..: Evropský den bez aut 2008 v IDS JMK :..

Ilustrační fotoBrno - V pondělí 22. září se už posedmé připojí Jihomoravský kraj k Evropskému týdnu mobility. Stejně jako po minulé roky bude tento den možné v zónách 100 + 101 cestovat bezplatně městskými linkami 1 až 99. V ostatních zónách brněnské MHD a také na dalších jihomoravských linkách zapojených do IDS pak cestujícím postačí speciální pamětní jízdenka z letáku, který cestující získají zdarma v informačních kancelářích DPMB (např. Novobranská 18), jež je ovšem nutné před jízdou označit. "Kolik cestujících nabídky využije, nevíme. Měřitelné to není. Akci pojímáme hlavně jako propagaci městské dopravy," komentuje předpokládaný zájem veřejnosti mluvčí DPMB Hana Pohanová. Jihomoravský kraj je přitom jedním z nejvýraznějších příkladů integrace různých druhů veřejné dopravy v Česku. Do sítě IDS JMK je v současnosti zahrnutých i 15 vlakových linek, provozovaných dopravcem České dráhy a zahrnujících osobní a spěšné vlaky a vybrané rychlíky v regionu.

zdroj: iDNES a IDS JMK


Adys Poslat mail autorovi | 20.9.2008 (18:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.09.2008 (22:37)  
Doplním (abych trošku naboural brnocentrizmus IDS-JMK), že letáky s pamětní jízdenkou, umožňující jízdu zdarma, nebyly distribuovány jen v Brně, ale také ve významnějších přestupních uzlech, vlacích, autobusech a někdy i vesnicích po celém území dopravního systému.

Mimochodem, jak se řeší daňový dokld za cestu při použití čipoé karty? Podnikám-li akce s oddílem, potřebuju sedmizónové jízdenky např. zařadit do účetnictví (aktuální příklad). Když budu platit čipovou kartou, kde bude doklad?
registrovaný uživatel messah 
21.09.2008 (22:00)  
ekoter: přesně tohle je ten důvod, proč velká část republiky nesnáší pražáky (pomineme-li divný přízvuk a hroznou češtinu). Podle počtu obyvatel je vesnice pod 3000, což brno není a tvé definice nikoho nezajímají. V brně se navíc všechno dělá s mnohem méně financemi, protože hlavní priorita je vždy všechno v praze. člověk se nestačí divit, kolik třeba jen nových vlaků v praze jezdí. Teď se budeš ohánět jak to není pravda, co? tak si strč své přebujelé praego za ucho ;-)
21.09.2008 (21:49)  
ekoter - naopak, je více spádových obcí. Takže zjednodušeně odevšad se jezdí do všeho. Je-li jedno hodně velké město, převládají směr dopravních proudů je jasný a méně důležité relace se prostě neřeší (jede se zajížďkou s přestupem přes významnější uzly).
21.09.2008 (21:35)  
No právě, že ve vesnici se dělá doprava jednodušeji.
21.09.2008 (21:23)  
ekoter - kvalitní IDS nemusí být pouze kolem velkoměst. Dají se vytvořit všude, kde je o to zájem - především politicko-ekonomický. Lidi sice nejdříve změny kritizují, ale když vidí, že systém funguje, tak si na něj rychle zvyknou.
21.09.2008 (21:00)  
Ad qwasar: Omlouvám se, ale pod milion obyvatel je to prostě vesnice.
Dále je nutno vzít v úvahu, že prakticky za všemi problémy stojí šprajcnutí úředníků Středočeského kraje, což prostě Brno neřeší.
No a jak jsem řekl, až si přemístíte hlavní nádraží, tak se to zhorší. Ani se Praha nebude muset moc snažit:-)
21.09.2008 (20:14)  
IDS JMK nemá chybu! Přestupních terminálů se už postavilo řádově desítky. Tady je pan Petr112 trochu mimo mísu. No a ve srovnání třeba s Vysočinou je to nebe a dudy. Tam se i v existujících uzlech / terminálech (např. Žďár) autobusy s vlaky zcela ignorují. A IDS JMK už obhospodařuje i část Vysočiny (malou a tuším, že jen vlaky) a měl by na dvou místech zasahovat i na Slovensko http://www.kordis.cz/rozsireni/e5.pdf . A není pravda, že nikdo není dokonalý atd., to jsou kecy. Když se vezme stav před a po, tak je to jak před a po objevení elektřiny nebo jánevím čeho, prostě nesrovnatelné.
registrovaný uživatel sAd 
21.09.2008 (19:13)  
bugear: Osobně nevidím rozdíl v tom, jestli někomu při nástupu ukážu kupon nebo přiložím kartu ke čtečce. A co se týče tlačítka na počítání. Jak pomocí něj zjistíte, kolik lidí kde vystupuje? Nebo budete po řidiči chtít, aby mačkal tlačítka pro nástup i výstup?
registrovaný uživatel bugear 
21.09.2008 (18:47)  
@sAd: Naopak čtečkový systém přináší další úkon, který dříve cestující nemusel provádět. Případně u spojů, kde musel být doklad ukazován řidiči není problém doplnit tlačítko na výdejním zařízení pro počítání takových lidí.
21.09.2008 (17:57)  
Marek Hovorka: Provádí se hlavně obnova traťového úseku Šlapanov - H.B., pak se v tomto úseku zapíná autoblok s přejezdy a v Dobroníně probíhá obnova zhlaví.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko