Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.
ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

MZ: souhlas.
A jeste dovetek: "zarucene zpravy" ze zari rikaji, ze misto Desir maji byt na relaci CB-PHA docasne nasazeny klasiky.
Zřejmě jste nikdy ve funkci zpracovatele oběhů lokomotiv a personálních turnusů strojvedoucích (na rozdíl ode mne) nepracoval - proto máte velmi zjednodušené představy "takže se oběhy přizpůsobí". Trakce 70 a 80 musí být oběhově především přizpůsobena tomu, aby vozidlu nedošla nafta.
Pochopitelně v budoucnu budou muset být možnosti k odčerpání fekální jímky v mnoha dalších místech, jenže ono to vyžaduje splnění určitých hygienických předpisů, včetně způsobu likvidace. Pokud takové zařízení je stavbou, tak musíte splnit podmínky stavebního zákona, atd. atd. A hlavně potřebujete PENÍZE, protože takové zařízení je investice, se vším všudy, zpravidla i s obchodní soutěží na zhotovení stavby.
DJTiësto : ale vím o čem to je...
Někdo se holt potřebuje jen tak vypovídat, jiný se pochlubit svými "zaručenými" informacemi o tom jak ŠKODA něco nedovolí ...
S nákupem nových kolejových vozidel taky souvisí opravárenské zázemí. Pravda, po dobu garance se bude o bezporuchovost starat výrobce, ale musíte mít vyškolený personál na základní stupeň údržby, kterému se říká provozní ošetření.
Takže tyhle zaměstnance musíte vyškolit – to stojí peníze. Jednak na jejich mzdy, jednak na přesčasovou práci jiných zaměstnanců v době, kdy jsou spolupracovníci na onom školení. Představa, že je budete zaškolovat "za pochodu", tak to se dalo dělat za doby parní trakce, kdy byly všechny lokomotivy principiálně stejné, resp. za dob motorových lokomotiv "rodiny ČKD", u nichž byla mechanická i elektrická část z velké části unifikovaná nebo velice podobná. Mezi bardotkovým a brejlovcovým motorem byl hlavně rozdíl v tom, že na brejlovcích musela lokomotivní četa kontrolovat utažení vík u válců a dotahovat.
I na lokomotivy z rodiny "16x/36x" se posílali řemeslníci do výrobního závodu, aby se seznámili s technologickými postupy při demontáži některých dílů apod.
Desiro holt není nezničitelná M262.0, kde si strojvedoucí pomohl kolíčkem na prádlo, kusem drátu s krokosvorkami na obou koncích apod., stejně tak zámečníkovi postačilo běžné vybavení dílny a elektrikář si vystačil s avometem. Takže závady se daly odstranit prakticky v každém depu, vozební nebo strojové stanici kde byla dílna. Na kolejová vozidla typu "Desiro" už potřebujete "zkušebnu" s odpovídajícím elektronickým vybavení. Takže to stejně musíte dát na dobu, než se vychytají (i v rámci garance) všechny provozní mouchy do "mateřského" depa. Až se vozidlo zbaví dětských nemocí, tak pak je po problémech.
Pro údržbu je taky třeba zakoupit "spotřební" náhradní díly. Třeba mít minimálně jeden náhradní podvozek, nápravy, spalovací motor atd. atd. Údržba kolejových vozidel (zejména těch moderních) není taky ptákovina. navštivte nějakého vedoucího oprav v DKV nebo SOKV a ten se s vámi jistě rád podělí o zkušenosti "s ptákovinami".
Trainman: nikde, proste nejsou :)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











