Ždírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.
Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.
Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.
Případ i nadále sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz
| 10.11.2008 (14:49)
Je-li třeba posunovat za označník, oznámí zaměstnanec oprávněný řídit posun předpokládanou dobu trvání posunu výpravčímu a vyžádá si jeho svolení k tomuto posunu, a to přímo nebo prostřednictvím výhybkáře.
Výpravčí smí takový posun dovolit pokud:
a) není na cestě ze sousední stanice k němu vlak ani PMD,
b) má na tratích vybavených traťovým souhlasem udělen traťový souhlas.
V době trvání posunu za označník nesmí výpravčí přijmout vlak nebo souhlasit s jízdou PMD ze sousední stanice, ani udělit traťový souhlas sousední stanici. Ukončení posunu a uvolnění prostoru mezi označníkem a vjezdovým návěstidlem ohlásí zaměstnanec řídící posun výpravčímu přímo nebo prostřednictvím výhybkáře.
Je celkom rozdiel ci nieco zastavi na metri alebo na troch... Hovorime tu o rychlosti narazu nejakych mozno 6 m/s, spomalenie pri zastaveni na metri je 18 m/s^2, na troch metroch tretinove - to prve vacsina z nas neudrzi, to druhe ano. Kedze ten fira urcite brzdil, ludia mali cas sa pripravit.
a- výpravčí a ochotný fíra chtěli vyhovět provozu pily, která by považte cca 30-45min neměla co nakládat, kvůli pár metrům vlaku přes normu. (A pak by tedy měl mít majitel pily především dlouhý a důrazný rozhovor s někým od SŽDC na téma délka vlečkových kolejí vs. vzdálenost označníků, vjezdových návěstidel apod)
b-toto se nedělo dnes poprvé a skutečná prvotní příčina není pochybení fíry, výpravčího, ved. posunu a spol, ale hlavně na straně sždc za nevyhovující délku kolejiva ve stanici a úroveň zab zař. , ale za to bohužel nejde nikoho zavřít, protože na papíře je všechno v klidu, že.......
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










