..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Vysočina


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Qaws 
11.11.2008 (21:30)  
Pokud je to tak, jak píše Kubíček, a z toho co jsem viděl v TV, že to bylo kousek před semaforem, tak osobák měl být schopen zastavit..
11.11.2008 (20:34)  
Ze zprávy DI: "Bylo prokázáno, že na vjezdovém návěstidle do stanice svítila návěst "Stůj". Dále můžeme vyloučit selhání zabezpečovacího zařízení."

Takže osobák asi cestu postavenou neměl...
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
11.11.2008 (18:22)  
milos: Už jsem se naučil nevěřit všemu, co se v médiích objeví. Mimoto záleží na zrychlení, a ne rychlosti. Když kocour housence zatlačil nárazníky do skříně vozu, tak to asi trochu skočit muselo. Ale odmítám se o tom dohadovat „z Prahy od stolu“. Kromě toho jsem odpůrce všelijakých konspiračních teorií.
Registrierter Benutzer milos  mail  
11.11.2008 (17:56)  
mirekM: a tobe se to zda normalni?
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
11.11.2008 (17:47)  
Sýkoráček : Áno, na k-report.net je schéma stanice, s podrobným popisom, vo formáte xls. Na obidve strany je ako TZZ RPB, to znamená, že súhlas musel výpravca v Ždírci pre ten Os udeliť. Potom mal počkať až zastaví pri vch. náv. a až potom proti nemu mohli ťahať. Ovšem zasa by zmeškal Os a šéfovia by mali veľké výhrady proti tom uto súrnemu posunu. Vlečka má odvratnú koľaj , ale len jednostrannú spojku do stanice. To znamená, že ak prestavovali vozne z vlečky na dopravné koľaje do stanice, musel posundiel vytiahnuť na traťovú koľaj !
11.11.2008 (14:52)  
numo, NIcKON - Při pohledu na fotky se nedá souhlasit, že jí ,,nic,, není. Něco se pěkně ,,pokrčilo,,. Všimněte si, že Regionova má nárazníky celé pod skříní. Takže, buď povolily deformační zóny, nebo přední část rámu. Při této nehodě se vlastně střetl čelník rámu 742 a čelníček rámečku Regionovy.
Registrierter Benutzer Ninja  mail  
11.11.2008 (14:11)  
Jiří Průša: Podle dostupných informací Regionova jela, náraz rychlostí cca 14 km/h. Jestli jela 742 se mi zjisti nepodařilo...

NIcKON:
Tak v téhle iluzi náš žilo asi víc... Nechápu. Škoda 1 milion, přitom čelo je na odpis... Na 742 není ani škrábnutí.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
11.11.2008 (12:05)  
Já žiju v iluzi, že jedním z důvodů, proč je regina tak drahá je fakt, že má rám repasovaný. A kromě toho má přidané deformační zóny. Nebo se snad mýlím?
11.11.2008 (10:41)  
Nezapoměňte, že důchodci mají křehké kosti a opotřebené orgány, jim stačí menší náraz než lidem v produktivním věku, ale že se někdo pořezal o sklo, tomu nevěřím, snad je všude bezpečnostní sklo, které netvoří střepiny. Jinak 810 by dopadla stejně, když má stejný rám. Příčina nehody? Obvyklé zmatky, spěch a nepozornost, nedostatečné vybavení stanice, třeba kdyby tam byla výtažná kolej, když je tam pila a často se posunuje. RegioFujN@va měla dostat kotoučové brzdy a možná i elektromagnetickou brzdu, když jí mohl mít dvounápravový motorový vůz vyráběný od roku 1965 v NDR nebo staré tramvaje.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
11.11.2008 (10:25)  
milos, 10.11, 23:39: Vypadá to, že jsi na místě nebyl, tak by ses prosím mohl zdržet komentářů tohohle typu a mít ke zraněným trochu úcty. Nejsme iDnes ani hospoda.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko