..: Víkend ve znamení problémů v Pražském uzlu :..

EC 176, Nové Spojení, foto: JikPraha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.

Vlaky dostávají individuální rozkazy, jezdí se po zamčených výměnách, které tak nelze přestavovat. Oheň vypukl kolem půl čtvrté ráno, jeho příčiny šetří jak pracovníci SŽDC, tak i policie. Štěstím v neštěstí je slabší nedělní provoz, díky kterému nevznikají delší zpoždění. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty zpravodajskému portálu iDNES.cz popsal probíhající práce: "Technici opravují kolektory u Hrabovky; zatím není jasné, kdy se to podaří. Nejprve musíme určit rozsah poškození, což nebude snadné." Při požáru se podle něj speklo několik kabelů dohromady, což ztěžuje práci.

451_predvest_rado, foto: Vítek_VProblémy na síti SŽDC se nevyskytovaly jen v centru metropole u hlavního nádraží - v noci ze včerejška na dnešek zhruba ve 22.50 došlo k lomu 2. traťové koleje na trati 171 z Prahy do Berouna, kterou lze považovat za hlavní tah na západ republiky. Vlaky nejprve dostávaly rozkaz „OP“ na pomalou jízdu; po vyhodnocení pracovníky zabezpečovací a sdělovací techniky, byla kolej vyloučena a ve směru Praha-Radotín – Dobřichovice se jezdilo po jedné ("nesprávné") koleji. I zde bylo ke prospěchu, že incident zasáhl víkend, kdy zpoždění vznikala jen v řádu několika minut a provoz byl slabší.

Zdroj: iDNES.cz, vlastní zjištění


Vítek_V | 26.10.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
26.10.2008 (22:48)  
Nekdo kdysi v diskusi popisoval, jak podobne problemy resi soukromy sektor, konkretne jakasi hut na Ostravsku. Situace dosla tak daleko, ze v jejim okoli prosperovalo nekolik nonstop otevrenych vykupen. Nakonec firme dosla trpelivost, najala bezpecnostni agenturu tvorenou ostrejsimi muzi puvodem z vychodu.

Behem nekolika dni i ti tupejsi a toluenem/okenou poskozeni pochopili, ze kradez kovu na onom miste neni uplne nejlepsi napad a behem par tydnu vsechny okolni vykupny zkrachovaly.

Takze mate pravdu, ze na te polodebilni svoloci, co krade kabely si nikdo nic nevezme, ale i svoloc je schopna se poucit, pokud jednou ci parkrat dostane hodne do drzky... Navic tipuju, ze se jedna o par ksindlu, kteri to delaji stale dokola, protoze je nikdo nechytil.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
26.10.2008 (21:22)  
M: Ono se to v psaném projevu blbě rozpoznává... Zvlášť když nevíš, kdo je na druhé straně.
Registrierter Benutzer M 
26.10.2008 (19:48)  
Prvni dva az tri prispevky - prijde mi, ze aby nekteri lide pochopili vtip, tak to pod nim musi byt tucne napsane...
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
26.10.2008 (18:17)  
kuchi: Zákaz výkupu od fyzických osob je druhý extrém, to by se naopak všude válely krámy, které by lidem nestálo za to do sběrny odvézt. Spíš přísnější dohled nad sběrnami, evidenci „přispivatelů“ a omezení věcí, které se smějí vykupovat. A když něco zakázaného ve sběrně vezmou, půjde provozovatel sedět.
Registrierter Benutzer kuchi 
26.10.2008 (17:48)  
zavedeni non stop hlidani nic moc neresi. Chytnu chlapka se 50kg "kabelove" medi, zjistim ze zpusobil skodu 200 000kc a co. Nauctuju mu to? A z ceho to zaplati? Z teh 8000kc co dostal od socialky a ktere dostat musi? Jak by asi v mediich dopadl ten, co bych chudakovi zivicimu 20 clenou rodinu vzal byt i cast z 8000kc. Nebo snad obecne ohrozeni? Tomu kdo nema dodelanou ani zvlastni skolu a neumi se podepsat chcete dokazovat ze tusi na co je zab. zar? Mylim ze jedinym resenim je dusledne kontrolovat obcanky ve zbernych surovinach nebo uplne zrusit vykup od fyzickych osob. A taky zavest 3krat a dost. Ale ne ze bude ve vezeni sedet, ale pekne makat i kdyby mel prenaset sutry tam a na druhy den zpet. Ale to u nas nikdo nezavede, podivejte se jak dopadl Cunek kdyz se rozhodl neco udelat.
26.10.2008 (17:25)  
Ono je navíc otázkou které kabely jsou přerušeny zda mezi hl.n a Balabenkou nebo na vlastní Balabence. Odb. Balabanku lze nouzově ovládat i místně z jednoho domečku( ne ten na vítkově to opravdu není),ale je problém nouzovou obsluhu má provádět dispečer/výpravčí z Holešovic,ale Ti odb. Balabenka vůbec neznají neboť ji neobsluhují a když probíhalo školení z nouzové obsluhy tak nebyli položeny ani koleje a do současné doby neproběhlo nutné seznámení s vlastní odbočku,takže tam mouhou stále jen výpravčí z hl.n.
26.10.2008 (17:15)  
Pane Zikmund a koho budete volat, když se Vám obsadí úsek (třeba po vlaku)? Traťmistra? To pochybuju. Zabezpečováky! Ti dojedou na místo a vyhodnotí co se stalo (ukradený kabel, apod.) a pak se volá případně traťovka.
Registrierter Benutzer Sova 
26.10.2008 (16:20)  
Asi jsem jenom malý naivní snílek,ale nešlo by prostě dát na určitá místa non-stop zásahovku policie,nějaké pozorovatele na správné místa a čekat a jak se někdo objeví v kolejích a začne tam něco kopat,řezat či podobně aniž by to bylo předem nahlášeno výpravčím tak dát echo výpravčímu ať zastaví veškerý provoz a vlítnout tam?
26.10.2008 (16:08)  
Od kdy pracovníci "zabezpečovací a sdělovací techniky" vyhodnocují poruchu celistvost koleje = lom kolejnice a rozhodují o vyloučení koleje z provozu. Tohle je v pravomoci pracovníků odvětví traťového hospodářství, tedy "traťmistra" ve službě.

860 003 : odborník promluvil. Zajděte si prosím někam do technické knihovny, kde mají literaturu týkající se sdělovací a zabezpečovací techniky – stačí učebnice pro učiliště nebo střední školy, ty jsou napsány srozmumitelným jazykem, který chápají žáčci ve věku 15 let a dozvíte se, proč se musí používat kovové vodiče a všechno nejde posílat "vzduchem".
Takže podle vás jsou rakouské, německé, švýcarské a přesneji řečeno všechny železniční správy technicky zaostalé, neboť používají sdělovací a zabezpečovací kabely.
Optické kabely se samozřejmě - tam kde to je možné používají - pochopitelně to zatím není všude, jenže to kradeníci neví nebo to zjistí až když kabel překopnou.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
26.10.2008 (14:53)  
Dotaz člověka, který v životě nic neukradl, a zloději pro něj nejsou lidé: Bylo by možné udělat nějaký zásah do instalace tak, aby se krádež kabelu nepovedla, resp. aby u něj semtam bylo jen trocha žvočišného polela?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko