..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
15.10.2008 (8:55)  
Chlapi, kdo z Vás je konstruktér kolejových vozidel či je z oboru tomuto tématu blízkému?
15.10.2008 (8:27)  
radekc: kdyz uz jsme u toho, tech 860(nasledovniku 852 a 853) se melo vyrobit asi 360 kusu!!!!jenze ale vagonka mela problemy prave s hydroprenosem vykonu, nuze, misto vsech techto 860 se udelaly 810!!!!
registrovaný uživatel radekc 
15.10.2008 (7:34)  
Špáňa: Trochu jsem pátral a asi je to opravdu utopie. Jedna 860 stojí v Meziměstí a je zralá leda do šrotu. Druhá byla odtažena do depozitáře NTM v Chomutově jako statický exponát. Škoda, ve své době to nebyla špatná vozidla, ale kvůli neochotě dodavatelů seriová výroba nezačala.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.10.2008 (7:31)  
Špáňa: dělat velký motorový vůz z vagónu mi přijde jako naprostá zhovadilost a v praxi je to dosti nereálné už jen pro celkové zvýšení a jiné rozložení hmotnosti vozidla atd. Řídící vůz je něco jinýho.
registrovaný uživatel Dusanh 
15.10.2008 (6:40)  
Ad nová jednotka z PARSu - ne, že bych jim ji nepřál, ale:
1) než to vyvinou a postaví - 5let?
2) než se tomu vychytají dětské nemoci - 10let? (viz. Ešusy, které vyrábí stejný výrobce - všechno Plzeň)
3) než se postaví nějaká solidní série, která se v optimálním množství dostane na tratě - dalších 5-10let?

Otázka - s čím budeme jezdit do té doby? Resp. jakou kvalitu budou mít ta vozidla, kterými se bude do té doby jezdit a jestli to bude taková kvalita, která ty cestující na dráhu přitáhne!
15.10.2008 (1:14)  
radekc: Tím bychom dostali dvě atypická vozidla, což by nebylo moc ideální. viz.Kraken,Esmeralda...

O tom vyrobení 854 z nějakého vagónu už sem také přemýšlel, ono by to možné bylo, když už se umí vyrobit čela a interiér, tak by to stačilo naprojektovat podle 854, jen bych asi upřednosťoval elektrický přenos výkonu. Slováci svoje 813 také tuším, že dělaj z Bafíků.

mmch. co se týče těch rychlíků na 200 tak aktuální verze je 749+BDs+Bdt279
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
14.10.2008 (23:58)  
Apropos: kdyby CD chteli za Desira nejakou trvalou nahradu - asi by vypsaly VR na dodavku motorovych vozu r. 854. Ne, nezblaznil jsem se. Prestavba Postw na 854.x je mozna, ackoliv se o ni neuvazuje.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
14.10.2008 (23:54)  
JTB: at to ctu, jak to ctu, vidim tam jiz zminene nepodlozene informace. Jak sam spravne uvadis - bludy. Klasiky uvedene formulace asi nevyvraceji - ale nejsem jazykospytec, abych to dovedl posudit. Kazdopadne clovek musi hoodne lovit mezi radky.

Ale abychom si rozumneli - ja jsem svym prispevkem nemiril proti Tvemu clanku, ale proti "chytlavym" diskutujicim.
14.10.2008 (23:29)  
Čím menší objednávky, tím vyšší cena. Kdyby objednaly třeba 100 lokomotiv 109E, tak byl kus za cenu jednoho tak obdivováného Taurusu... Je jasné, že dříve nebo později se bude muset obměňovat vozový park, ale při těchto pidiobjednávkých to v konečném důsledku bude stát mnohem více...
14.10.2008 (22:56)  
jak psal micheawel: hodne zalezi na poctu....Rozhodne kdyby se objednalo napr 100 Bmz, cenu by to hodne snizilo...Ruske WLABmee staly 27mil/ks, ponevadz jich objednali kolem stovky a meli "mnozstevni" slevu.....Proc se muze slevit pri takto pocetne dodavce je asi vsem jasne
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko