..: ČD chtějí dalších 17 řídících vozů 954, jeden vyjde na 20 milionů :..

954.001 ve Vršovicích, foto: Jan Beránek aka JTB Praha - Dalších 17 řídících vozů řady 954 chtějí koupit v příštích letech České dráhy. Dnes vypsaly výběrové řízení na jejich dodávku, která vyjde na celkem 340 milionů korun. Samo řízení by mělo být pouhou formalitou a očekává se, že i další dodávku provede Pars Šumperk, který už drahám v uplynulých dvou letech 16 kusů dodal. I na letošním veletrhu Czech Raildays se o další zakázce nahlas hovořilo, přesto je tato zpráva zajímavá ještě z jiného hlediska.

ČD totiž na počátku GVD takřka určitě nebudou mít k dispozici vlastní jednotky Desiro, které plánovaly nasadit na tratě 120 a 200, a tak musejí hledat jiné řešení. Tím by se měly stát právě vratné soupravy sestavené z řad 854, 054 a 954. Urychlené vypsání výběrového řízené proto může znamenat, že ČD připouštějí problémy s nákupem desir a shánějí i dlouhodobou náhradu jinde. Všech 17 nových vozů by měly ČD dostat během 15 měsíců od podepsání smlouvy. Řada 954 vznikla přestavbou starších a nevyužívaných poštovních vozů řady Postw (Studénka 1984-1985) a vyrábí se ve dvou provedeních, buď s oddílem 1. třídy nebo bez něj. Která verze bude předmětem nové zakázky ale není zatím známo.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách ČR.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
14.10.2008 (22:21)  
George_Couser: A proč neoficiální? S připravovanou výrobou nových motorových jednotek se Pars oficiálně chlubil už na Czech Raildays 2007. Asi to nazvou RegioLife a bude to samozřejmě hodně podobné Desiru. Jako první má vyjet dvouvozová motorová jednotka, ae počítá se také s tří- a čtyřvozovými jednotkami, a to i v elektrické trakci. Uvidíme...
14.10.2008 (21:03)  
George_Couser - Tak v tom Parsnově (Škodě) fandím. Hlavně aby to mělo dvounápravové podvozky, dostatečný výkon, elektrický přenos výkonu a hlavně náhon na maximum náprav (Bo´2´Bo´ či Bo´Bo´ + Bo´Bo´ ideálně). Pokud to bude nějaká plečka typu Regionovy (A´1´+ 1´1´), tak ať raději nic nedělají...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
14.10.2008 (21:01)  
GC: no konecne nekdo prisel s myslenkou, kde to vezi. Tomu bych veril. Jenze nez se ten "prototypovy zazrak" rozjede, budou mirit do srotu 842 a snad uz tam budou i Olomoucke 850/1 a 831. Takze 10-ti ks 832 by se nic nepokazilo.

MZ: souhlas.

A jeste dovetek: "zarucene zpravy" ze zari rikaji, ze misto Desir maji byt na relaci CB-PHA docasne nasazeny klasiky.
14.10.2008 (20:53)  
Ad nákup 954 místo 832 - vemte v potaz, že tu máme 50ks 854, 37ks 842 a 32ks 843 a k nim je jen 11ks 943 a 19ks objednaných 954, takže nákup dalších 954 je jedině správný (ono desirem řídit 854 je trošku blbost že?). Navíc jak víme, tak tou 954 jde řídit po úpravách daleko víc vozidel. Důvod "nenákupu" Desir bude spíš někde v tom, že již příští rok (pokud se zadaří), by měl Pars vyrobit prototypovou soupravu NOVÉ (ne reko) DMU. Tuto info ale berte jako neoficiální, leč velmi pravděpodobnou.
Registrierter Benutzer radekc 
14.10.2008 (20:46)  
Trainman: Už jsem to tu psal, v Letohradě stojí 2 chrochtadla (řada 860). Stačilo by vymenit motor za CAT + udělat úpravy jako na 854 a máme další dva vozy. Navíc s elektrickým přenosem výkonu a pohonem všech náprav!
14.10.2008 (20:38)  
happy : já nikoho nestraším, já pouze konstatuji, že něco není tak jednoduché (např. "je to ptákovina"), jak si mnozí diskutující představují, včetně vás.
Zřejmě jste nikdy ve funkci zpracovatele oběhů lokomotiv a personálních turnusů strojvedoucích (na rozdíl ode mne) nepracoval - proto máte velmi zjednodušené představy "takže se oběhy přizpůsobí". Trakce 70 a 80 musí být oběhově především přizpůsobena tomu, aby vozidlu nedošla nafta.
Pochopitelně v budoucnu budou muset být možnosti k odčerpání fekální jímky v mnoha dalších místech, jenže ono to vyžaduje splnění určitých hygienických předpisů, včetně způsobu likvidace. Pokud takové zařízení je stavbou, tak musíte splnit podmínky stavebního zákona, atd. atd. A hlavně potřebujete PENÍZE, protože takové zařízení je investice, se vším všudy, zpravidla i s obchodní soutěží na zhotovení stavby.

DJTiësto : ale vím o čem to je...
Někdo se holt potřebuje jen tak vypovídat, jiný se pochlubit svými "zaručenými" informacemi o tom jak ŠKODA něco nedovolí ...

S nákupem nových kolejových vozidel taky souvisí opravárenské zázemí. Pravda, po dobu garance se bude o bezporuchovost starat výrobce, ale musíte mít vyškolený personál na základní stupeň údržby, kterému se říká provozní ošetření.
Takže tyhle zaměstnance musíte vyškolit – to stojí peníze. Jednak na jejich mzdy, jednak na přesčasovou práci jiných zaměstnanců v době, kdy jsou spolupracovníci na onom školení. Představa, že je budete zaškolovat "za pochodu", tak to se dalo dělat za doby parní trakce, kdy byly všechny lokomotivy principiálně stejné, resp. za dob motorových lokomotiv "rodiny ČKD", u nichž byla mechanická i elektrická část z velké části unifikovaná nebo velice podobná. Mezi bardotkovým a brejlovcovým motorem byl hlavně rozdíl v tom, že na brejlovcích musela lokomotivní četa kontrolovat utažení vík u válců a dotahovat.
I na lokomotivy z rodiny "16x/36x" se posílali řemeslníci do výrobního závodu, aby se seznámili s technologickými postupy při demontáži některých dílů apod.
Desiro holt není nezničitelná M262.0, kde si strojvedoucí pomohl kolíčkem na prádlo, kusem drátu s krokosvorkami na obou koncích apod., stejně tak zámečníkovi postačilo běžné vybavení dílny a elektrikář si vystačil s avometem. Takže závady se daly odstranit prakticky v každém depu, vozební nebo strojové stanici kde byla dílna. Na kolejová vozidla typu "Desiro" už potřebujete "zkušebnu" s odpovídajícím elektronickým vybavení. Takže to stejně musíte dát na dobu, než se vychytají (i v rámci garance) všechny provozní mouchy do "mateřského" depa. Až se vozidlo zbaví dětských nemocí, tak pak je po problémech.
Pro údržbu je taky třeba zakoupit "spotřební" náhradní díly. Třeba mít minimálně jeden náhradní podvozek, nápravy, spalovací motor atd. atd. Údržba kolejových vozidel (zejména těch moderních) není taky ptákovina. navštivte nějakého vedoucího oprav v DKV nebo SOKV a ten se s vámi jistě rád podělí o zkušenosti "s ptákovinami".
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
14.10.2008 (20:21)  
V tomto clanku jsou jen nepodlozene informace. A v komentarich nepodlozene spekulace. 954 taky nebudou k novemu GVD - urcite ne ty, o kterych je toto VR. Ty budou az za rok a neco.

Trainman: nikde, proste nejsou :)
14.10.2008 (19:28)  
Moc do toho nevidím, ale kde vzít hydry a nekrást?
14.10.2008 (19:12)  
Musím říct,že soupravami 854 se mi jezdí fajn akorát bych spíše zvýšil kapacitně rekonstrukci btn vagonů na bdtn ty se rekonstruují celkem pomalu a jsou požadovány nejen v Praze,ale i po celé ČR ze zeleného krakena byli vykuchány sedadla a byli užity v rekonstrukci na Bdtn.to je dobrý nápad. nevíte někdo jestli tato série z krakena půjde do Prahy?
Registrierter Benutzer happy 
14.10.2008 (16:18)  
ad Miroslav Zikmund:Prosím vás přestaňte strašit s takovou ptákovinou,jako je hovnocuc.Mimo jiné vakuakem disponuje řada 814 a to je vozidlo vyloženě na regionálky.Takže se buď přizpůsobí oběhy,nebo se pořídí další hovnocuc.Stejně nic jiného do budoucna nezbyde,než mít hovnocuca minimálně v každé PJ.Navíc váš příklad z čerčan do Světlé je k ničemu,protože některé vlaky jsou vedeny do Brodu a tam ničemu nebrání udělat odsání nádrže.Desiro(či něco jiného) je navíc primárně určeno k tomu,aby rozšířilo řady motorových vozů.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko