Letovice - Dnes krátce po půl jedenácté dopoledne zahynul pod koly vlaku teprve čtrnáctiletý chlapec. Smetl jej projíždějící EC 174 "Jan Jesenius". "Čtrnáctiletého chlapce, který stál na perónu, strhl do kolejiště projíždějící mezinárodní rychlík," řekla mluvčí blanenských policistů Iva Šebková. Hoch utrpěl rozsáhlá zranění. Těm bohužel na místě podlehl. „Na letovické nádraží okamžitě po oznámení vyrazili záchranáři, hochovi už ale nebylo pomoci, byl na místě mrtev,“ sdělila novinářům mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. Z jakého důvodu se mladík v kolejišti ocitl, vyšetřuje policie. Vlak nabral zpoždění cca 3 hodiny. Cestující do Pardubic a Prahy vyzvedl Ex 574 "Petrov", který jel po stejné trase o hodinu později a mimořádně zastavil i v Letovicích.
Výše zmíněný případ ovšem není jedinou smrtelnou nehodou na železnici, která se dnes stala. V Poděbradech zahynul pod koly lokomotivy důchodce, jež podlézal spuštěné závory. "Chodec si podle výpovědi svědků přizvedl závory v době, kdy tudy projížděl vlak, a byl sražen. Na místě následkům zranění podlehl," uvedla mluvčí nymburské policie Zuzana Tuzarová.
Zdroj: Deník, iDNES, Novinky, ČT24
| 8.11.2008 (19:41)
Pripadne tam, kde maji podchody, uz zadni mrtvi nejsou, protoze vsichni je bez vyjimky pouzivaji? Neni mi totiz jasna ta nejzakladnejsi vec - jak podchod jako takovej nekoho prinuti k tomu, aby jej pouzival? Fakt mi to neni jasny...
POkud jde o zabradli, tak jak presne zabrani zabradli tomu, ze nekde nebude stat podbliz koleji? Zabradli se da obejit, zluta cara se da prekrocit, co je levnejsi je snad jasny...
U nas u skoly je podchod. Hodne deti ale chodi pres silnici (aby to nemely daleko, tak tam jsou dva prechody na 30 metrech). Protoze to bylo nebezpecne, tak tam casto hlidaji cajti. Nehlidaji tam ale proto, aby decka chodili podchodem, kde jim nehrozi absolutne zadne nebezpeci, ale aby ridici davali prednost na prechode (kde to urcite pomuze taky, ale urcite to neni stopro)...
Jako takze asi takto - v zajmu danoveho poplatnika (mimochodem, proc pisete "kohokoliv jineho"? Ja myslel, ze to "my" se vam prici, kdyz jste se proti memu my minule ohradil a poucil mne, ze mam vyjmenovavat - tak budte tak laskav a priste budte z ticha nebo se tim drzte rovnez, protoze za muj zajem to nepovazuji...) je uspora zbytecnych nakladu. Nechapu k cemu delat podchody, kdyz stejne budou magori, co budou chodit pres koleje; nechapu k cemu delat zabradli, kdyz porad budou taci, pro ktere to neplati a kteri se "nenechaji omezovat"...
A k tomu nesmyslnemu prestupovani... Skutecne nechapu, jak to nekomu muze byt nejasne. Z Brna jede 5 vagonku, postupne se vyprazduji a mezi Letovicemi a CT uz staci dva vagonky. Chapu, ze jako zeleznicar byste uvital, kdyby tam jezdilo alespon 10 vagonku (cert vem, ze sest by bylo prazdnych), ale trosku se to bije se zajmem toho danoveho poplatnika. Moznosti jsou dve - budto se vagonek oddeli a do CT dojedou jenom dva vagonky a tri budou zahalet nebo dal pojedou jine dva a vsechny vagonky budou porad v provozu. Opet je jiste, ze "zkuseny zeleznicar" nema problem s tim, kdyz jsou prostoje, danovy poplatnik by to ale rad videt nemel, protoze "zasoby" nevydelavaji. Mno a oddelovani vagonku nemusi byt tak snad v pripade, ze tech puvodnich pet vagonku tvori jeden celek.
Mimochodem, OeBB z Vidne jezdi zpravidla jen do Hohenau a do Brelcavi pokracuje jenom jeden vagonek, do ktereho se musi prestoupit. Proc to delaji, proc nuti lidi prestupovat? Vzdyt to nejlepsi co muze byt je vozeni vzduchu do Breclavi, danovy poplatnik to zatahne rad...
Ten prispevek pusobi skutecne komicky - nejprve chcete utracet penize danovych poplatniku za podchody (ackoliv jeste neprisli na podchod, ktery nekomu zabrani vlezt pred prijizdejici vlak), pote s klidem Anglicana posvetite petivozovou soupravu na trase, kde v klidu staci vagony dva. Trochu rozspor, ne?
Miroslav Zikmund - Ony Letovice by byly nejlepší jako Krasíkov. Zastávka téměř na náměstí, stanice za městem. Problém by nastal pouze tím, že by "dlouhé" osobáky musely být protaženy do Březové, kde by se daly realizovat návaznosti dále do ČT - bylo by potřeba o kolej méně než v Letovicích. Nastává ale problém pro Pardubický kraj, kterému by se zvýšily platby za zbytečně kapacitní soupravy, jež by vezly v průměru 20 cestujících. Další změny v provozu málo kapacitních souprav by mohly nastat po dostavbě Boskovické spojky, to je ale daleká budoucnost.
1) Kolik lidí v tom Rájci zahynulo díky poloperonizaci? Já mám nejasný pocit, že tam lidi zařvou především díky tomu, že lezou pod stažené závory na přejezdu.
2) Obávám se, že být o 1 kolej v Letovicích méně, ani to není dostatečný argument pro ukončení vlaků na hranicích kraje, takže by tam byl akorát ještě větší bordel a zmatek.
Kromě toho, ačkoliv mi je toho kluka moc líto, tak ty lidi tam neměli u té koleje, kde jelo EC, co dělat. Vzít rodinku na "výlet do kolejiště", místo abych bezpečně nastoupil do vlaku ze strany od stanice, je dost nezodpovědné. Teď už to bohužel rodiče vědí, ale cena za to je příliš vysoká...:-(
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










