..: Mezi Zábřehem a Červenkou od prosince rychlostí 160 km/h :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaPrvní výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.

„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- nádražní budova, prošla rekonstrukcí společně s modernizací žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- v podchodu je i výtah, foto: PPeťa Červenka- vybudován byl i podchod, foto: PPeťa Červenka- nový informační systém, foto: PPeťa

Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz


PPeťa | 18.11.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
18.11.2008 (19:15)  
bauerm: to nepolilo jen Vas. Pres Malesice se to vyjet neda. Nejen ja, ale i mi kolegove na tenhle paskvil poukazali, ovsem bez odezvy. SDZC kupi jednu chybu za druhou a z naseho vedeni to zrejme nikoho nezajima. Vse se ukaze az pri zavedeni noveho GVD a bude sranda. Pokud nekdo spoleha na to, ze se zvednou tratove na Morave a tim se problem eliminuje v koncove stanici tak to opravdu nema v hlave v poradku.
18.11.2008 (18:06)  
Prosím opravit "sklon v obloucích" na něco dávajícího smysl. Myšleno bylo zřejmě převýšení (např. trať má podélný sklon, konstrukční vrstvy mohou mít příčný sklon, ale kolejnice pouze převýšení).
Nicméně zde byly upraveny celkové parametry oblouků - tj. hlavně délka přechodnic, poloměr a převýšení.
Výčet prací je také velmi nekompletní, právě v souvislosti s CHKO byl velmi náročný SPODEK na technologie (štěrkové piloty atd.)
Doporučuji prostudovat některé weby zabývající se stavební problematikou koridorů.
18.11.2008 (15:25)  
bauern) No se začátkem JŘ 09/10 zřejmě... Opravit zhlaví žst. Libeň a úsek Libeň - Kyje není taková sranda, aby se tam mohl vrhnout i neomezený provoz.
Registrierter Benutzer bauerm 
18.11.2008 (14:43)  
zajímalo by mě, kdy se začně z Prahy hl.n. na Kolín jezdit přes P.Libeň, když jsem uviděl v novém JŘ opět Vršovice (a nově i Pendolina !!!), polil mě studený pot.
Registrierter Benutzer worel 
18.11.2008 (14:24)  
mnauprsk:
Kolín kolejově hotov.
18.11.2008 (14:15)  
zirecek: súhlasím s MG, ale pre istotu som to upravil, aby neexistovala možnosť dezinterpretácie.

mnauprsk: ďakujem, upravené.
18.11.2008 (12:30)  
Petr Pelikán: Ano, za Červenkou, v oblasti Střeně, i dále v úseku Červenka - Olomouc se objevují závady v geometrické poloze koleje; "tankodrom" je nejvýstižnější. Tato stavba je v záruce, je to v reklamačním řízení - aneb horký brambor v trojúhelníku projektant-zhotovitel-správce, aneb nikdo to dobrovolně platit nechce.
18.11.2008 (12:24)  
Zdravím všechny:
to zirecek: Jak tomu "tankodromu" mám jako neželezničář rozumět? Je mi patrně jasné, že se tím rozumí nějaké nešádoucí horizontální zvlnění kolejnic, chci se ale zeptat, zda-li je to takhle "zvlněné" zkolaudovatelné a zda-li se s tím dá ještě něco dělat? Podbití? Připadá mi (z pohledu obyč. cestujícího), že nejkvalitněji je udělána trať 330 dnes již v podstatě historická stavba. Díky za osvětlení. PetrP
Registrierter Benutzer zarkow  mail  
18.11.2008 (11:32)  
160 tam sice je, ale tankodrom je to místy moc pěkný, na to že je reko udělaná poměrně čerstvě, je to děs :-(
18.11.2008 (11:30)  
Ze Zábřehu do Červenky to je 25 km, a ne 52, jak je uvedeno v článku. Jinak v rámci nedokočených staveb mezi Prahou a Ostravou tam chybí přinejmenším ještě úsek Běchovice - Úvaly a průjezd Kolínem.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko