..: Mezi Zábřehem a Červenkou od prosince rychlostí 160 km/h :..

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaMohelnice - 29. října byl slavnostně otevřen modernizovaný úsek trati 270 mezi Zábřehem na Moravě a Červenkou. Z Přerova do České Třebové tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky, čímž by se mohly o pár minut zkrátit tolik sledované jízdní doby. Rekonstrukce 25 km dlouhé dvoukolejné trati, stejně jako nácestných stanic a jejich vybavení, trvala tři a čtvrt roku. Během ní byl kompletně vyměněn svršek, upraven sklon v obloucích, opraveno 22 mostů či postaveny 4 km protihlukových stěn. Díky situování části tratě do chráněné krajinné oblasti Litovelského Pomoraví šlo o jednu z nejnáročnějších staveb svého druhu. Celá stavba si vyžádala investice ve výši 4,6 miliardy korun.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťaPrvní výsledky dokončení stavebních prací jsou mnoha cestujícím patrné již dnes: od konce řijna se většině dálkových vlaků od Prahy daří držet nepříliš šťastně nastavené jízdní doby, jež v uplynulých letech probíhající práce prakticky nereflektovaly. Dalším plusem je pak hladší a tišší jízda v celém úseku. Opravené železniční stanice - Lukavice na Moravě, Mohelnice, Moravičany, Červenka - nyní disponují jedním ostrovním nástupištěm, které je přístupné podchodem, vyústěným u staniční budovy. Orientaci cestujících usnadní nový informační systém.

„Nešlo jen o zvýšení komfortu pro cestující, ale také o vyšší bezpečnost,“ uvádí mluvčí SŽDC Pavel Halla. Tam, kde nebylo možné trať oddělit protihlukovými stěnami, vyměnily stavaři lidem okna. Z bezpečnostního hlediska bylo uděláno maximum také pro řidiče, kteří trať v několika místech přejíždějí - stávající úzké silniční nadjezdy byly opraveny a rozšířeny. „Nadjezdy už dávno nevyhovovaly a problémy se zhoršovaly s rostoucí hustotou silničního provozu. Bezproblémový přejezd trati řidiči určitě ocení,“ pokračuje Halla. V rámci přestavby "výkladní skříně SŽDC" - trasy z Prahy do Ostravy - je nutno ještě realizovat rekonstrukci úseku z Chocně do Ústí nad Orlicí, a optimalizovat průjezd uzly v České Třebové, Olomouci a Přerově. Podle nejoptimističtějších odhadů by se tak od roku 2015 mohlo jezdit "naplno" po celé trase.

Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- nádražní budova, prošla rekonstrukcí společně s modernizací žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- modernizace žel. koridoru, foto: PPeťa Červenka- v podchodu je i výtah, foto: PPeťa Červenka- vybudován byl i podchod, foto: PPeťa Červenka- nový informační systém, foto: PPeťa

Zdroj: České dráhy, Olomouc.cz


PPeťa | 18.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
18.11.2008 (11:18)  
Etienne: Je to normální postup, že se koridorová stavba slavnostně otevře (konec stavebních výluk) a ještě trvá než se zavedou naprojektované rychlosti (dodělky, úpravy, ověření "kvality" stavby); akorát média to slučují do jednoho.
Olomouc - Červenka komplet 160 km/h. Nákladové olomoucké nádraží 100 km/h.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
18.11.2008 (11:08)  
Nevíte, kolik se jezdí z Olomouce na Červenku? Také momentálně 120 km/h s vyhlídkou na 160 km/h? A kolik se jezdí přes olomoucké nákladové nádraží?
18.11.2008 (10:08)  
MG: Nechápu, proč bych se měl ptát. Dodal jsem upřesňující informace k hezkému článku, z jehož nadpisu jsem pochopil něco jiného než uváděným slovíčkařením.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
18.11.2008 (8:37)  
Opět slovíčka: ...tak bude možnost využít maximální traťové rychlosti 160 km/h, resp. 120 km/h pro nákladní vlaky,...takže co teď? Píše se tu, že se tam JEZDÍ 160? Ani v nadpise to doslovně není psáno. Pakliže nerozumím interpretaci, a nejsem si jistý jak si něco vyložit, raději se zeptám...ne?
18.11.2008 (8:29)  
Mohu potvrdit to co psal zirecek. Jsem totiz jeden z tech co v turnusu obsluhuje reostat "vlajkove lodi" CD. Jen drobny postreh z nedele odpol. Ve druhe tratove ve smeru OL v oblouku u byvale vyhybny Benkov se objevil zakryty rychlostnik. Vycuhuje sice jen prvni cilsice 1, ale projizdel jsem usek jiz po tme a v leflektoru to pod pytlovinou vypadalo skutecne na 160.
18.11.2008 (8:10)  
Upozorňoval jsem na to již jednou, bohužel bez odezvy ŽelPage. V žádném úseku Zábřeh na Moravě - Červenka v současné době není 160 km/h. V úseku Zábřeh na Moravě - Červenka je souvislá Vmax=120km/h. Zavedení naprojektovaných rychlostí je v plánu začátkem nového jízdního řádu - polovina prosince. Jedna věc je slavnostní otevření pro média, ředitele dočtených firem a druhá věc je reálné ukončení stavby, odzkoušení projektovaných rychlostí a jejich zavedení do provozu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko