..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
13.10.2008 (22:18)  
Ážetďák:Kosé propojky samozřejmě znám, ale ventilové K. O. jsou opravdu se zpětným trakčním proudem neslučitelné.

Tak se bavíte o trakčním nebo topném proudu?
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (22:17)  
Ážetďák: Ak by sa došlo čo i len k tomu, že to čo sa používa dnes je vhodné na čokoľvek, len nie na zabezpečenie trate, bol by to výsledok, ktorý stojí za to. Mimochodom, nepísali ste tu sami niečo o použití slov nikdy a nejde?
13.10.2008 (22:15)  
A ještě bych dodal: můžeš to zkusit, ale dojdeš max. k tomu, podle čeho jsou zkonstruované ty současné zmetky.
13.10.2008 (22:13)  
To Johnz. To je jen ztráta času! Nikdy se ti něco podobného na počítači vymodelovat nepovede!
13.10.2008 (22:12)  
Kosé propojky samozřejmě znám, ale ventilové K. O. jsou opravdu se zpětným trakčním proudem neslučitelné.
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.10.2008 (22:12)  
Ážetďák:
Načo to nepohodlne merať. Máme počítače, skúsme identifikovať všetky vplyvy, ktoré na KO môžu vzniknúť (na to tu ľudí je dosť), zložme z toho počítačový model KO, ponastavujme ho a nechajme to prežuť nejakému silnejšiemu počítaču. Z neho už potom vypadne, koľko ešte áno a koľko už nie.

V prípade, že máte záujem tomu venovať trošku času, môžeme sa o tom pobaviť, aspoň si pomôžem s projektom do školy. Kontakt na mejl.
13.10.2008 (22:11)  
To Medd: Takže to, co se teď na dráze děje, je podle vás v pořádku? Je naprosto jasné, že je cosi špatně a že je třeba to urychleně řešit! O svévolném zvedání napětí na K. O. jen tak tady není a nemůže být, pochopitelně, řeč, to může napadnout jen blba! Jde o to, že bude nutno provést zásah do konstrukce K. O. a upravit je tak, aby byly schopné bezpečně pracovat nejen v laboratoři.
registrovaný uživatel medd 
13.10.2008 (22:04)  
To ažetďák: Vážený pane, podle posledních příspěvků, které jste tady dal, je zcela evidentní, že o problematice kolejových obvodů nevíte absolutně nic. Za svévolné zvednutí napětí kolejového obvodu byste si totiž šel sednout. Plácáte nesmysly, zanechte toho. Díky.
13.10.2008 (21:40)  
Ážetďák: S Vámi je sranda diskutovat :-) Ale nebojte, na téma písku vyvíjí měřící metoda, která by byla následně akreditována.

Ad PZZ: Takže K. O. s diodovým ventilem najdeme jen tam, kde nejsou troleje. A právě pro případ, že kolejnicemi poteče zpětný proud z vlakového topení, se tam ty návěsti dávají.
A kosé propojky znáte?
13.10.2008 (21:28)  
To Spinne: Sorry, ale právě tato PZZ mám na mysli! Na elektrifikovaných tratích se musí používat klasické řešení, t. j. napájecí a snímací výstroj. Takže K. O. s diodovým ventilem najdeme jen tam, kde nejsou troleje. A právě pro případ, že kolejnicemi poteče zpětný proud z vlakového topení, se tam ty návěsti dávají. Ten průšvih s nefunkčním PZZ byl v Bedřichově nad Bystřicí (trať Olomouc - Bruntál tuším) a figuroval v něm motoráček ř. 810 s přívěsnými vozy, tedy lehká souprava. A koleje nejspíš zapískoval nějaký náklaďák, čili v podstatě tatáž situace, jako v Hodoníně. Jedno je teď naprosto jasné. Je nutné zvednout napětí na K. O. tak, aby bylo schopno při najetí soupravy tuto vrstvu špíny spolehlivě prorazit.
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko