Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.
Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.
Ilustrační foto: Samlep
zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET
| 18.9.2008 (13:00)
Vosecek - proto jsem psal - pokud nekdo do Vidne jede jednou za pet let, tak je lepsi bus. Pokud jezdi opakovane (nejen do Vidne), tak se Inkarta vyplati. Je to jak srovnavat cenu vlastniho auta a taxiku...
Takže pokud jezdím občas vlakem a pokud vím, že pojedu třeba do Vídně, tak se mi ta karta vyplatí (i když už není Brno-Praha za 35,-). Na druhou stranu je mi jasné, že spousta lidí a potenciálních nových zákazníků se na nějaké formuláře, karty atd. vy...e. Aspoň dokud jim někdo neřekne, že to lze i přes eshop:-).
No tak nutit je nemusí, zaplatí jim jízdenku a oni si můžou jet autem za své, že :)
Jinak způsob dopravy do destinace služební cesty (třeba i MHD) je dle zákoníku plně v kompetenci zaměstnavatele a pokud by se něco stalo (třeba havárie auta, když měl jet na služební cestu vlakem), měl by dotyčný velké problémy.
Generalizovat určitě nejde, taky znám vysoké managery, kteří se stravují v samoobslužné jídelně, ale Pendolino mi jako vlak pro managery moc nepřijde.
Chápu, že se ČD snaží mít stálé zákazníky a "přivázat" si je právě in-kartou, ale to při její ceně není myslím úplně správná cesta.
In-karta nabizi (nebo nabizela) mnohem vic vyhod.
Ano, souhlasim, ze pokud pojedes jednou za 5 let do Vidne, vis presne kdy pojedes tam, vis presne kdy pojedes zpatky, tak je autobus rozhodne levnejsi. Pokud ale jedna z techto podminek neplati, tak jakykoliv zaver je velmi laciny, az hloupy...
Lambo je urcite lepsi auto nez Octavia Kombi, ale dve decka se do nej narvou blbe, takze je rodine k hovnu...
tenzor -jak mas ten odstavec s tucnym slovem "nema", tak to je skoro blbost. Pochybuju, ze by firma nejake manazery nutila k jezdeni vlakem. Pokud si teda za manazera nepredstavujeme koholiv nad "delnikem". Jinak znam lidi, co maji X5 (pomerne velmi pohodlne auto, soucasne prinejmensim stejne rychle jako pendolino:) a presne velmi radi jedou vlakem, protoze ta cesta je pohodlna nejakym jinym zpusobem...
Soucasne znam lidi, kteri maji sluzebni auto (taky pomerne pohodlne:) a stejne do prace prijedou taxikem (a "uctenku" donesou na ucetni). Takze nejake obecne zavery bych asi nedelal. Ja taky nekdy jedu do Prahy autem, nekdy vlakem. Zalezi na programu, dnu, spouste veci
Kubíček: Normální lidi nemají In-kartu a kvůli jedné jízdě si ji nekoupí. Z Prahy je nejlepší koupit rovnu E-tiket, jedna cesta 475 kč.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










