..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
14.10.2008 (13:19)  
250V, 10A, ... Zkus si strčit prst do zásuvky...
registrovaný uživatel JOHNZ 
14.10.2008 (13:14)  
Azetdak: Simulacia roznych elektrickych a signalovych obvodov je niekde na pol ceste od tej fronty k tomu raketoplanu ...
14.10.2008 (5:59)  
Ážetďák: Jak dlouho bude trvat, je věc mezi smluvními stranami.

Ad ventilové obvody a topné proudy: Alespoň nahlédněte do zaváděcího listu, regulačních tabulek, ... a ověřte si, jaká je realita s topnými proudy, jinak diskuze s Vámi nemá smysl. Návěst "Vypni proud" se dává v případě neprůtočnosti obvodu.
14.10.2008 (0:04)  
To Johnz: Tak to zkus. Ale nejsem si jist, jestli fronta v supermarketu a elektrické vlastnosti vrstvy rozjetého písku spolu mají něco společného.
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (22:50)  
Azetdak: Mam tu k dispozicii Dymolu ... da sa tym simulovat cokolvek, od dlzky rady v supermarkete az po let raketoplanu ...
13.10.2008 (22:40)  
Jde všechno, jen malé děti se musejí nosit. Jenže ono jde také o to, že modelovat něco, k čemu nemáš k dispozici podklady znamená, že vymodeluješ nesmysl. Nikdo ti nezaručí, že používaný písek má vždy stejné elektrické parametry, nikdo ti nezaručí, že se ho vždy vysype stejné množství a že bude dvojkolími, tedy různým počtem dvojkolí různých vozidel vždy stejně slisován. Samozřejmě, že pokud sesbíráš všechny údaje ze všech možných situací, vybereš tu nejhorší možnost a naláduješ s tím počítač (jaký SW chceš na to použít?), tak k jakémusi výsledku dojdeš, je otázka, jak bude tento výsledek v praxi použitelný. Že to, co se dnes používá není k zabezpečení železničního provozu vhodné, už prokázala praxe až příliš markantně! (zatím jeden mrtvý, škoda přes 12 milionů a další čtyři případy, kdy k neštěstí nedošlo jen náhodou. Poslední dva na přejezdech, kdy vlak projel přejezd s blikajícím bílým světlem!)
13.10.2008 (22:32)  
To Spinne: On je mezi tím, kromě názvu, nějaký rozdíl? z hlediska účinků na tyto K. O. určitě ne. Nanejvýš v tom, že v určitých fázích jízdy vlaku je zdroj i zpotřebič uvnitř K. O., takže odpadá nutnost použití stykových transformátorů. Jenže si představ, co by se stalo, kdyby vlak topil a došlo ke ztrátě šuntu?!? Jsem si jist, že PZZ by okamžitě, slovy klasika, ,,Zhorelo jasným plameňom" (Sorry, slovenští kolegová, tohle není opravdu míněno jako narážka na vás).
13.10.2008 (22:27)  
To Johnz: přestalo se s tím proto, že se začala vyrábět relé DSŠ (dříve DSR) a kdosi moudrý usoudil, že snížením napětí se ušetří proud i materiál, čili relé se bude moci udělat menší. Ona DSRka byla velikostí i provedením menší akvárium a vážila kolem 11 kg.
13.10.2008 (22:24)  
To Spinne: A jak asi dlouho bude vývoj té metody trvat? Do další nehody, tentokrát doprovázené masakrem? Já bych to viděl asi takto. Někde sehnat ohraničený kus kolejiště (50 m by stačilo), připojit k němu na jedné straně kolejové relé, na druhé regulační transformátor od nuly do 250 V, do serie s ním regulační odpor, omezující proud na cca 10 A a na druhé straně další odpor, snižující proud kolejovým vinutím relé na jmenovitou hodnotu. (není podstatné, zda relé přitáhne, nebo ne, zatím.) Potom bych udělal toto: 1/ K. O. bych nechal projet lokomotivou, nebo čímkoli jiným o vázem 85 - 90 tun, co bude umět pořádně pískovat. Vozidlo by projelo úsek setrvačností a se zapnutými pískovači. Potm bych na úsek nechal, rovněž setrvačností najet přívěsný vůz od ř. 810, prázdný, ke kolejím připojil voltmetr a začal zvedat pomalu napětí. Na voltmetru poroste napětí tak dlouho, dokud nedojde k průrazu. K naměřené hodnotě bych pro sichr přidal 10 - 15% a K. O. navrhl následně tak, aby byl schopen s tímto napětím pracovat. Měření by se muselo udělat pro 75 i 275 Hz.
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (22:20)  
A ešte jedna otázka: Keď sa v 60. rokoch púšťalo do trate 230~, prečo sa s tým prestalo?
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko