..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer JB 
15.10.2008 (12:33)  
Nejdřív 842, samozřejmě.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
15.10.2008 (12:32)  
2 JB:

Vytízení ZTS Martin vojenskou vyrobou nemeni nic na tom, ze tamo v licenci vyrabene motory Pielstick mely velike jakostní rezervy
Registrierter Benutzer JB 
15.10.2008 (12:28)  
R 1463 Úpa: Důvodem, proč se nerealizovala série 860, bylo vytížení výrobce motoru TS Martin vojenskou výrobou. Neúspěšně se hledal náhradní motor, vyústilo to v 843 se dvěma LIAZy, mezitím se ovšem nadělaly ony 810.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
15.10.2008 (12:00)  
Nevim,snad to i k té diskusi trochu patri:

Blbe jsem dnes spal a tak jsem koukal na bednu. V noci na Nemecku davali hodinovy porad o zaniku svycarske pýchy - Lokomotivky SLM Wintertur. Smutne. Realita.

(Ve finale jeji skvele stroje staly o 2,5Mega SFR vice, nez nabidl Siemens ze standardnich produktu. A to uz SBB nevydychaly)
15.10.2008 (10:52)  
Jako milovník 854 i 954 jásám:-)
Registrierter Benutzer lwq  mail  
15.10.2008 (10:00)  
2 Paninaro : chtelo by to 843 v.2 :-) jo a 860tky meli piestiky motory - nespolehlive, ale jinak byly, myslim, docela v pohode ... dosadit tam catterpillar jako v pripade reko brejli tak mame vyborne muzejni exponaty ... :-)
Registrierter Benutzer lwq  mail  
15.10.2008 (9:58)  
2 radekc : bylo by to k nicemu a navic by se nenavratne poskodila historicka vozidla ... a pro uplnost ... 860 001-7 tedy M474.0001 stoji v Luzne u Rakovnika (pravdepodobne) a 860 002-5 tedy M474.0002 v Mezimesti ... viz. prototypy.cz ... ;-)
15.10.2008 (9:46)  
Mělo se vyrobit mnohonásobně více 843 včetně 043 a 943 a dnes se zde nemusely řešit tyto problémy. Zajisté 843 s lepšímy motory...
15.10.2008 (9:43)  
R 1463 ÚPA - Ale vždyť 860 má elektrický přenos výkonu, ne?:-) Takže problémy v hydrodynamickém přenosu výkonu by zde přeci nehrály roli:-) Ale někde jsem četl, že v sedmdesátých letech min. dopravy přehodnotilo názor a nechtělo elektrický přenos výkonu, tak nevím jaké byly hlavní důvody.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
15.10.2008 (9:32)  
zirecek: myslím, že se v oblasti konstrukce kolejových vozidel tak trošku vyznám, co bys rád věděl?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko