..: Evropský den bez aut 2008 v IDS JMK :..

Ilustrační fotoBrno - V pondělí 22. září se už posedmé připojí Jihomoravský kraj k Evropskému týdnu mobility. Stejně jako po minulé roky bude tento den možné v zónách 100 + 101 cestovat bezplatně městskými linkami 1 až 99. V ostatních zónách brněnské MHD a také na dalších jihomoravských linkách zapojených do IDS pak cestujícím postačí speciální pamětní jízdenka z letáku, který cestující získají zdarma v informačních kancelářích DPMB (např. Novobranská 18), jež je ovšem nutné před jízdou označit. "Kolik cestujících nabídky využije, nevíme. Měřitelné to není. Akci pojímáme hlavně jako propagaci městské dopravy," komentuje předpokládaný zájem veřejnosti mluvčí DPMB Hana Pohanová. Jihomoravský kraj je přitom jedním z nejvýraznějších příkladů integrace různých druhů veřejné dopravy v Česku. Do sítě IDS JMK je v současnosti zahrnutých i 15 vlakových linek, provozovaných dopravcem České dráhy a zahrnujících osobní a spěšné vlaky a vybrané rychlíky v regionu.

zdroj: iDNES a IDS JMK


Adys Poslat mail autorovi | 20.9.2008 (18:10)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
23.09.2008 (20:04)  
to Ideesak: ale porad je to pohodlnejsi nez nekde shanet jizdenky dopredu, coz ne vzdy a ne na vsech mistech je jednoduche, i ve slavnem Brne, ve 2 z deseti pripadu ani sofer nema listky, ze uz je vyprodal.......

neni jednodusi chodit pesky?? :-D))) pac vite kolik usetrite ukonu nez kdyz pojedete verejnou dopravou nebo autem :-D
Registrierter Benutzer JOHNZ 
23.09.2008 (1:17)  
ekoter: Není ...

Ad. velikost: Přepravným proudům musí odpovídat také infrastruktura, takže dvojnásobně větší Praha by měla mít také +/- odpovídající kapacitu infrastruktury. Není-li tomu tak, je někde chyba, přičemž v Brně to asi nebude ...
22.09.2008 (22:48)  
Ad MZ: Čipová karta je nutnou (nikoli postačující) podmínkou turniketů.
22.09.2008 (22:47)  
Ad pár lidí: Samozřejmě mojí snahou bylo trochu popíchnout brňáky, kteří se tady dmuli pýchou jak balony:-)
Ale je nutné si uvědomit, že prostě přepravní proudy s intenzitou kolem 30 00 cestujícíchn za hodinu v 1 směru v Brně nemají.
Docela by mě jako kvalitativní ukazatel zajímal Modal Split pro VHD. Kolik ho máte vy Brňáci?
Rada: Nesmí být větší než 1:-)
P.S.: Město může být už nad 2000 obyvatel. Ale jsou další podmínky.
22.09.2008 (20:20)  
K openkartě - Jako nevýhodu elektronické peněženky považuji skutečnost, že u klasické peněženky kdykoli vím, kolik v ní mám peněz, u elektronické to lze zjistit jak? Doma to určitě nezjistím. A to možná doma i jo. Ke kartám první série, které byly dvojčipové se dodávala čtečka zdarma. Po instalaci příslušného sw by měla jít hodnota vyčíst. Toho času ale EP ještě není realizována, takže prakticky to ověřit nelze.
22.09.2008 (18:01)  
Jojo, čipové karty jsou super. Hlavně ty v Pardubicích a nejlépe přenosné (nepersonifikované). Pokud na ni jedu, musím: 1) přiložit kartu, 2) vybrat na dotyk. displ. druh jízdného, 3) na DD potvrdit volbu, 4) přiložit čipovou kartu pro potvrzení. Pokud ale jedou na tutéž kartu 2 lidé, musím: 1)-4) viz předchozí, 5) na dotykovém displeji zvolit "zakoupit pro spolucestující", 6) vybrat na DD druh jízdného, 7) na DD potvrdit volbu, 8) přiložit čipovou kartu pro potvrzení. Není nad jednoduchost!!!
Registrierter Benutzer sAd 
22.09.2008 (17:11)  
Miroslav Zikmund: Opencard je jakýsi "hormonální hybrid" a s IDS to prozatím nemá nic společného.

Co se týče částky, tak ve FM je vždy na vytištěném lístku ukázána zbývající částka. V HK se to objevuje na displeji v MHD. Plus jsou v HK automaty (nevím přesně kolik), u kterých si lze kartu dobít.

Celkově. Nevím, jestli jste měl možnost karty používat (jako peněženky i síťovky), ale věřte mi, že je to opravdu pro cestujícího jednodušší (vlastní zkušenost).
22.09.2008 (15:17)  
sAd : a čemu mu to bude ? V jednom směru jede vozidlo v určitém období využito mezi A>B na 10 %, v opačném směru na následujícím spoji na 110 %.
K čemu bude sloužit čipová karta OPENCARD "roční občanská jízdenka" v Praze, když ji budu ukazovat pouze při přepravní kontrole, tj. asi tak 2x za rok. Za tímto účelem si budou přepravní kontroloři pořizovat speciální čtečky, zatímco ostatní typy časových jízdenek budou v papírové formě.
Tou čtečkou bude muset být vybaven i lodní přívoz, na němž platí siťové jízdenky – zbytečně vyhozené peníze, aby měla obchodní společnost najatá hlavním městem kšeft. Na rozdíl od předchozích informací by měly umět číst OPENCARD i POP.

Jako nevýhodu elektronické peněženky považuji skutečnost, že u klasické peněženky kdykoli vím, kolik v ní mám peněz, u elektronické to lze zjistit jak ? Doma to určitě nezjistím. Nabíjet lze taky jen někde a jen v pracovní době "nabíječky".
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
22.09.2008 (15:00)  
".... na vesnici se dela doprava lepe ... "

No, mame 1050 obyvatel, obec je hezka a dobre vedena i zainvestovaná, na zastavku vlakovou (090) je to cca 2 km pesky a jsme radi, kdyz se najdou na kraji penize, aby jezdily autobusy optimalizovane na skolni dochazku (u nas je 1. az 5. trida). Takze: na vlak cca 20 - 30 min. pesky,do "poverene obce" sockou (mimo trazu 090) je to celodenn9 vylet, autem jsme tam do 10 minut. Nez dojdu na vlak, jsem na zachytnem parkovisti v Letnanech. Pani starostku (obecne myslim, ze osvicenou) jse zaskocil, kdyz jsem jí tuhle povidal o busech DB svazejicich obyvatelstvo ku vlaku a nezridka i hlidanych parkovistich u zastavek na trati.

No, vlacky mam opravdu rad, ale bez gumokolu uz to asi jen tak nepude. (A naklady patri na zeleznici a cyklisti na velodrom)
Registrierter Benutzer sAd 
22.09.2008 (14:11)  
bugear: Pravda. To je tak, když myslím na něco jiného a píšu něco jiného :).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko