..: Srážka vlaků na Vysočině - aktualizováno :..

814 Zdirec nad Doubravou, foto: Ondra MalekŽdírec nad Doubravou - Dnes ve 12:55 došlo na trati 238 u železniční stanice Ždírec nad Doubravou k čelní srážce osobního vlaku s posunujícím dílem. Podle posledních zpráv bylo ošetřeno 12 - dvě těžká zranění s podezřením na vnitřní krvácení a dvě středně těžká; 10 z nich bylo odvezeno do nemocnice a podle záchranné služby zasahoval i vrtulník. Policie a Drážní inspekce jsou již na místě a zahajují šetření, trať je uzavřena a náhradní autobusová doprava je zavedena na osobní i dálkové spoje v úseku Hlinsko - Ždírec nad Doubravou.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského je v tuto chvíli nejpravděpodobnější příčinou havárie špatná manipulace s posunujícím dílem, který nedopatřením vjel do cesty osobnímu vlaku, přijíždějícímu od Pardubic. Jednalo se o vlak 5307, tvořený jednotkou Regionova 814/914.030. Podle očitých svědků i zástupců Českých drah je poškození železničních vozidel poměrně malé, vlak ČD ani ČD Cargo, vedený lokomotivou 742.334, nevykolejil! Přesto došlo k úniku ropných látek, které hasiči zneškodnili s pomocí sorbentu. Komplikace způsobil fakt, že kvůli nehodě zůstal uzavřený železniční přejezd na silnici 1. třídy č. 37 ze Ždírce do Trhové Kamenice a v okolí se tvořily rozsáhlé kolony aut.

Podle prvních závěrů DI dosáhla škoda na osobním vlaku ČD 1 miliónu, na nákladním vlaku ČDC 10 tisíc Kč. Posunující díl vyjel za vjezdové návěstidlo, v současné chvíli se šetří, zda oprávněně, ale vzhledem k postavené vlakové cestě pro osobní vlak je to velmi nepravděpodobné. Příčinou nehody je tedy zřejmě lidský faktor, jak potvrdil Zdeněk Neusar z DI. Doprava na postižené trati se měla podle odhadů obnovit kolem 19. hodiny, zatím není jasné, zda se tak opravdu stalo.

Případ i nadále sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.11.2008 (14:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Vysočina


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
10.11.2008 (23:39)  
crash: stejne je mi to divny... bylo v regionove nejakych 13 lidi, to je prakticky prazdna - pochybuju, ze vsichni chteli vystoupit ve Zdirci (teda pokud to nebyla konecna, tolik nepatram) a pochybuju, ze by vsichni stali kilometr pred stanici u dveri. tudiz chapu, ze par lidi co sedelo po smeru se vydalo na vylet na protejsi sedacku, na nekoho zezhora spadla krosna nebo kos s husou - ale komplet osazenstvo mezi zranenymi a do spitalu? To teda meli vsichni zucastneni sakramentskou smulu... I kdyz vim, ze i pri 10km/h je to slusna supa - tak podle me je to medialne trochu pretragedizovano...

btw: no ted me napada - ono to bylo v poledne, ze? takze normalni lidi pracujou, mladistvi sedej jeste ve skole, takze asi osazenstvo bylo spise predkremacniho veku - to to asi vysvetluje, ze pro sichr odvezli na vysetreni do spitalu vsechny, kor kdyz uz je to zadarmo.
10.11.2008 (23:08)  
milos: Něco jinýho je, když lidi seděj a dost to s nima cukne a bus se relativně "pomalu" zastaví (viz výlet od škarpy) a něco jinýho je, když už cestující stojej čekajíc na zastavení a vystoupení, jede to cca (odhad) do 20 km/h a najednou vlak stojí během zlomku vteřiny a lidi lítaj dopředu. Tu někomu spadne na hlavu kufr, tu si někdo zláme ruku o stolek či madlo, tu někdo proletí dveřma a pořeže se, tu někdo naletí hlavou na madlo, tu si někdo vrazí opěrku do břicha... A máte tu tyhle počty zranění.

Nedavno sem měl tu čest sedět ve stojící soupravě 2x053, na kterou najížděla neschopná hydra s banglí. Nevim jestli zaspal posunovač, každopádně bangle s hydrou jela rychlostí aspoň rychlý chůze a šlupka to byla opravdu pořádná, že nečekat to tak sem asi na zemi. A to ty vozy byly zabržděný
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
10.11.2008 (22:33)  
U posunu za označník však nemusí být trať volná. Ale strojvedoucí vlaku, který je na trati musí o tom být zpraven (tedy pokud jede do této stanice).
registrovaný uživatel PES38 
10.11.2008 (22:28)  
I s posunem za označník musí souhlasit výpravčí sousd. stanice.
registrovaný uživatel milos  mail  
10.11.2008 (21:57)  
happy: no kdyz jsem na to na nove koukal a chvilku pred tim byla rani celni bouracka lidmi osazeneho minibusu s autem v plne rychlosti a s busem nasledne ve skarpe, kde tvrdili, ze osetrili akorat ridice dodavky a jinak lidi z busu OK (pilot osobaku KO) - tak mi ten tukanec u Zdirce pripada, ze v podtextu medialne znameho odskodnovani CD zranenych a obeti tam kazdy minimalne prechodil rakovinu... za ctvrt mega bych si tam mozna od nekoho pred prijezdem zachranky nechal prerazit ruku...
to musi byt nafouknuty jako svine... (s odpustenim)
registrovaný uživatel vojtik 
10.11.2008 (21:56)  
/OT/Přes Plzeň kmenová a přes Tábor nejspíš náhradní souprava./OT/
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
10.11.2008 (21:49)  
OT:nevíte proč babitron háže 2 Plečniky? jeden normálně +47 a další přez plzeň +117
registrovaný uživatel MirekM  mail  
10.11.2008 (20:43)  
Ad Fauny: Hlavně je nutné uvést, že s PMD (posunem mezi dopravnami) musí souhlasit i výpravčí sousední stanice – a ten samozřejmě může souhlasit, pouze pokud je trať volná.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.11.2008 (19:37)  
Tak teď to bylo na TV NOHA a šlo vidět, že fíra posuvného dílu byl až za návěstidlem z čehož plyne, že pokud neměl pís. rozkaz, tak to jde jednoznačně na jeho triko a na triko vedoucího posunu.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
10.11.2008 (19:19)  
Při posunu za vjezdové návěstidlo už se jedná o posun mezi dopravnami, který musí být zpraven písemným rozkazem. Označník se nachází ještě před vjezdovým návěstidlem. Za něj je možno posunovat jen se svolením výpravčího a nejdále po vjezd. n. jinak nastává výše popsaná situace.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko