..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ lukin 
19.09.2008 (19:11)  
to Tenzor:

O.K. Beru vaše argumenty. Já hovořil hlavně o severní větvi a vy o jižní. Z Brna bych vlakem taky asi nejel. Víte ono Brno je na cestě z Ovy do Prahy zhruba na půl cestě a D1 nekončí v Brně. Mám zkušenost s cestami autem i vlakem. Cesta Ova Praha autem vezme při dodržení pravidel 3.15 až 7.30 (z vlastní zkusšenosti). Riziko zpoždění delšího než 30 minut cca 30procent. Vlakem je to 3.04 (s dopravou na nádraží zhruba 3.30, riziko zpoždění větší než 30 minut je menší než 5procent.
Ale nechci se přít a vašim argumentům rozumím. Říkám, že ČD pouze nakročily a další kroky jaksi nepokračují. A i to nakročení bylo víceméně náhodné a neplánované .. A stejně jako vy fandím panu Jančurovi a jeho projektu vlaků z Ovy do Prahy.
Ještě jedna poznámka. Taky nepovažuji Pendolino za vlak vhodný pro manažery. Jediný rozdíl mezi 1. a 2. třídou je červený koberec, el. zásuvka, okoralá bageta a v poslední době celkem k pokoukání obsluha z JLV .. Ale on tím vlakem pro manažery přes to všechno opravdu je. Svezte se někdy ráno 1. třídou do Prahy a možná budete koukat.
Poslední poznámka je k tomu klubovému oddílu. Věřte, že onem klubový oddíl (jako třeba v některých TGV či ICE) s jednacím stolem, uzavřeným prostorem a extra servisem opravdu v letadle ani v autě neuděláte. A o tom jsem mluvil. Mám pocit, že něco podobného je v plánu pana Jančury.

Prostě podle mne by vlak s rychlostí Pendolina a ideálně s větším pohodlím měl jezdit v relaci Praha - Ostrava minimálně v hodinovém taktu.
Howk
registrovaný užívateľ M 
19.09.2008 (17:05)  
Do Vidne se vlakem z Ceska da jet z Brna, Prahy, Ostravy, Olomouce, Pardubic (z Budejic navic uplne jinou trsou). Mensi mesta (po ceste zminenych i odjinud), kam vlak jezdi jmenovat ani nebudu.
Busem SA se do Vidne da dostat z Prahy a Brna. TECKA. Takze kde asi ten cenik bude slozitejsi, he?
registrovaný užívateľ tenzor 
19.09.2008 (16:21)  
Jiri Vosecek: naprostý souhlas. K zobrazení ceniku slevy do Vídně je potřeba 6 kliknutí, přitom ze stránky která se věnuje těm slevám pro cestu do Vídně je link, který nepochopitelně nevede přímo na ceník této slevy, ale na stránku kde jsou odkazy na všechny mezinárodní ceníky, kde ten odkaz musí člověk zase hledat.. jinak na tu stránku by se dostal člověk rychleji právě přes ceníky.
A mimochodem, sleva Wien SCspecial na stránkách ČD nenajdete, je pouze na Pendolino portálu!
Diletantismus...
19.09.2008 (16:18)  
M: ČD ale obsluhují 100x více stanic v ČR a ne v příhraničí. Projděte si ceníky ČD slev, taky nekoupíte přímo Pardubice - Vídeň a musíte dál klikat.
registrovaný užívateľ M 
19.09.2008 (16:11)  
Vosecek - davam dva kliky a mam cenik pro Belgii. Vidim tam cenu z Prahy (stejne z Plzne) a pak transfery z Brna a Slovenska. Vsechno se to vleze na jednu stranku. Sice nevidim kolik to stoji z Liberce nebo Budejic (takze asi budou nutna dalsi kliknuti, ale OK). Porad je to asi 100x min stanic, nez kolik obsluhuji Ceske drahy...

A dale - co je to ten tarif Special 30? Takze tady mame dalsi kliknuti, ze? A tarif 10? A jeste jedno...

Jako asi se da, klidne i na hlavni stranku, napsat kolik stoji letenky spolecnosti, ktera lita mezi 5 letistma. Tezko ale na hlavni stranku vypisou vsechny ceny Emirates (pomijim, ze co den, to treba ruzne ceny), kdyz tech kombinaci je milion... Kdyz srovnavat, tak srovnatelne. Nesrovnavat Lucembursko a Cinu

A pokud jde o ten chaos - tak primarni myslenka byla, ze na SA staci dve kliknuti, zatimco na CD vic. ano, je to pravda. Z duvodu pomerne logickych
19.09.2008 (15:59)  
M: Tak to se mýlíte v tom počtu linek. http://www.studentagency.cz/mainpage.php?switch=101031 - první klik z hlavní stránky Mezinárodní jízdenky. V levém menu je 15 mezinárodních linek a dále země, kam jízdenky jen prodává ale sami tam nejezdí + všechny české. To je myslím srovnatelné s nabídkou ČD. V nabídce ČD taky nemáte každou díru, ale jen velká města.

Copak je to tak těžké přiznat, že v nabídce jízdné ČD do zahraničí panuje chaos? Abyste to pochopili - dívám se na to z pohledu tvůrce webových stránek a vím tedy něco málo o přístupnosti a použitelnosti webu pro zákazníky. To tady ČD úplně chybí.
19.09.2008 (15:57)  
Myslím, že počet nutných kliků na stránkách ČD je rozumný. Když chcete prohledat všechny slevy třeba na bahn.de, tak to taky není hned.

Souhlas s M, že někdy na ceně moc nesejde. S kolegou jedeme příští týden služebně do Maďarska (vlakem). Já dám 2000 Kč s In, kolega 3000 Kč bez In, ale je to jedno, protože letošní rozpočet stejně nedočerpáme a nemůžeme si s penězi šoupat, jak se nám zachce.
registrovaný užívateľ M 
19.09.2008 (15:45)  
MZ - jezis nesmesujte osobni cesty a cesty sluzebni. Predne sofera maji Husakove a tak, v ostatnich pripadech vezme reditel nejakyho podreditele a ten ridi. Nekdy ridi i reditel sam, protoze ridi proste rad. Ale "neplatite sofera" je kravina nejvetsiho kalibru...
Uplne zhave vidim situaci, kdy nejaka firma ma v majetku A6 s ridicem a resi, jestli cesta vlakem stoji 1050 nebo 650 korun. Ale mozna je to tak, ze si reknou, ze kdyz 100x usetri 400 korun, tak muzou jet do Malagy na golf "zadarmo":-))

Vosecek - je to i o tom, ze SA ma jenom 10 (treba) linek a na kazde 5 zastavek, tj. vsechny muze mit vyjmenovany na jedne strance a pro kazdou linku pak muzou mit na jeji strance veskere kombinace, vcetne deti, ZTP a vseho.
Neobhajuji CD, ale tech kliku proste vic byt musi...

Je to jako rict, ze lakros je ferovejsi nez fotbal, protoze kdyz si zalozite tym ve fotbale, tak to trva 9 nudnych let nez postoupite do prvni ligy, zatimco v lakrosu ji hrajete hned (nebo za rok)...
19.09.2008 (15:27)  
Petr Nemec a další výpočtáři : co když zaměstnavatel koupí svým ovečkám KMB ? Tak ho ostravská legrace stojí v jednom směru 674 Kč, pokud by jim zaplatil In–kartu s RailPlus, tak zpáteční jízdné přijde jen na 1 042 Kč .... Čili tři maníci za 3 126 Kč. A neplatíte šoféra ...
19.09.2008 (14:21)  
Vojtěch Hrubý: To je právě ten problém. Ty slevy jsou a dá se jezdit za dobré ceny. Ale vyznat se v tom to je na delší studium. Jen si spočítejte počet kliknutí na webu ČD, když se chcete dostat k ceníku Wien Special a jdete přes Jízdné a slevy v mezinárodní přepravě. A to nepočítám, když to chce zjistit zcela nový uživatel. To pak tápe v tom zmatku. Kliknutí je 5, na webu Student Agency 2.

V Lidových novinách vyšel přehled slev pro cestování v příhraničí. Dalo to na celou A3 stránku, někde bude chyba.

tenzor: Ano, není tak drahá. Ale zapomínáte na spoustu lidí, kteří jedou takovéhle destinace (Vídeň apod.) třeba jednou ročně. Oni neřeší, že můžou mít nějakou in-kartu, ale prostě jedou busem. A o takovéhle zákazníky prázdné vlaky ČD do Vídně přicházejí.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko