..: Víkend ve znamení problémů v Pražském uzlu :..

EC 176, Nové Spojení, foto: JikPraha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.

Vlaky dostávají individuální rozkazy, jezdí se po zamčených výměnách, které tak nelze přestavovat. Oheň vypukl kolem půl čtvrté ráno, jeho příčiny šetří jak pracovníci SŽDC, tak i policie. Štěstím v neštěstí je slabší nedělní provoz, díky kterému nevznikají delší zpoždění. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty zpravodajskému portálu iDNES.cz popsal probíhající práce: "Technici opravují kolektory u Hrabovky; zatím není jasné, kdy se to podaří. Nejprve musíme určit rozsah poškození, což nebude snadné." Při požáru se podle něj speklo několik kabelů dohromady, což ztěžuje práci.

451_predvest_rado, foto: Vítek_VProblémy na síti SŽDC se nevyskytovaly jen v centru metropole u hlavního nádraží - v noci ze včerejška na dnešek zhruba ve 22.50 došlo k lomu 2. traťové koleje na trati 171 z Prahy do Berouna, kterou lze považovat za hlavní tah na západ republiky. Vlaky nejprve dostávaly rozkaz „OP“ na pomalou jízdu; po vyhodnocení pracovníky zabezpečovací a sdělovací techniky, byla kolej vyloučena a ve směru Praha-Radotín – Dobřichovice se jezdilo po jedné ("nesprávné") koleji. I zde bylo ke prospěchu, že incident zasáhl víkend, kdy zpoždění vznikala jen v řádu několika minut a provoz byl slabší.

Zdroj: iDNES.cz, vlastní zjištění


Vítek_V | 26.10.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
28.10.2008 (9:55)  
To ES: Ono je to o tom, že když musíš uhájit holý život, tak veškeré morální zábrany padají. Jenže aby byl tohle někdo schopen pochopit, musí si to vyzkoušet na vlastní kůži.
28.10.2008 (9:50)  
To není komunistická propaganda, ale realita všedního dne. A není práce, jako práce. Přesně pro ty, co ty kabely kradou, práce není. A taková, aby z platu utáhli deregulované nájemné už vůbec ne! Ale asi by bylo lepší, podívat se do Švédska, jak to tam dělají, že nemaj s bezdomovectvím a nezaměstnaností problémy.
Registrierter Benutzer Hanys  mail  
28.10.2008 (1:10)  
Ážetďák:aha tak když nemám na elektriku,tak budu krást kabely?Práce v Praze je problém?Tak nevím,brácha tam minulej tejden nastoupil a mohl si vybrat z mnoha nabídek.Jenom jestli se těm čórkařům vůbec chce dělat.
Dále si dovolím souhlasit s Martinem Grillem.
27.10.2008 (22:43)  
Ano přesně Prahu mám na mysli! Budete se tomu asi divit, ale sehnat práci je i v Praze problém a bude ještě větší. A po deregulaci nájemného začnou mizet i kolejnice.
Registrierter Benutzer Web 
27.10.2008 (19:23)  
Ážetďák: Brr, tedy ten konec. To myslíte zrovna v Praze vážně? Že ty lidi prostě nesehnali práci? :-))
27.10.2008 (19:01)  
Bývávalo dobrým zvykem, zahrabat kabely minimálně 80 cm hluboko do země a povrch upravit tak, aby nebylo vidět, kudy vedou. Dnes se kabely pokládají do žlábkových tras a kvůli úspoře času a peněz se zahrabávají do minimální hloubky, nebo vůbec a ještě se kryty od revizních šachet nechávají pěkně vykukovat nad terén. To je pak přímo radost takovou šachtu otevřít, zejména když palst povolí po krátké domluvě kusem klacku,párkrát říznout pilkou a s kořistí rychle zmizet. Než se policajti probudí, seženou jízdyschopné auto s dostatečným množstvím benzinu v nádrži a dojet na místo činu, není už koho chytat. A že se krade? bodejť ne! Když si může pan ředitel ČEZu mastit kapsy bezdůvodným zdražováním cen elektřiny, není se co divit, že lidé si na ty nehorázné ceny nějak vydělat musí. A když práce není, tak se musí krást! Jestlipak na dráze byly před r. 1989 takovéto problémy? Ano, ale byly zcela vyjímečné, bylo jich málo a jen někde, v Praze rozhodně ne.
27.10.2008 (13:46)  
Překopnutý kabel a přerušení vedení lze propojením čidel zabezpečovacího systému s GIS (geografický informační systém)indikovat úsek, na kterém k narušení systému došlo. SŽDC bohužel neví, co je to GIS, neboť nemá ani správu veškerého majetku, železničních objektů apod. v nějaké schopné GIS databázi.
Registrierter Benutzer Bovlk 
27.10.2008 (11:02)  
Martin Grill: Vzdalenost, na ktere doslo k preruseni kabelu, se da merit reflektometrii. Napr. u optickych vlaken se reflektometrie bezne pouziva jako merici metoda a je na ni videt i jednotlive svary vlaken ci ruzna mensi poskozeni. U optiky by navic reflektometrie mohla bezet na jine vlvnove delce, nez samotna komunikace, cimz by se naprosto vyloucilo ruseni mezi temito dvema funkcemi (pro detekci preruseni jsou rozdily v sireni ruznych vlnovych delek nepodstatne). Otazkou, jako vzdy, je cena. Netroufnu si ji odhadnout.

Edit: Presnost mereni na urovni jednotek metru zcela bez problemu.
27.10.2008 (8:35)  
AD Pikehead Sorry já ale na těch fotkách nevidím žádný zjevný trestný čin tudíž tvrdit že za to mohou ono je dosti odvážné (netvrdím že nemožné)a byl si tím autor jist proč teda alespoň nevolal PČR?. Oplotit celé NS k čemu schválně za jak dlouho se lze prostříhat? Jakákoliv ochranka má stejná práva jako občan opravdu muže jen jenom zavolat PČR/MP a do příjezdu jen a jenom občanské zadržení.
Já osobně bych jen a jenom volal PČR nic víc nic míň.
Ještě jeden příklad z praxe: zast. Zeleneč pravidlně poslední vlak najížděl do hromady různých předmětů na kolejích klacky,kameny,jízdní kolo a další vždy celkem slušná hromádka.I přes opakovaná hlášení zasáhla PČR po víc jak týdnu.
27.10.2008 (8:28)  
Abych některým diskutujícím sebral trochu iluzí o optokabelech řešících problémy, něco ze sobotního (25.10.) provozu na Ferdinandce

Břeclav až Huštěnovice, výpadek napájení SZZ+TZZ I.II.TK(CDP),
poškozen kabel ZZ, zastaven provoz, odklony trs Brno;
v 11,05 h zavedena NAD Hodonín až Břeclav a obnoven provoz v Hodoníně
v 11,35 hod Rohatec, Bzenec přívoz, M.Písek, Nedakonice, St. Město u UH, Huštěnovice obsazeny výpravčími, ve 14,26 hod. obnoven provoz Hodonín až Břeclav
Huštěnovice až Rohatec stanice obsazeny výpravčími 11,35 - 22,55
probíhá lokalizace a oprava poškozeného optokabelu(AŽD)

Zda byl optokabel terčem útoku sběračů kovů není z informace patrné.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko