Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

1) než to vyvinou a postaví - 5let?
2) než se tomu vychytají dětské nemoci - 10let? (viz. Ešusy, které vyrábí stejný výrobce - všechno Plzeň)
3) než se postaví nějaká solidní série, která se v optimálním množství dostane na tratě - dalších 5-10let?
Otázka - s čím budeme jezdit do té doby? Resp. jakou kvalitu budou mít ta vozidla, kterými se bude do té doby jezdit a jestli to bude taková kvalita, která ty cestující na dráhu přitáhne!
O tom vyrobení 854 z nějakého vagónu už sem také přemýšlel, ono by to možné bylo, když už se umí vyrobit čela a interiér, tak by to stačilo naprojektovat podle 854, jen bych asi upřednosťoval elektrický přenos výkonu. Slováci svoje 813 také tuším, že dělaj z Bafíků.
mmch. co se týče těch rychlíků na 200 tak aktuální verze je 749+BDs+Bdt279
Ale abychom si rozumneli - ja jsem svym prispevkem nemiril proti Tvemu clanku, ale proti "chytlavym" diskutujicim.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











