..: Mezi Zábřehem a Červenkou od prosince rychlostí 160 km/h :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaPrvní výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.

„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- nádražní budova, prošla rekonstrukcí společně s modernizací žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- v podchodu je i výtah, foto: PPeťa Červenka- vybudován byl i podchod, foto: PPeťa Červenka- nový informační systém, foto: PPeťa

Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz


PPeťa | 18.11.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.11.2008 (12:39)  
M: Výpočtem bych to nenazýval, je to jen nástřel, ale myslím že i klasika by to mohla zvládnout. Vždyť nejen na trati Praha - Ostrava se s trochou štěstí náhrada v klasice do jízdního řádu pendolina vleze. Navíc bych uvažoval do budoucna lokomotivy s rozumnou tažnou silou, žádné přesloužilé fény. Ty myslíš, že 2:05 je v budoucnu nereálné?
Registered user Johník  mail  
19.11.2008 (12:28)  
od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly.
Velice odvážné tvrzení, zřejmě ničím nepodložené.
Registered user M 
19.11.2008 (11:25)  
Twix - ten tvuj vypocet se tyka pouze pendolin nebo i klasiky?
Registered user M 
19.11.2008 (11:24)  
sAd (JP) - podle toho, co napsal Jan Burian, kterej tomu asi rozumi vic nez ty... Pokud majitel TT modelu popisuje, jak je jednoduche zastavit pred prejezdem, tak to pro mne vahu nema. Pokud strojvudce napise, ze s jizdnima dobama problem byt dost pravdepodobne muze, tak to pro mne ma vahu obrovskou...

Takze jaksi netusim, proc se obracis na mne. JB napsal vicemene uplne totez, co jsem napsal ja. Nebo ti mam prelouskavat vsechny zpravy, aby sis z nich dokazal vytahnout to podstatny?

PS: Vloni byly s uvodem GVD zmatky obrovske, to neni flame, to jsou holt fakta...
19.11.2008 (10:34)  
George_Couser: Praha-Brno za 2:05 se zastávkou v PCE určitě taky reálné je. Dneska se jezdí za 2:23 a obvykle se to zvládá s mírným náskokem. Těch 18 minut k ušetření ještě zívá v nehotových stavbách Libeň - Úvaly, tunel Bezpráví, průjezd Českou Třebovou a optimalizace Stadtbahn v Brně. Na všechny čtyři si ale ještě počkáme.
19.11.2008 (0:20)  
sAd) No o flame jde až zaprvé! ...ale na druhou stranu, před rokem se JŘ zajížděl také v bolestech, které letos asi spouštěné NS a rekonstruované Hl.n. s překopaným napájením jistě opět umožňí zažít. Ale jestli ne, SŽDC a ČD všechna čest.
Registered user sAd 
18.11.2008 (23:16)  
M 18.11.2008 (19:18): Podle čeho jste k tomuto závěru došel? Z vlastní zkušenosti nebo jenom tak, aby řeč nestála a flame probíhal?
18.11.2008 (21:38)  
M: jen si vemte, co vse je zapracovano v novem GVD na Wilson. Staci jen drobnost a vse bude v haji. Ale nechci rozsirovat poplasne zpravy. Pendolino jiste pojede, ale nedaji se garantovat medialne proklamovane casy v novem GVD. Uz vidim, jak se jimi bude ohanet marketing CD.
George_Couser : za optimalnich podminek, pokud vse klape a doprava ( dispeceri a vypravci) uvazuji mozkovou kurou a vse klape, lze jiz nyni zajet a mnohokrate zajeto: PRG-Par. + -0, Par-Ol v pohode az - 8 minut, Ol-OSR Svinov - 8 minut. Cili pokud bychom odbourali pobyt v OL a jeho presny cas odjezdu, tak se da vse zajet za cca 2.47 hod.
18.11.2008 (20:47)  
Za kolik vůbec půjde po dokončení všech staveb jezdit z Phy do OV a Brna? OV za 2:45 a Brno za 2:05? Je to někdy vůbec reálné?
Registered user M 
18.11.2008 (19:18)  
Takze takove insider info - v pulce prosincenejezdete pendolinem (a vubec vlakem z Prahy), protoze se to "neocekavane" cely, opet, zesere:-))
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko