..: Pod koly vlaku zemřel v Letovicích chlapec :..

Letovice, autor: Marek Topič Letovice - Dnes krátce po půl jedenácté dopoledne zahynul pod koly vlaku teprve čtrnáctiletý chlapec. Smetl jej projíždějící EC 174 "Jan Jesenius". "Čtrnáctiletého chlapce, který stál na perónu, strhl do kolejiště projíždějící mezinárodní rychlík," řekla mluvčí blanenských policistů Iva Šebková. Hoch utrpěl rozsáhlá zranění. Těm bohužel na místě podlehl. „Na letovické nádraží okamžitě po oznámení vyrazili záchranáři, hochovi už ale nebylo pomoci, byl na místě mrtev,“ sdělila novinářům mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. Z jakého důvodu se mladík v kolejišti ocitl, vyšetřuje policie. Vlak nabral zpoždění cca 3 hodiny. Cestující do Pardubic a Prahy vyzvedl Ex 574 "Petrov", který jel po stejné trase o hodinu později a mimořádně zastavil i v Letovicích.

Výše zmíněný případ ovšem není jedinou smrtelnou nehodou na železnici, která se dnes stala. V Poděbradech zahynul pod koly lokomotivy důchodce, jež podlézal spuštěné závory. "Chodec si podle výpovědi svědků přizvedl závory v době, kdy tudy projížděl vlak, a byl sražen. Na místě následkům zranění podlehl," uvedla mluvčí nymburské policie Zuzana Tuzarová.

Zdroj: Deník, iDNES, Novinky, ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 8.11.2008 (19:41)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.11.2008 (15:09)  
Mirek Hruška & další : v zájmu daňového poplatníka (tedy mne, vás a kohokoli jiného - tedy i rodičů onoho mladého muže, resp. v zájmu jeho samého, byť to zní poněkud morbidně) nebyla ve stanicích Březová nad Svitavou, Letovice, Adamov a Rájec-Jestřebí postavena ostrovní nástupiště s podchody a bezbariérovým přístupem pro osoby se zdravotním postižením (protože by to bylo plýtvání penězi daňového poplatníka). V Rájci-Jestřebí by už taky mohli zřídit pamětní desku se jmény osob, které tam v kolejišti díky této "úspoře" zahynuly.

PAja : v Letovicích jsou v současné době 4 dopravní koleje, vybudováním ostrovního nástupiště by tam zůstaly pouze tři. No a co ? Pro hladký průjezd vlaků na dvojkolejné trati, případně předjetí vlaku to postačuje.
Alespoň by se tam nemohly současně ukončit vlaky od Brna a České Třebové a nutit cestující do přestupování. Prakticky každá stanice přišla díky ostrovnímu nástupiště o jednu kolej, nicméně v téměř všech stanicích se stavěla ostrovní nástupiště mezi 1. a 3. kolejí nebo 2. a 4., takže se využívá pouze jedna hrana, u zbylých kolejí se postavila jen zvýšena nástupní hrana (takže k tomu, aby se dostal vozíčkář do vozu je potřeba speciální vehikl), místo toho, aby se udělalo ostrovní nástupiště mezi 1. a 2. kolejí, jako např. v Prosenicích ... což je důkaz, že to mu nic nebrání.

Podobně by bylo plýtváním penězi daňového poplatnka postavení zábradlí např. na zastávkách Pouzdřany / Popice, kde se jezdí kolem peronní hrany rychlostí 160 km/h. V Německu, např. na trati Rostock – Stralsund jsou na zastávkách zábradlí vymezující bezpečnou hranici, za níž má stát cestující čekající na vlak, dokud vlak nezastaví nebo když jede kolem projíždějící vlak. Mezi jednotlivými "bloky" zábradlí je dostatečně široký prostor, takže cestující nejsou omezováni.
Registered user Martin Š.  mail  
09.11.2008 (14:56)  
Pánové, pokud jste můj příspěvek pochopily tak, že dávám vinu Dopravci, tak to v žádném případě, pouze jsem podotkl, že bezpečnější by bylo, kdyby tu byly ostrovní nástupiště (jak jsem se dočetl v pozdějších příspěvkách, nebylo to možné, pokud).
Registered user sAd 
09.11.2008 (14:27)  
Mirek Hruška: Jste trochu přestřelil. Viz vysvětlení od Jiří Průša.
09.11.2008 (11:17)  
No ústí n O ani nrandýs zatím reko neprošli a třeba Zámsk, Uhersko,Moravany a vlastně všechny ostatní vyjmenované mají i ostrovní nástupiště pro jeden směr tudíž se hlavní pojížděná kolej nepřechází,ale chodí max pouze k ním a navíc kromě doby kdy tam stojí os. vlak tam nemá kdo co dělat.
09.11.2008 (9:53)  
Samlep: No dobrá. Tím jsi to ale pouze potvrdil, že nevíš. Budu tedy pokračovat dále. Podivín, Zaječí, Šakvice, Vranovice, Hrušovany u Brna, Modřice, Ústí n/O, Brandýs n/O, Zámrsk, Uhersko, Moravany, Kostěnice, Přelouč, Řečany n/L, Záboří n/L, Velim, ... Mám pokračovat?
Registered user pato 
09.11.2008 (9:08)  
IDeeSak:Nebyl,byl tam s mámou,tátou a sestrou.Byla to rodina na výletě,kteří byli pozváni do Letovic. O to je to vše hroznější,že se to stalo před očima celé rodiny.
09.11.2008 (8:37)  
mr.Puzzle, Hruška: Ehm, jenomže prvním koridorem není myšlena pouze trať mezi Brnem a Třebovou, ale i úsek po Prahu a dále. ;)
Registered user PAja 
09.11.2008 (8:09)  
Žst. Letovice je jedinou stanicí (s pravidelnými stáními rzychlíků) kde na rameni Brno -Č.T. není kvůli směrovým motivůp před stanicí (směrem od Brna) provedena poloperonizace. (tzn k nejbližší hlavní= průjezdné koleji přístup v úrovni, dále mimoúrovňově na ostrovní nástupiště) Pro poloperonizaci by bylo nutné jako vždy vypustit jednu staniční kolej pro ostrovní nástupiště a hlavní kolej "kolejovým esíčkem" posunot dále od výpravní budovy, což je v Letovicích nepřijatelné. Znamenalo by to vypuštění koleje s čímž dráhy nesouhlasily (náhrada vzhledem k zástavbě a terénu nemožná) tak úpravamy na brněnském zhlaví stanice by posunuly umístění nástupišť dále směrem na Č.T. a za třetí by se výrazně zkrátila užitná délka staničních kolejí.
Vznikl proto tento kompromis. Buhužel za cenu snížené bezpečnosti. Traťová rychlost tu je 100. Lidé by měli dbát na upozornění staničního rozhlasu a alespoň trošku zapojit mozek a přemýšlet o svém konání a své bezpečnosti.
Tragédie jsou děti. To je bohužel asi univerzálně neřešitelné a je to hold na rodičích. Strašná tragédie.
09.11.2008 (0:59)  
Nedivil bych se, kdyby to byl jeden z místních sprejerů.

Jednou byl R na Prahu opožděn o něco více než obvykle (15 minut). Na vedlejší koleji (blíže ke staniční budově) stála 560 s novým, ještě mokrým pestřejším "lakem" a v její blízkosti dva mladíci kolem 15 let s batůžky. Zpočátku jsem myslel, že jsou to přistupující cestující, tito ale po zastavení vlaku nenastoupili, ale za posledním vozem bez větší opatrnosti přeběhli koleje na druhou stranu nádraží ke hromadě uhlí, kde začali vytahovat foťáky. Mezitím se vlak dal do pohybu a jim se otevřel výhled, pravděpodobně na jejich dílo. Mě to trklo, chtěl jsem je zdokumentovat, ale vlak se mezím dal do pohybu a mě paměťovou kartu zaplnila mazanice, ze které bez bujné fantazie nebylo nic k poznání.
08.11.2008 (23:38)  
samlep: Hrušovany, Modřice, Šakvice, H-Heršpice...všude sou ty nástupiště takhle úzký, i když ne na všech nástupištích, na těch jakoby dál od budovy je to širší..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko