..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
19.09.2008 (13:20)  
BTW: Zpáteční jízdenka Praha Vídeň kterýkoliv den s InKartou v 2. třídě se dá pořídit za 350 (Wien special z Brna) + 2*140 (Eliška Praha-Brno), což je 630 Kč (bez místenek na TIS). To mi zas nepřijde tak hrozný. Jiná věc je samozřejmě nutnost orientovat se v tarifu, samozřejmě...
19.09.2008 (13:18)  
Milda IV: "Až se dostaví a dostaví se R35 mezi Olomoucí a Hradcem, tak pendolíno přijde o hodně zákazníkú."

No, to už budou Pendolina na půl cestě do křemíkového nebe...:-)

Petr Němec: Máte 2 typy služeb. Jedna je (teoreticky) rychlější, pohodlnější a dražší. Druhá pomalejší, asi trošku méně pohodlná, a tudíž i levnější. S čím máte problém?
844,- Pha-OV vám přijde drahé? Budiž, někomu zase ne a zaplatí si za to. Pokud vám to přijde neúnosné, tak pojedete 2. třídou nebo použijete EC.
Neobhajuju ČD, nedělám si iluze o schopnosti páprdů na nábřeží ohledně marketingu a dalších záležitostí, ale vaše naříkání mi přijde poněkud úsměvné.
registrovaný uživatel tenzor 
19.09.2008 (13:13)  
lukin: rád bych poskytl pár komentářů :)

Ano. Jste trefil hřebíček na hlavičku. Vám to přijde drahé. Ale pro firmu, která potřebuje dostat do Prahy tři manažery na jednání na ministerstvu a potřebuje je tam mít na 10 hodin a zároveň mít jistotu, že tam budou a dojedou v jakéms takéms pohodlí, to hodně není.

Asi myslíte spoj SC 500, který odjíždí už 5:20 a má do Prahy dorazit 8:32. No vlastně máte pravdu, vzhledem k běžným zpožděním tohoto špičkového produktu ČD (5x více než čtvrt hodiny za poslední 4 týdny), takže půlhodinová rezerva navíc jen kvůli zpoždění je nutná. Jenom nechápu, o jaké jistotě vlastně mluvíte, pokud se to zpozdí o hodinu nebo dvě, jak se to občas stane, "manageři" dorazí na jednání pozdě.
Jakés takés pohodlí mít budou. V libovolném lepším autě střední třídy by ho měli větší. Ve slušném autobuse (SA) ostatně taky...

Alternativa je pouze letadlo. U auta po D1 je to pomalejší s větším rizikem zpoždění a troufám si říct, že i méně pohodlné.

Auto nebude o moc pomalejší, i když bude dodržovat předpisy (ha ha), za 4 hodiny se dá cesta zvládnout - Pendolino to s průměrným zpožděním udělá za 3 a půl, přičemž na nádraží se musíte nějak dostat a taxik taky neodjíždí přímo z perónu, takže časově to vyjde na stejno.
Riziko zpoždění, pokud mátě v autě GPS a včasné hlášení problémů, vidím spíš podobné.

Nemluvím o bezpečnostním riziku. Prostě už se nikdo nestydí říct, přijel jsem vlakem a to je obrovský posun, který se ČD podařil a který dále nerozvíjí. Mít tak ještě nějaký klubový oddíl s jednacím stolem, flipchartem a vlastního stewarda.

Pro začátek by se třeba ČD mohly mrknout, co dělá pro zákazníky Student Agency (za podstatně nižší ceny :) ).

Tak věřím, že ani dvojnásobná cena nebude problém a budou rezervace na dlouho dopředu. Ono mít možnost v klidu se připravit na jednání, projít si scénář a oživit fakta, to jsou věci za které jsou firmy připraveny zaplatit. To v autě ani v letadle neuděláte.

To nechápu, proč? V letadle to problém není, pokud zrovna nejsou (hodně) silné turbulence a v autě většinou neřídí ten z manažerů, který má vést jednání (pokud nemají přímo vlastního řidiče).

No jsem se nechal unést. Je to trochu sci-fi. Ale mám pocit, že se ČD probudí až to nabídne někdo jiný (jeden nejmenovaný co má rád žlutou barvu). Podobně to bylo s e-liškou ...

Ale on už přece dávno nabízi lepší služby než ČD za podstatně nižší cenu...

Nikdo tady nehovoří o tom, že se z nouze (což nasazení Pendolin do Ovy bylo), stala výhra.

A v čem ta výhra spočívá? Že celková ztráta po x letech provozu Potěmkinů bude menší než se ze začátku čekalo?

Vytvořil se zcela nový segment zákazníků, kteří nejezdí vlakem do Prahy, ale Pendolinem do Prahy. A co je důležité, jsou za to ochotni slušně zaplatit, resp. připlatit. Plně obsazená je i 1. třída a to při ceně 844,- Kč za jednu jízdu...

A víte proč to tak je? Protože když chce člověk jet z Ostravy do Prahy ráno a nemá jiný spoj než Pendolino, tak tím jede. Pokud tedy trvá na vlaku. A pokud mu to platí firma, tak není co řešit.
Nicméně pokud manager jede Pendolinem (byť 1. třídou), buď nejde o člověka z vyššího managementu nebo prostě firma šetří (což je u nás téměř obvyklé). Letenka stojí přece jen o dost víc a provoz drahé limuzíny také. Osobně bych v pozici vyššího managera, kterého firma kvůli úsporám nutí na jednání jezdit tím nepříliš pohodlným italským krámem, uvažoval o změně zaměstnavatele.

Téměř pravidlem je situace, kdy ráno ve Svinově přijede limuzína Audi a vyloží pasažéry pro Pendolino a v Praze je v Holešovicích naloží druhá a jedou na jednání ...

Tak to už je velmi úsměvné, koupit si limuzínu a používat ji na odvoz managerů na nádraží (pokud ovšem nejde o ojetou firemní A3 a obchodní cestující místo managerů :) )

Myslím, že z obchodního pohledu jsou Pendolina na severní větvi úspěšná. Možná by to chtělo přidat do ranní polohy směr Praha a do odpolední směr Ostrava ještě jeden spoj. Častokrát jsem svědkem odmítnutí cestujícího, který přijde na poslední chvíli. Prostě je vyprodáno.

Nevím jak je to na severní větvi, ale na jižní jsou Pendolina beznadějně prázdná, jestli je to tak z 1/4 zaplněné v průměru, tak je to hodně.
Vůbec se tomu nedivím. Do Prahy jezdím nejraději se SA, pokud by byly jen posily, tak expresem s relační slevou, pokud by ani to nešlo, tak jakýmkoli jiným vlakem než SC.
Doufám, že je ČD brzy z jižní větve stáhnou, jenom nám ničí koleje a zpožďují vlaky, protože ten italský krám má všude přednost i když jede dřív. Bohužel asi marně, podle návvrhu nového GVD se snaží ČD cestující k cestování Potěmkiny dokopat i na jižní větvi - stačí když nahradí normální EC/IC a nedají žádnou alternativu - viz zmiňovaný vlak do Vídně. Mimochodem příští týden tam jedu a ceny ČD se slevou (!) jsou mírně řečeno trochu vysoké - z Brna zpáteční za 745, případně 335 pokud máte "úpis bez garance na 3 roky" (In kartu). SA má smůlu v tom, že jejich spoj odjíždí už v 6.00, jinak bych vzhledem k jejich ceně (320 Kč) musel být hlupák, kdybych jel vlakem... nicméně kdybych měl ještě připlácet za to, že jedu Potěmkinem, tak vážně hledám jiný způsob dopravy.
registrovaný uživatel Hamster  mail  
19.09.2008 (12:37)  
to Petr Nemec: Vase cena je velmi nadhodnocena. Do Vidne jezdim pravidelne a zpatecni jizdenka Praha - Wien v 1. tr vychazi na cca. 1.800,-, ...teda plus EUR 3 za SC.
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (11:42)  
MildaIV - fakt myslis, ze ten kousek, co tedka chybi (kde se navic da celkem slusne jet), to vsechno obrati? Tj. dalnice nebude zasekana, nebudou tam nehody a mezi Mirosovicema a Vyskovem nebude panelova?
A jak je to treba v Rakousku? Mezi Vidni (a Linzem) a Salzburgem neni dalnice?
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (11:40)  
Nemec - predne, predtim jsi psal 7000, ted uz jenom pet...
JInak SONE do Breclavi 440, WS 1800 (asi i min, pac dite asi bude platit min), 6 mistenek na SC 1200 - celkem 3500. Kolik ze to vyjde autem? Inu, zivot je otazka priorit..
Pokud maji inkartu, tak 440+675+516, tzn. 1631. Ovsem porad je tady samozrejme vyhodna moznost jez z Kolina autem za 2250. Dalnice Kolik-Viden je hotova, rychle to ubehne:-))
19.09.2008 (11:38)  
lukin: Jediný dúvod úspěchu pendolína je neexistence dálnice do Ostravy. Až se dostaví a dostaví se R35 mezi Olomoucí a Hradcem, tak pendolíno přijde o hodně zákazníkú.
registrovaný uživatel M 
19.09.2008 (11:29)  
Man faehrt wieder Bahn:-))
registrovaný uživatel lukin 
19.09.2008 (11:14)  
to Petr Nemec

Ano. Jste trefil hřebíček na hlavičku. Vám to přijde drahé. Ale pro firmu, která potřebuje dostat do Prahy tři manažery na jednání na ministerstvu a potřebuje je tam mít na 10 hodin a zároveň mít jistotu, že tam budou a dojedou v jakéms takéms pohodlí, to hodně není. Alternativa je pouze letadlo. U auta po D1 je to pomalejší s větším rizikem zpoždění a troufám si říct, že i méně pohodlné. Nemluvím o bezpečnostním riziku. Prostě už se nikdo nestydí říct, přijel jsem vlakem a to je obrovský posun, který se ČD podařil a který dále nerozvíjí. Mít tak ještě nějaký klubový oddíl s jednacím stolem, flipchartem a vlastního stewarda. Tak věřím, že ani dvojnásobná cena nebude problém a budou rezervace na dlouho dopředu. Ono mít možnost v klidu se připravit na jednání, projít si scénář a oživit fakta, to jsou věci za které jsou firmy připraveny zaplatit. To v autě ani v letadle neuděláte.

No jsem se nechal unést. Je to trochu sci-fi. Ale mám pocit, že se ČD probudí až to nabídne někdo jiný (jeden nejmenovaný co má rád žlutou barvu). Podobně to bylo s e-liškou ...
registrovaný uživatel Petr Nemec  mail  
19.09.2008 (11:01)  
lukin: Ano, 844,- za jednu osobu, jenom za cestu tam. A co pro tři osoby pro cestu zpátky.
844 x 3 = 2532,- 2532 x 2 = 5064,- To mi přijde drahé.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko