..: Víkend ve znamení problémů v Pražském uzlu :..

EC 176, Nové Spojení, foto: JikPraha - Před několika hodinami se změnil čas, ručičky jsme si posunuli o hodinu zpět. Co se ovšem nezměnilo, jsou problémy v pražském železničním uzlu: po včerejší krádeži kabelů k výměnám u Masarykova nádraží, jejíž vinou vlaky na Nymburk končily jízdu ve Vysočanech, v noci došlo k požáru zabezpečovacího zařízení na Novém Spojení. Pro vlaky ve směru Hradec Králové se tak výchozí i cílovou stanicí stala Praha-Vysočany. Kolem deváté hodiny byl po novém spojení zaveden jednokolejný provoz.

Vlaky dostávají individuální rozkazy, jezdí se po zamčených výměnách, které tak nelze přestavovat. Oheň vypukl kolem půl čtvrté ráno, jeho příčiny šetří jak pracovníci SŽDC, tak i policie. Štěstím v neštěstí je slabší nedělní provoz, díky kterému nevznikají delší zpoždění. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty zpravodajskému portálu iDNES.cz popsal probíhající práce: "Technici opravují kolektory u Hrabovky; zatím není jasné, kdy se to podaří. Nejprve musíme určit rozsah poškození, což nebude snadné." Při požáru se podle něj speklo několik kabelů dohromady, což ztěžuje práci.

451_predvest_rado, foto: Vítek_VProblémy na síti SŽDC se nevyskytovaly jen v centru metropole u hlavního nádraží - v noci ze včerejška na dnešek zhruba ve 22.50 došlo k lomu 2. traťové koleje na trati 171 z Prahy do Berouna, kterou lze považovat za hlavní tah na západ republiky. Vlaky nejprve dostávaly rozkaz „OP“ na pomalou jízdu; po vyhodnocení pracovníky zabezpečovací a sdělovací techniky, byla kolej vyloučena a ve směru Praha-Radotín – Dobřichovice se jezdilo po jedné ("nesprávné") koleji. I zde bylo ke prospěchu, že incident zasáhl víkend, kdy zpoždění vznikala jen v řádu několika minut a provoz byl slabší.

Zdroj: iDNES.cz, vlastní zjištění


Vítek_V | 26.10.2008 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
27.10.2008 (8:21)  
Jiri Prusa: sam dobre vite, ze se nejedna o 9400km, ale o cca. 50 km na cele siti.
Pokud by se v ramci miliard za NS podarilo trasu take osvetlit a kvalitne oplotit, jedna se o par nepravidelnych pochuzek. Deset lidi je pak schopno uhlidat cele centrum.

Institut obcanskeho zadrzeni, to bych Vas chtel videt, jak chytate tu smazku v maskacich na jedne z tech fotek...
27.10.2008 (7:51)  
Martin Grill: Kabely mají délku i několik km a jejich provozovatelé občas ani netuší, kudy vedou (pokud se nejedná o nové nebo zaměřené kabely):-) Takže identifikace konkrétního místa by mohla být nesnadná. Hlídací obvod třeba po rezervách by udělat šel, ale tržení kabelu se jednoduše pozná ztrátou dohledů, souhlasů, komunikace, ...
Ad živočišný popel: hezká myšlenka, ale pouštět do SaZ kabelů vysoké napětí není moc dobrý nápad ;-)
27.10.2008 (7:25)  
Když počítám cca 9400 km tratí to bude stačit pár lidí a bude to skoro zadarmo. :-) A když teda eventuální viníky vidělo tolik lidí proč teda nekonaly? Mobil m? většina lidí a co třeba institut občanského zadržení? Jo keců huba plná ale skutek utek.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
27.10.2008 (7:20)  
Pikehead: Problém je, že železnice je z principu rozlehlejší, a taky že kdyby tohle zkusila SŽDC v Praze, tak si na nich smlsne Nova (možná zase na ČD, ale to je teď jedno) a mají pořádný průšvih. Třetí problém je taky známý - ono to není přímo těch šéfů, a oni navíc vlakem moc nejezdí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
27.10.2008 (7:19)  
Jednoduché řešení téhle situace bohužel neexistuje. Metí mě, že mi nikdo neodpověděl na mou otázku, a tak se zeptám na jinou:

Je nějaká možnost indikace překopnutého obvodu? Nějaký drátek, který by po po překopnutí zapnul sirénu s indikací dotčeného úseku? Naběhli by tam pořádkostrážci, a nachytali grázlíky při činu...
27.10.2008 (1:56)  
Jednoduché řešení, kamery v každé sběrně ( jako v casinu ) plus evidence ID a je po problému. Náklady pár kilo železa ...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
26.10.2008 (23:43)  
Co to tu ctu? Davat bezdrat na zabezpecovacku?! Ou jeee, jeste ze to nikdo nezkousel.
Optika? Na na ridici a stavove signaly ano, ale ty motory vymen a zarovky navestidel se musi napajet "vykonem".
Ruseni? V Praze je =3kV. Tam nam to problemy nedela.

Hlidani: je to drahe a SZDC sem tam nejaky vypadek vrasky delat nemusi. Ze bude zpozdeni? Platit za to nebude, tak co.
Registrierter Benutzer Toušisko  mail  
26.10.2008 (23:25)  
Je celkem na bíle dni, že postup je jednoduchý 1/ukradnu kabely, 2/opálím kabely 3/ prodám kabely = uzavřená smyčka§ Nejde o nepolapitelné "lidi" otázka zní - chci je polapit? Odpověď - NECHCI. Stejně si na nich nic nevezmu. Efektivní řešení = ochranka s lidmi z východu - nápravné řešení "opakovaný výprask" = problém je (v hlídaném úseku) vyřešen. A tak pořád dokola, pokud tuto svoloč nepřesvědčím o neefektivnosti svého počínání.
26.10.2008 (22:58)  
No a k tomu jsem chtel poznamenat, ze soudruzi ze SZDC se k takovemu (nebo jakemukoliv) jinemu fungujicimu reseni nikdy nedokopou, protoze jejich majetek to neni a vzdy se da vymlouvat na legislativu o vykupu.

Jak to vypada na draznich pozemcich za bileho dne muzete videt tady: http://www.k-report.net/diskuse/messages/28/1174.html#POST1204679

Fotici sotous je vidi, delnici z NS je vidi, vidi je kazdy, kdo projde okolo Vitkova, jen na SZDC nemuzou prijit na to, jak je polapit...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko