Praha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.
Vlaky dostávají individuální rozkazy, jezdí se po zamčených výměnách, které tak nelze přestavovat. Oheň vypukl kolem půl čtvrté ráno, jeho příčiny šetří jak pracovníci SŽDC, tak i policie. Štěstím v neštěstí je slabší nedělní provoz, díky kterému nevznikají delší zpoždění. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty zpravodajskému portálu iDNES.cz popsal probíhající práce: "Technici opravují kolektory u Hrabovky; zatím není jasné, kdy se to podaří. Nejprve musíme určit rozsah poškození, což nebude snadné." Při požáru se podle něj speklo několik kabelů dohromady, což ztěžuje práci.
Problémy na síti SŽDC se nevyskytovaly jen v centru metropole u hlavního nádraží - v noci ze včerejška na dnešek zhruba ve 22.50 došlo k lomu 2. traťové koleje na trati 171 z Prahy do Berouna, kterou lze považovat za hlavní tah na západ republiky. Vlaky nejprve dostávaly rozkaz „OP“ na pomalou jízdu; po vyhodnocení pracovníky zabezpečovací a sdělovací techniky, byla kolej vyloučena a ve směru Praha-Radotín – Dobřichovice se jezdilo po jedné ("nesprávné") koleji. I zde bylo ke prospěchu, že incident zasáhl víkend, kdy zpoždění vznikala jen v řádu několika minut a provoz byl slabší.
Zdroj: iDNES.cz, vlastní zjištění

Behem nekolika dni i ti tupejsi a toluenem/okenou poskozeni pochopili, ze kradez kovu na onom miste neni uplne nejlepsi napad a behem par tydnu vsechny okolni vykupny zkrachovaly.
Takze mate pravdu, ze na te polodebilni svoloci, co krade kabely si nikdo nic nevezme, ale i svoloc je schopna se poucit, pokud jednou ci parkrat dostane hodne do drzky... Navic tipuju, ze se jedna o par ksindlu, kteri to delaji stale dokola, protoze je nikdo nechytil.
860 003 : odborník promluvil. Zajděte si prosím někam do technické knihovny, kde mají literaturu týkající se sdělovací a zabezpečovací techniky – stačí učebnice pro učiliště nebo střední školy, ty jsou napsány srozmumitelným jazykem, který chápají žáčci ve věku 15 let a dozvíte se, proč se musí používat kovové vodiče a všechno nejde posílat "vzduchem".
Takže podle vás jsou rakouské, německé, švýcarské a přesneji řečeno všechny železniční správy technicky zaostalé, neboť používají sdělovací a zabezpečovací kabely.
Optické kabely se samozřejmě - tam kde to je možné používají - pochopitelně to zatím není všude, jenže to kradeníci neví nebo to zjistí až když kabel překopnou.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











