Mohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.
První výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.
„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.
Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz

Olomouc - Červenka komplet 160 km/h. Nákladové olomoucké nádraží 100 km/h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.


















