Praha - České dráhy dnes představily upravený tarif, který nabude platnosti se změnou jízdního řádu 14. 12. 2008. Změny jsou avizovány v dostatečném předstihu, aby si každý mohl spočítat, která nabídka je pro něj nejvýhodnější a případně si před prosincovou změnou stihl zakoupit svůj vytoužený průkaz či jízdní doklad v předprodeji. Co České dráhy chystají? Mírné plošné zdražení základního jízdného i některých dalších cestovních dokladů, zdražení zákaznického jízdného, sjednocení některých komerčních nabídek, především však zvýhodnění zákazníků využívajících bezhotovostní a samoobslužné způsoby prodeje.
Zavedením grafikonu se stává přežitkem především kilometrická banka, tzv. KMB. A nové nastavení komerčních nabídek to dává jasně najevo. Od prosince si předplatíte jeden vlakokilometr prostřednictvím KMB za jednu korunu, tedy zaplatíte za celou knížku 2000 Kč. Cena tak poprvé převyšuje zákaznické jízdné. A podle Tomáše Čecha, který je jedním z autorů tarifních nabídek ČD, je to spravedlivé. Dráhy prý nechtějí znevýhodnit 600 tisíc uživatelů zákaznických In–Karet. Jejich současní i budoucí držitelé se od prosince budou moci více zapojit do programu ČD Bonus a využívat i dalších výhod. Při platbě za lístek formou el. peněženky získají na konci 3 % z ceny všech plateb jízdních dokladů touto formou. Tři procenta slevy se poskytují i na další formy bezhotovostních či samoobslužných nákupů – přes eShop ČD, bezhotovostní platby u pokladny a také kontaktní centrum TeleTiket, kde je jistě zajímavou informací trvalé zrušení stokorunového servisního poplatku.
Sjednocují se i ceny slevových programů. Nově se ruší nabídka In–Junior. Pro mládež od 15 do 26 let zbývá klasická nabídka In–Zákazník za třetinovou cenu. Pořizovací náklady jsou tedy proti Juniorovi výrazně menší, ale sleva je jen 25 % z obyčejného jízdného. Tarif In–Zákazník bude nově stát 990 Kč na 3 roky, stejně tak i seniorský slevový program. Mládež bude "in" již za 330 Kč. Pro současné i budoucí majitele tarifu In–Gold se příliš nemění. Cena stoupá jen o 1000 na konečných 21 000 Kč.
Změna tarifu přinese i zdražování. V obyčejném jízdném se cena zvyšuje o 2 Kč na každém lístku bez ohledu na vzdálenost. Krátké vzdálenosti tedy podraží výrazně, dlouhé jen minimálně. Zástupci drah to zdůvodňují inflací, stoupajícími cenami paliv i energie, stejně jako vyššími personálními náklady. V kontrastu s tímto zdražením jsou úpravy cen rezervačních dokladů jen minimální. Klasická místa bude ke koupi za 70 Kč (dosud 86 Kč), pro majitele In–Karet za polovinu, cena rezervace SC se nemění, jen majitelé In–Karet nově zaplatí přesně poloviční cenu. Zákaznická místenka na pendolino podraží o 20 na nových 100 Kč.
Úpravám se nevyhnou ani ceny lístků ČDNet, který je nově za 450 Kč (+ 10 Kč), resp. skupinová za 900 Kč, REGIOnet za 150, resp. 300 Kč. U této nabídky nadále existujíce i mezinárodní nabídka společná s DB, která je ke koupi za cenu o 100 Kč vyšší, než vnitrostátní. SONE+ bude nově stát 150 (dříve 130 Kč), resp. 450 Kč pro použití v dálkových vlacích. Nově, kromě vnitrostátní a varianty SONE+DB je v přípravě varianta SONE+PKP. Podle ČD je tato tarifní nabádka v přípravě a není dojednán konečný paket tratí či spojů, ve kterých se bude lístek uznávat. Internetová jízdenka eLiška pro cesty mezi libovolnými krajskými městy zdraží ze 140 Kč na 160 Kč.
Jak všechny ujistili zástupci ČD, předprodej všech současných nabídek nebude nijak omezen a můžete si i 13. 12. 2008 kteroukoliv ze současných nabídek zakoupit.
Zdroj: České dráhy
| 8.10.2008 (11:06)
Céčko se taky získávalo učilištích automechaniků a střední škole nebo zemědělských školách a učilištích.
Jenže pustit někoho za volant kamionu v 19 letech je skutečně poněkud ujeté.
Například řídit drážní vozidlo (lokomotivu) mohou řídit osoby, které dosáhly věk 21 let, řídit lokomotivu při posunu mohou osoby, které dosáhly věku 19 let, ale vozy nesmí být obsazeny cestujícími. Takže takový strojvedoucí je vlastně k ničemu.
Rozdělení lokomotivního personálu na Cargo a ČD je taky šlápnutím vedle. Dříve strojvedoucí nastoupil na zálohu, třebas jen v depu, v Praze se pak dostal na tzv. "E"čka nebo "T"éčka, tj. jezdil různé přetahy v osobní nebo nákladní dopravě, pak se dostal na nákladní dopravu a až potom následovala osobní. Ti, kteří zažili kariéru pomocníků na pantografech, tak měli usnadněnou cestu na pantografy. To dneska není, Cargo si bude vychovat strojvedoucí svoje, budiž tam jsou zálohy, ale osobní doprava si vychová strojvedoucího, něco si najezdí na zálohách a pak půjde rovnou na traťové výkony ...
Jinak by mne zajimalo, jak se osefuje, kdyz bus bude ridit sice 30letej borec, ale s cerstvym (nebo jeste lip Z let starym) "Ceckem", ktery nemel kde vyjezdit, protoze bus nesmel ridit.
Kdyby do zakona dali, ze ten, co muze mit cecko, musi mit X let napred becko, tak se neda asi rict nic, ale fakt netusim, jak posunuti vekove hranice samo o sobe zajisti tu vyjezdenost (plus ten typek od Nazidel tusim pres 30 mel...)
No ale pekny off-topic, diky za nej:-)
Paralela - pocty cestujicich CD dlouhodobe rostou, coz je v kontrastu s dlouhodobe rostoucimi cenami jizdneho. Soucasne nelze rostouci pocet cestujicich CD bezvyhradne prohlasit za uspech CD, protoze je mozne, ze pri jinych sluzbach a jinem chovani by narust mohl byt jeste vyssi...
K tomu "žlutému maléru" > napojení silnice Žilina – Bratislava na silnici směr Drietoma > Starý Hrozenkov v obci Kostolná-Zárečie je vskutku takové blbé (falešný obchvat obce). Takže se nelze divit, že řidič to odbočení mohl v noci přehlédnout.
pokud si myslíš, že se zvednutím ceny počet cestujících zůstane stejný nebo se zvýší pak jsi snílek..
a to druhé je pravda. Oni snad chodí pešo?
Pokud jde o to auto a tak, tak tys psal, ze vlakem jezdi jen lidi, co nemaji jinou volbu. Na to jsem ti napsal, ze to neni pravda
tenzor - "rakouske rychliky" jsi zminil ty a ja na ne reagoval
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










