..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (14:16)  
Nemec - puvodne jsi psal o Vidni a psal jsi 7000. Ja psal o Vidni taky a vyslo mi o mnoho mene. Nic vic, nic min

Vosecek - proto jsem psal - pokud nekdo do Vidne jede jednou za pet let, tak je lepsi bus. Pokud jezdi opakovane (nejen do Vidne), tak se Inkarta vyplati. Je to jak srovnavat cenu vlastniho auta a taxiku...
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (14:08)  
M: Cena je do Ovy Pendolínem tam i zpět pro 3 lidi 1. třídou. Do Vídně to bude dražší.
19.09.2008 (14:07)  
Osobně si myslím, že ČD mají tolik slev, že kdo chce, tak může jezdit velmi levně, včetně Pendolina. In-kartu mám, ušetřila mi za dva roky mnoho tisíc korun v ČR i v zahraničí, takže bych byl hlupák, kdybych si ji nepořídil jenom z nějakých iracionálních poloparanoidních důvodů. Ostatně před měsícem jsem žádal o novou občanku a taky jsem musel vyplnit plachtu a nemám z toho trauma. Někdo hledá problémy, někdo hledá řešení.
registrovaný uživatel tenzor 
19.09.2008 (13:51)  
Jiri Vosecek: myslím že cena u In-karty tak vysoká zase není (zvlášť pro lidi co jezdí vlakem často), problém je v tom, že ČD naprosto nic negarantují (viz ne tak dávná změna slevy oproti obyčejnému jízdnému z 30 na 25 procent). Je to prostě něco ve smyslu "zaplať a doufej, že ti během těch 3 let nezrušíme výhody, které teď máš".
19.09.2008 (13:51)  
InKartu jsem si pořídil cca před rokem. Proč? Kvůli cestě Brno-Vídeň. Do té doby jsem jezdil na KMB. A ačkoliv z hlediska získávání nových zákazníků považuju InKartu za blbost nejvyšší, já si nestěžuju. A nebudu do té doby, než začne být happy Eliška nedostatkovým zbožím;-).
Takže pokud jezdím občas vlakem a pokud vím, že pojedu třeba do Vídně, tak se mi ta karta vyplatí (i když už není Brno-Praha za 35,-). Na druhou stranu je mi jasné, že spousta lidí a potenciálních nových zákazníků se na nějaké formuláře, karty atd. vy...e. Aspoň dokud jim někdo neřekne, že to lze i přes eshop:-).
registrovaný uživatel tenzor 
19.09.2008 (13:39)  
M napsal: Pochybuju, ze by firma nejake manazery nutila k jezdeni vlakem.
No tak nutit je nemusí, zaplatí jim jízdenku a oni si můžou jet autem za své, že :)
Jinak způsob dopravy do destinace služební cesty (třeba i MHD) je dle zákoníku plně v kompetenci zaměstnavatele a pokud by se něco stalo (třeba havárie auta, když měl jet na služební cestu vlakem), měl by dotyčný velké problémy.
Generalizovat určitě nejde, taky znám vysoké managery, kteří se stravují v samoobslužné jídelně, ale Pendolino mi jako vlak pro managery moc nepřijde.
19.09.2008 (13:36)  
M: Ano, v tom se shodneme, že vlak je pohodlnější a rychlejší. Ale pokud nemáte in-kartu, je to 745 kč vs. 320 kč a to je to co mi vadí.

Chápu, že se ČD snaží mít stálé zákazníky a "přivázat" si je právě in-kartou, ale to při její ceně není myslím úplně správná cesta.
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (13:31)  
Vosecek - ale opet srovnavas nesrovnatelne. Autobus jezdi mene casto. Vlak si muzes koupit zpatecni a jet kterymkoliv, nejsi vazany na konkretni odjezd.
In-karta nabizi (nebo nabizela) mnohem vic vyhod.

Ano, souhlasim, ze pokud pojedes jednou za 5 let do Vidne, vis presne kdy pojedes tam, vis presne kdy pojedes zpatky, tak je autobus rozhodne levnejsi. Pokud ale jedna z techto podminek neplati, tak jakykoliv zaver je velmi laciny, az hloupy...
Lambo je urcite lepsi auto nez Octavia Kombi, ale dve decka se do nej narvou blbe, takze je rodine k hovnu...
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (13:27)  
Kubicek - vtip je v tom, ze jak ukazuje muj vypocet, tak to auto levnejsi neni a to an pro triclennou rodinu! Jinak CD obhajuji asi jeste mene:-))

tenzor -jak mas ten odstavec s tucnym slovem "nema", tak to je skoro blbost. Pochybuju, ze by firma nejake manazery nutila k jezdeni vlakem. Pokud si teda za manazera nepredstavujeme koholiv nad "delnikem". Jinak znam lidi, co maji X5 (pomerne velmi pohodlne auto, soucasne prinejmensim stejne rychle jako pendolino:) a presne velmi radi jedou vlakem, protoze ta cesta je pohodlna nejakym jinym zpusobem...
Soucasne znam lidi, kteri maji sluzebni auto (taky pomerne pohodlne:) a stejne do prace prijedou taxikem (a "uctenku" donesou na ucetni). Takze nejake obecne zavery bych asi nedelal. Ja taky nekdy jedu do Prahy autem, nekdy vlakem. Zalezi na programu, dnu, spouste veci
19.09.2008 (13:27)  
tenzor: Cenový rozdíl u In-karty a bez In-karty při cestě do Vídně je opravdu propastný, ani jsem tomu nechtěl věřit. Nedivím se, že to jezdí z Brna do Vídně prázdné za těchto podmínek. U SA člověk přijde, koupí a jede. A za cenu jen nepatrně nižší (mluvím o zpáteční cestě), než kdyby jel vlakem s In-Kartou.

Kubíček: Normální lidi nemají In-kartu a kvůli jedné jízdě si ji nekoupí. Z Prahy je nejlepší koupit rovnu E-tiket, jedna cesta 475 kč.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko