..: Vlak opět "zmizel", tentokrát v Hodoníně :..

810 291-5 v Hodoníně, ilustrační fotografie, foto: Roman ŠilinekHodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.

Změní ministerstvo postoj?

Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.

zdroj: Aktuálně.cz


Ninja Poslat mail autorovi | 9.10.2008 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   
13.10.2008 (21:21)  
To Spinne: ono není měření, jako měření. Záleží na použité metodice a podmínkách. Pokud před měřením kolejnice i kola přebrousím, dojdu ke zcela jiným výsledkům, než když budu měřit se soupravou, která se 2 km před tím ,,brodila" pískem. Do normy se pak alibisticky napíše, že koleje musí být čisté (zřejmě se předpokládá, že každý vlak bude mít nainstalovanou sadu ocelových kartáčů která čistotu kolejnic vždy zajistí) a hurá, my jsme z obliga! co na tom, že náš produkt je v praxi nepoužitelný, že?
13.10.2008 (21:16)  
měřit, jak se takový K. O. chová v mezních situacích je dnes příliš nákladná a nepohodlná záležitost ...

Ale není a podobná měření se prováděla nedávno.
13.10.2008 (21:09)  
Ážetďák: Podle návěsti "Vypni proud" je určitě nepoznám, ta se nachází i na místech (přejezdy na neelektrifikovaných tratích), kde nejsou tyto kolejové obvody. Poznám je dle jejich výstroje.
13.10.2008 (21:02)  
To Spinne: Ano, máš pravdu. Jde o kolejový obvod Westrak. A u PZZ se tyto obvody používají na neelektrifikovaných tratích pořád. Poznáš je podle toho, že před jejich začátkem je značka ,,Vypni proud" (pro lokomotivy nezávislé trakce, používající elektrické vlakové topení.) Bohužel se obávám, že dokud se kajícně nevrátíme ke klasickým špalíkovým brzdám, problémy nezmizí.
13.10.2008 (20:59)  
To Johnz: ALe vycucali! Ono teoreticky stačí i ten umrněný 1V a měřit, jak se takový K. O. chová v mezních situacích je dnes příliš nákladná a nepohodlná záležitost. To by znamenalo: 1/ sehnat někde lidi, kteří to umějí (v souvislosti se schvalováním norem rušení pro Pendolino byli, jakožto ,,nepřizpůsobiví" vyhozeni)
2/ Dát jim čas a k dispozici prostředky a techniku (čas není, na prostředky nejsou peníze a sehnat techniku je za dnešních podmínek, kdy kolejnice patří jiné složce, než podkladnice, nebo pražce, prakticky nemožné). Vlastní měření by mě osobně zabralo den práce a ještě bych se u toho dost flákal. Naštěstí už nemám (a díky bohu nemusím mít) se současným AŽD, ani s ČD nic společného.
13.10.2008 (20:54)  
Ty jsou pro změnu páchané tak, aby se nemusela kopat trasa pro kabely k začátkům spouštěcích úseků. Je to tradice z dob přejezdů VUD ...

To je tradice pouze u ventilových kolejových obvodů. U ostatních typů vede kabel i k začátku přibližovacích úseků.
13.10.2008 (20:51)  
To Numo: Shodit vjezd v Moravanech už nestihli. A průser byl právě v té ztrátě šuntu! Když došlo ke srážce, měl ten osobák na odjezdu zelenou, takže kód v kolejích tomu odpovídal a protože byl K. O. ,,volný" dostal se tento kód až na lokomotivu, která bourala! I kdyby ten Lv šunt obnovil, nic už by se na reakci zab. zař., ani strojvedoucího toho Lv nezměnilo. ESA by maximálně zjistila, že ten osobák opět najednou vidí a vzhledem k tomu, že pro něj byl postaven odjezd, považovala by to za normální stav. Doporučuji všem prostudovat si podrobně zprávu DI.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
13.10.2008 (20:48)  
numo: TRS je cisto lokalna zalezitost, viacmenej len CD/SZDC (na Slovensku sa skorej pouziva system Kapsch).Europsky standard je potom GSM-R.

Na koridor zrejme nikto TRS nechcel davat, lebo sa cakalo na GSM-R potazmo ETCS L2, ktory by podobnym nehodam mal taktiez ciastocne branit (Ten uz bude vediet kde presne je ktory vlak a pri detekcii koliznej situacie by mal vediet zakrocit - resp. by mal degradovat takyto vchod na obsadenu kolaj na bezny prevadzkovy ukon, vratane zobrazenia udaju o tom, ze je vchod na obsadenu, pokial je este volno a odkial uz s maximalnou opatrnostou - ale iba pokial bude to co uz na kolaji je, vlakom a prislusne HV/RV bude vybavene mobilnou castou ETCS).
13.10.2008 (20:45)  
To Duke: A slyšel jsi někdy o zdroji proudu? Jedná se o napětí naprázdno, tedy o napětí na neobsazeném K. O.! Viděl jsi někdy schema zapojení takovéhoto K. O.? asi ne, jinak by z tebe toto nevypadlo! A na releovkách a autoblocích vzoru SSSR se ještě koncem 60. let pouštělo do kolejnic až 230 V.
13.10.2008 (20:42)  
To Mandos: Tvrdit znamená v tomto případě totéž, co myslet. Musí se zkoušet a měřit! A jen tak na okraj, blbnou i K. O. přejezdových zabezpečovacích zařízení. Ty jsou pro změnu páchané tak, aby se nemusela kopat trasa pro kabely k začátkům spouštěcích úseků. Je to tradice z dob přejezdů VUD blahé paměti, které také fungovaly jen za hezkého počasí a příznivého větru. Jenže tam to bylo o tom, že když se K. O. podělal, tak spadl před světla varovný štít a gumokolista věděl, na čem je. Armáda Žebráků a Darebáků tento systém vylepšila tak, že vlak nyní přejíždí přes přejezd, na němž bliká bílé světlo!!! a to hned dvakrát po sobě!
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko