Brno - V pondělí 22. září se už posedmé připojí Jihomoravský kraj k Evropskému týdnu mobility. Stejně jako po minulé roky bude tento den možné v zónách 100 + 101 cestovat bezplatně městskými linkami 1 až 99. V ostatních zónách brněnské MHD a také na dalších jihomoravských linkách zapojených do IDS pak cestujícím postačí speciální pamětní jízdenka z letáku, který cestující získají zdarma v informačních kancelářích DPMB (např. Novobranská 18), jež je ovšem nutné před jízdou označit. "Kolik cestujících nabídky využije, nevíme. Měřitelné to není. Akci pojímáme hlavně jako propagaci městské dopravy," komentuje předpokládaný zájem veřejnosti mluvčí DPMB Hana Pohanová. Jihomoravský kraj je přitom jedním z nejvýraznějších příkladů integrace různých druhů veřejné dopravy v Česku. Do sítě IDS JMK je v současnosti zahrnutých i 15 vlakových linek, provozovaných dopravcem České dráhy a zahrnujících osobní a spěšné vlaky a vybrané rychlíky v regionu.
| 20.9.2008 (18:10)
neni jednodusi chodit pesky?? :-D))) pac vite kolik usetrite ukonu nez kdyz pojedete verejnou dopravou nebo autem :-D
Ad. velikost: Přepravným proudům musí odpovídat také infrastruktura, takže dvojnásobně větší Praha by měla mít také +/- odpovídající kapacitu infrastruktury. Není-li tomu tak, je někde chyba, přičemž v Brně to asi nebude ...
Ale je nutné si uvědomit, že prostě přepravní proudy s intenzitou kolem 30 00 cestujícíchn za hodinu v 1 směru v Brně nemají.
Docela by mě jako kvalitativní ukazatel zajímal Modal Split pro VHD. Kolik ho máte vy Brňáci?
Rada: Nesmí být větší než 1:-)
P.S.: Město může být už nad 2000 obyvatel. Ale jsou další podmínky.
Co se týče částky, tak ve FM je vždy na vytištěném lístku ukázána zbývající částka. V HK se to objevuje na displeji v MHD. Plus jsou v HK automaty (nevím přesně kolik), u kterých si lze kartu dobít.
Celkově. Nevím, jestli jste měl možnost karty používat (jako peněženky i síťovky), ale věřte mi, že je to opravdu pro cestujícího jednodušší (vlastní zkušenost).
K čemu bude sloužit čipová karta OPENCARD "roční občanská jízdenka" v Praze, když ji budu ukazovat pouze při přepravní kontrole, tj. asi tak 2x za rok. Za tímto účelem si budou přepravní kontroloři pořizovat speciální čtečky, zatímco ostatní typy časových jízdenek budou v papírové formě.
Tou čtečkou bude muset být vybaven i lodní přívoz, na němž platí siťové jízdenky – zbytečně vyhozené peníze, aby měla obchodní společnost najatá hlavním městem kšeft. Na rozdíl od předchozích informací by měly umět číst OPENCARD i POP.
Jako nevýhodu elektronické peněženky považuji skutečnost, že u klasické peněženky kdykoli vím, kolik v ní mám peněz, u elektronické to lze zjistit jak ? Doma to určitě nezjistím. Nabíjet lze taky jen někde a jen v pracovní době "nabíječky".
No, mame 1050 obyvatel, obec je hezka a dobre vedena i zainvestovaná, na zastavku vlakovou (090) je to cca 2 km pesky a jsme radi, kdyz se najdou na kraji penize, aby jezdily autobusy optimalizovane na skolni dochazku (u nas je 1. az 5. trida). Takze: na vlak cca 20 - 30 min. pesky,do "poverene obce" sockou (mimo trazu 090) je to celodenn9 vylet, autem jsme tam do 10 minut. Nez dojdu na vlak, jsem na zachytnem parkovisti v Letnanech. Pani starostku (obecne myslim, ze osvicenou) jse zaskocil, kdyz jsem jí tuhle povidal o busech DB svazejicich obyvatelstvo ku vlaku a nezridka i hlidanych parkovistich u zastavek na trati.
No, vlacky mam opravdu rad, ale bez gumokolu uz to asi jen tak nepude. (A naklady patri na zeleznici a cyklisti na velodrom)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










