..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Vysočina


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Sýkoráček  mail  
11.11.2008 (9:41)  
rk_kn. Jen jsem to asi blbě zformuloval. Jak napsal Jiří Průša, vlak musí stát u vjezdového návěstidla a měl by být o tomto posunu zpraven. A situace kdy vlak jede z této stanice a měl by být do tohoto směru posun za označník, tak přeci výpravčí musí mít udělen traťový souhlas, ne...
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
11.11.2008 (8:29)  
D 2 , bod 685 :
Je-li třeba posunovat za označník, oznámí zaměstnanec oprávněný řídit posun předpokládanou dobu trvání posunu výpravčímu a vyžádá si jeho svolení k tomuto posunu, a to přímo nebo prostřednictvím výhybkáře.
Výpravčí smí takový posun dovolit pokud:
a) není na cestě ze sousední stanice k němu vlak ani PMD,
b) má na tratích vybavených traťovým souhlasem udělen traťový souhlas.
V době trvání posunu za označník nesmí výpravčí přijmout vlak nebo souhlasit s jízdou PMD ze sousední stanice, ani udělit traťový souhlas sousední stanici. Ukončení posunu a uvolnění prostoru mezi označníkem a vjezdovým návěstidlem ohlásí zaměstnanec řídící posun výpravčímu přímo nebo prostřednictvím výhybkáře.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
11.11.2008 (8:05)  
Sýkoráček : toto by som si netrúfal tvrdiť ! Najmä nie po 40. rokoch praxe.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
11.11.2008 (1:17)  
Chápu, ale ono prodloužit každé hnací a v ideálním případě každé vozidlo o čtyři metry nejde jen tak. Kromě zásadních ekonomických a ekologických problémů by takový vlak měl mj. také prodlouženou brzdnou dráhu o nárůst hmotnosti protažených deformačních zón. Podstatně by se také zhoršily chodové a brzdící vlastnosti (v deformační zóně nemůže být uchycený podvozek ani zásobník stlačeného vzduchu, čili by se dále znevýhodnil poměr celkové délky a rozvoru/vzdálenosti otočných čepů, už nyní u většiny moderních vozidel hodně nevýhodný) a tím přímo i aktivní bezpečnost. Domnívám se, že současný stav je optimálním kompromisem.
11.11.2008 (1:05)  
Jestli se nepletu tak posun provádělo ČD CARGO.Problém bude mít strojvedoucí ČDC,vedoucí posunu a případně posunovač. Byl li výpravčím povolen posun za označník bude mít problém protože posun za označník je zakázan jede-li ze sousední stanice vlak(výjimka je když již stojí u návěstidla). Akorát zatím neni z ničeho jasné kdo do koho vrazil zda regionova do posunu nebo opačně nebo zda byli v pohybu oba.
Registrierter Benutzer numo 
11.11.2008 (0:51)  
Samozrejme ze na ukor uzitkovej plochy, resp. proste urobit o par metrov dlhsie.

Je celkom rozdiel ci nieco zastavi na metri alebo na troch... Hovorime tu o rychlosti narazu nejakych mozno 6 m/s, spomalenie pri zastaveni na metri je 18 m/s^2, na troch metroch tretinove - to prve vacsina z nas neudrzi, to druhe ano. Kedze ten fira urcite brzdil, ludia mali cas sa pripravit.
Registrierter Benutzer JK ml. 
11.11.2008 (0:48)  
Mirek M: Nechápu proč se s posunem tolik spěchalo. Mělo tam být křižování osobáků (zjistil jsem studiem JŘ, jestli byl os od havl brodu zpožděný netuším)na trať mohli vyrazit o 10 minut později a uskutečnit posun až přijede os od pardubic (hlinska) a proti vlak tamtéž odjede. Nevím jestli i potom lze vyrazit hned jako zmíněný pmd s posunem přes návěstidlo podle rozhledu nebo je nutné počkat na vyklizení oddílu (osobák musí dojet až do Hlinska není li teda cestou nějaké hradlo apod což netuším). Pokud teda souhlas pmd (i na takovou vzdálenost za návěstidlo) musí posvětit výpravčí z hlinska (jako že zřejmě musí) pak mi z toho vychází:
a- výpravčí a ochotný fíra chtěli vyhovět provozu pily, která by považte cca 30-45min neměla co nakládat, kvůli pár metrům vlaku přes normu. (A pak by tedy měl mít majitel pily především dlouhý a důrazný rozhovor s někým od SŽDC na téma délka vlečkových kolejí vs. vzdálenost označníků, vjezdových návěstidel apod)
b-toto se nedělo dnes poprvé a skutečná prvotní příčina není pochybení fíry, výpravčího, ved. posunu a spol, ale hlavně na straně sždc za nevyhovující délku kolejiva ve stanici a úroveň zab zař. , ale za to bohužel nejde nikoho zavřít, protože na papíře je všechno v klidu, že.......
Registrierter Benutzer milos  mail  
11.11.2008 (0:04)  
numo - jeden cas jsem jezdival uzasnym autem - Subaru Libero. Kdo zna, tak vi, ze u nej byla deformacni zona jen dvoumilimetrovej plech a zbytek musely odrazit kolena ridice - tady bych to videl obdobne :- )
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
10.11.2008 (23:54)  
Těch pár metrů železa by bylo na úkor užitné plochy, pokud bys tedy nechtěl mít v deformační zóně stanoviště strojvedoucího... Regionova je stavěná na osmdesátku a dostala deformační zóny, odpovídající této rychlosti. Ostatně, jak by asi na jejím místě skončila krabička?
Registrierter Benutzer numo 
10.11.2008 (23:39)  
Hm.. to tieto jednotky nemaju vobec ziadne deformacne zony? Lebo to ze podla fotiek jej "nic" nie je je teda skor pekny pruser ako ze by to bolo dobre. Aky je problem ich postavit tak aby tam bolo par metrov zeleza s vypocitanou tuhostou urcenych na pokrcenie?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko