno, ať se tu dá kulturně cestovat

edit: a protože to půjde na rychlíky, udělal bych to s první třídou. protože souprava typu a+4xb+bmz(961) by byla divná:-)
21.10.2008 (16:08)  
happy: A proč zrovna na EC a IC? Na západě je obvykle tvořeno vratnou soupravou úplně všechno, ale s výjimkou mezistátních EC a nočních vlaků. Důvody jsou zřejmé. Já tedy vidím mnohem větší potřebu řady 961 pro vnitrostátní taktové rychlíky (na téměř všech ramenech kde jezdí klasika). Řídicí vůz se mnohem více využije na kratším meziregionálním rameni, kde je několikrát denně obrat ve frekventované stanici, než aby jel půl dne někam do tramtárie a druhý půlden zpět.
registrovaný uživatel happy 
21.10.2008 (15:55)  
Tak ty 961 mají mít rychlost dle tiskové zprávy čd do 140 km/h.čili na EC a IC jsou nevhodné,což je tak trošku hodně škoda
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko