..: Defekt na nápravě: ICE-T staženy z provozu :..

ICE-TDBerlín - Německé dráhy Deutsche Bahn v pátek 24. října oznámily dočasné stažení téměř celého vozového parku vysokorychlostních vlaků typu ICE-T z pravidelného provozu. Důvodem bylo nalezení praskliny na nápravě na jedné z provozovaných souprav. Již v sobotu tak začala rozsáhlá kontrola většiny ze 70 jednotek, které DB vlastní. Dráhy informovaly cestující, aby sledovali možné změny v dopravě. Prozatím není jasné do kdy budou vlaky odstaveny, resp. kdy se vrátí do pravidelného provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


Vítek_V | 27.10.2008 (15:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
28.10.2008 (10:24)  
Dlužno dodat, že DB náhradní dopravu pojaly tak, že vlaky ICE jsou zčásti zrušeny a jedou náhradní rychlíky pod jiným číslem. Bohužel pokud cestující nehledá náhradní rychlík, dozví se jen to, že jeho "ICE fällt aus" (vlak nejede) a je poměrně obtížné, dokonce i na kontaktním telefonu, se dobrat k tomu čím a zda je tento vlak vlastně nahrazen.
Na náhradní soupravě Drážďany - Lipsko byla během včerejška spatřována loko ř. 143 s patrovými vozy regionální dopravy (pořízené z dotací na regionální dopravu).
registrovaný uživatel George_L  mail  
28.10.2008 (9:32)  
To Martin Grill: Sice už je dávno, co jsem to měl ve škole (a navíc neznám konkrétní info z ICE), ale koeficient všechno taky nevyřeší (kromě bezpečnosti). Jsou různé typy zatížení (od statického až po střídavé) a právě u toho střídavého dochází ke změnám tlak-tah což je to nejhorší co může nastat - materiál musí být dostatečně pevný pro oba. Při téchto změnách z kladného na záporné namáhání a zpět však může postupem času dojít k tzv. únavovému lomu. K tomu prostě jednou tak či tak dojde a je na konstruktérech, aby určili za jak dlouho -> včasné pravidelné prohlídky (samozřejmě zase s bezpečnou rezervou). Každý zná příklad obyčejného drátu, která jen tak nepřetrhnete, můžete ho libovolně ohýbat, ale jakmile začnete tento ohyb provádět v jednom místě a zároveň ze strany na stranu, drát po několika ohybech praskne.)
registrovaný uživatel JOHNZ 
27.10.2008 (22:51)  
ythomas_ct: Ale ja to na Bonatrans nehadzem, ja len konstatujem, ze sa asi netvaria moc nadsene, pac niektori ludia to na nich budu chciet hodit ... vid AZD, ze ...
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.10.2008 (22:32)  
Když jsme u toho namáhání. Všichni víme jak to dopadlo při rekonstrukci maďarských 810.
registrovaný uživatel Bovlk 
27.10.2008 (22:20)  
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
27.10.2008 (22:05)  
Pevnostní výpočty bývají ve svém závěru násobeny koeficientem, který několikanásobně převyšuje maximální možné zatížení...to znamená, že dimenzováno jest tak, aby vyhovovalo dejme tomu 3x většímu namáhání, než se ve skutečnosti bude dít. Pakliže někdo udělal u ICE1 chybu, nejspíš nešlo o koeficient, ale desetinné místo...
27.10.2008 (21:16)  
Aha... ani mě nenapadlo, že by někdo něco jen tak špatně spočítal. Předpokládal jsem několikanásobnou ochranu proti těmto fatálním chybám.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
27.10.2008 (21:14)  
Zajímavé, včera jsem jí viděl ve Weimaru. Od kdy jsou stažené?
registrovaný uživatel Bovlk 
27.10.2008 (21:06)  
C.M.Burns: Co jsem cetl (snad na anglicke Wikipedii) o Eschede, tak problem byl take ve spatne spocitanem namahani te obruce. Cili material mohl byt bez potizi, ale spocitano na jine namahani.
27.10.2008 (20:35)  
ythomas_ct: Mohu vědět, proč byste kvůli nalezení praskliny na nápravě dávali rovnou vinu Bonatransu?! Důvod vzniku únavových trhlin může klidně ležet jinde...

Zajímalo by mně, kde jinde byste hledal příčinu "únavy" materiálu než přímo v materiálu?

Pozn.: Pokud se bavíme o nápravě jako čistě o dvojkolí vyráběném firmou Bonatrans
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko