Hodonín - Jen několik dní po zveřejnění výsledků vyšetřování tragické nehody v Moravanech, v nichž Drážní inspekce upozorňuje na některé nedostatky staničního zabezpečovacího zařízení ESA 11 firmy AŽD Praha, došlo k další mimořádné události spojené s tímto systémem. V úterý v Hodoníně "zmizel" z kolejí osobní motorový vlak čekající na jízdu do Zaječí. Stalo se tak hned dvakrát. Problém ihned zaznamenali výpravčí v Hodoníně a dispečer v Přerově, což zabránilo ohrožení cestujících. Jde tak o další z řady komplikací s tímto zabezpečovacím systémem. České dráhy zavedly po tragické nehodě v Moravanech systém mimořádných opatření, podle kterých zaměstanci v těchto případech postupují. "ČD budou chtít od majitele zabezpečovacího zařízení zcela jistě odpověď na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod jejich vlakem jako volnou," prohlásil mluvčí drah Ondřej Kubala.
Změní ministerstvo postoj?
Ministerstvo dopravy zatím systém ESA 11 hájilo. Po květnové nehodě v Moravanech zřídilo mimořádnou vyšetřovací komisi. Ta došla k závěru, že je zařízení ESA 11 v pořádku. Drážní inspekce s tím však nesouhlasí a varovala před chybami zařízení ESA 11 i Evropskou železniční agenturu. Ta sdělení české inspekce vyhodnotila jako závažné. Zároveň DI prostřednictvím svého generálního inspektora Romana Šiguta uvedla, že byly vyvíjeny snahy o zmanipulování vyšetřování. Šigut míní, že by se mohlo jednat o pokus ministerstva a firmy AŽD o utajení skutečných příčin mimořádných událostí. Četnost posledních mimořádností však MD znepokojuje, a proto se ministerští úředníci budou snažit problém vyřešit.
zdroj: Aktuálně.cz
| 9.10.2008 (19:00)
Ale není a podobná měření se prováděla nedávno.
2/ Dát jim čas a k dispozici prostředky a techniku (čas není, na prostředky nejsou peníze a sehnat techniku je za dnešních podmínek, kdy kolejnice patří jiné složce, než podkladnice, nebo pražce, prakticky nemožné). Vlastní měření by mě osobně zabralo den práce a ještě bych se u toho dost flákal. Naštěstí už nemám (a díky bohu nemusím mít) se současným AŽD, ani s ČD nic společného.
To je tradice pouze u ventilových kolejových obvodů. U ostatních typů vede kabel i k začátku přibližovacích úseků.
Na koridor zrejme nikto TRS nechcel davat, lebo sa cakalo na GSM-R potazmo ETCS L2, ktory by podobnym nehodam mal taktiez ciastocne branit (Ten uz bude vediet kde presne je ktory vlak a pri detekcii koliznej situacie by mal vediet zakrocit - resp. by mal degradovat takyto vchod na obsadenu kolaj na bezny prevadzkovy ukon, vratane zobrazenia udaju o tom, ze je vchod na obsadenu, pokial je este volno a odkial uz s maximalnou opatrnostou - ale iba pokial bude to co uz na kolaji je, vlakom a prislusne HV/RV bude vybavene mobilnou castou ETCS).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










