Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.
Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.
Ilustrační foto: Samlep
zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET
| 18.9.2008 (13:00)
O.K. Beru vaše argumenty. Já hovořil hlavně o severní větvi a vy o jižní. Z Brna bych vlakem taky asi nejel. Víte ono Brno je na cestě z Ovy do Prahy zhruba na půl cestě a D1 nekončí v Brně. Mám zkušenost s cestami autem i vlakem. Cesta Ova Praha autem vezme při dodržení pravidel 3.15 až 7.30 (z vlastní zkusšenosti). Riziko zpoždění delšího než 30 minut cca 30procent. Vlakem je to 3.04 (s dopravou na nádraží zhruba 3.30, riziko zpoždění větší než 30 minut je menší než 5procent.
Ale nechci se přít a vašim argumentům rozumím. Říkám, že ČD pouze nakročily a další kroky jaksi nepokračují. A i to nakročení bylo víceméně náhodné a neplánované .. A stejně jako vy fandím panu Jančurovi a jeho projektu vlaků z Ovy do Prahy.
Ještě jedna poznámka. Taky nepovažuji Pendolino za vlak vhodný pro manažery. Jediný rozdíl mezi 1. a 2. třídou je červený koberec, el. zásuvka, okoralá bageta a v poslední době celkem k pokoukání obsluha z JLV .. Ale on tím vlakem pro manažery přes to všechno opravdu je. Svezte se někdy ráno 1. třídou do Prahy a možná budete koukat.
Poslední poznámka je k tomu klubovému oddílu. Věřte, že onem klubový oddíl (jako třeba v některých TGV či ICE) s jednacím stolem, uzavřeným prostorem a extra servisem opravdu v letadle ani v autě neuděláte. A o tom jsem mluvil. Mám pocit, že něco podobného je v plánu pana Jančury.
Prostě podle mne by vlak s rychlostí Pendolina a ideálně s větším pohodlím měl jezdit v relaci Praha - Ostrava minimálně v hodinovém taktu.
Howk
Busem SA se do Vidne da dostat z Prahy a Brna. TECKA. Takze kde asi ten cenik bude slozitejsi, he?
A mimochodem, sleva Wien SCspecial na stránkách ČD nenajdete, je pouze na Pendolino portálu!
Diletantismus...
A dale - co je to ten tarif Special 30? Takze tady mame dalsi kliknuti, ze? A tarif 10? A jeste jedno...
Jako asi se da, klidne i na hlavni stranku, napsat kolik stoji letenky spolecnosti, ktera lita mezi 5 letistma. Tezko ale na hlavni stranku vypisou vsechny ceny Emirates (pomijim, ze co den, to treba ruzne ceny), kdyz tech kombinaci je milion... Kdyz srovnavat, tak srovnatelne. Nesrovnavat Lucembursko a Cinu
A pokud jde o ten chaos - tak primarni myslenka byla, ze na SA staci dve kliknuti, zatimco na CD vic. ano, je to pravda. Z duvodu pomerne logickych
Copak je to tak těžké přiznat, že v nabídce jízdné ČD do zahraničí panuje chaos? Abyste to pochopili - dívám se na to z pohledu tvůrce webových stránek a vím tedy něco málo o přístupnosti a použitelnosti webu pro zákazníky. To tady ČD úplně chybí.
Souhlas s M, že někdy na ceně moc nesejde. S kolegou jedeme příští týden služebně do Maďarska (vlakem). Já dám 2000 Kč s In, kolega 3000 Kč bez In, ale je to jedno, protože letošní rozpočet stejně nedočerpáme a nemůžeme si s penězi šoupat, jak se nám zachce.
Uplne zhave vidim situaci, kdy nejaka firma ma v majetku A6 s ridicem a resi, jestli cesta vlakem stoji 1050 nebo 650 korun. Ale mozna je to tak, ze si reknou, ze kdyz 100x usetri 400 korun, tak muzou jet do Malagy na golf "zadarmo":-))
Vosecek - je to i o tom, ze SA ma jenom 10 (treba) linek a na kazde 5 zastavek, tj. vsechny muze mit vyjmenovany na jedne strance a pro kazdou linku pak muzou mit na jeji strance veskere kombinace, vcetne deti, ZTP a vseho.
Neobhajuji CD, ale tech kliku proste vic byt musi...
Je to jako rict, ze lakros je ferovejsi nez fotbal, protoze kdyz si zalozite tym ve fotbale, tak to trva 9 nudnych let nez postoupite do prvni ligy, zatimco v lakrosu ji hrajete hned (nebo za rok)...
V Lidových novinách vyšel přehled slev pro cestování v příhraničí. Dalo to na celou A3 stránku, někde bude chyba.
tenzor: Ano, není tak drahá. Ale zapomínáte na spoustu lidí, kteří jedou takovéhle destinace (Vídeň apod.) třeba jednou ročně. Oni neřeší, že můžou mít nějakou in-kartu, ale prostě jedou busem. A o takovéhle zákazníky prázdné vlaky ČD do Vídně přicházejí.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










