..: Vít Bárta rezignoval na post ministra dopravy :..

Ministr dopravy Vít Bárta na tiskové konferenci v Pardubicích 17.9.2010, foto: Matouš Danielka Praha — Politické turbulence ve straně Věci veřejné dnes poprvé zasáhly do složení vlády. Jeden z nejmocnějších členů a kandidát na předsedu nejmenší koaliční strany Vít Bárta se rozhodl rezignovat na funkci ministra dopravy. Premiér Petr Nečas označil tento krok za nezbytný a nevyloučil další změny ve složení kabinetu. Věci veřejné by měly i nadále mít nárok na obsazení postu ministra dopravy; paradoxně v situaci, kdy jejich poslanecký klub opustil stranický lídr pro oblast dopravy Stanislav Huml. Devítiměsíční působení Víta Bárty v čele resortu dopravy se neslo zejména ve znamení zásadního přehodnocení investičních projektů, včetně tlaku na stavební firmy a přípravy nové dopravní koncepce pro následující desetiletí. Pro železniční dopravu jeho funkční období znamenalo zejména změny ve financování osobní dopravy a kroky k vypsání prvních tendrů na rychlíkové linky v Česku; kontroverzi naopak vyvolal společný postup se SŽDC při hromadném rušení tratí nebo spory mezi správcem infrastruktury a Drážní inspekcí.

Zdroj: iDNES, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.4.2011 (14:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
09.04.2011 (10:55)  
Tak to si klidně mohl vlézt do teplíčka ke Skansce a jiným nenažraným subjektům a nemusel jim šlapat na krk. A spřátelené firmy z betonářské lobby? Pochybuji. Celý život se motal v trošku jiné branži. Nicméně já hodnotím kladně jeho snahu o převedení nákladní dopravy na železnici. Poprvé se alespoň někdo pokusil narovnat tarify za použití DC/mýto. Nesliboval hory doly, ale reálné a uskutečnitelné vize. Bohužel nestačil řádně šloupnout na krk SŽDC. Protože zatímco ŘSD opanoval Bárta, tak SŽDC opanovala Bártu. Viz. nesmyslné rušení tratí, protizákonné nepřidělování kapacity, snaha se nabourat do DI atd. atd.

Bárta se snažil narozdíl o ostatní politiků uspokojovat potřeby občanů nejen ve volebním programu, ale i během volebního období.Bohužel to dělal jenom proto, aby na tom vydělal Dojel na to, že voliči nejsou blbci a pokud korupčník šmírák bojuje proti korupci, tak je něco špatně.
09.04.2011 (9:32)  
Josef Petrák: Jasně, je to těžký, ale Bárta už s tím má přeci jen nějaké zkušenosti. Navíc, já dlouho neslyšel horší projev od politika než nedávno od Bárty.
registrovaný uživatel M 
09.04.2011 (0:20)  
Koleys a tak - fascinuje mne to nadseni, ze je pryc, aniz by kdokoliv vedel, co prijde priste...

Juraj Kovac - pekny myslenkovy pochod. Ale asi bych postupoval podobne:-)
registrovaný uživatel bugear 
09.04.2011 (0:06)  
@zirecek: Není co vracet zpět. Systém fungoval spolehlivě před Bártou, za Bárty a bude i po něm.
@happy: Tak si nejdřív zjistěte proč šlapal na krk zrovna Skansce. U jiných subjektů to byla pouze mediální prezentace, víme jak to dopadlo.
registrovaný uživatel Koleys 
08.04.2011 (23:34)  
K probíhající kauze je zbytečné se vyjadřovat - každý si o kvalitě mfD může udělat úsudek sám.
Jsem ale rád, že Bárta jde pryč (nebo do stínu?) - ze slibované podpory železnice se vyklubalo přelévání prostředků na výstavbu dálnic, mýto zůstalo de facto ve stejné podobě a koridorizace takřka zamrzla. Jediné poplatky za použití DC se alepsoň v ND snížily.
A řečičky o tom, jak nutně si musíme utahovat opasky?? Jen kázal lidem pít vodu a sám si plnil cisternové (chcete-li přesněji, tak i nádržkové či kotlové) vlaky vínem, které by si později smělo vypít jeho bezpečnostní impérium a pár jeho kamarádů..
Ale ne že by Bartákové, Drobilové, Nečasové či Sobotkové byli lepší, všichni táhnou za jeden provaz, na jehož druhé straně je oprátka, stahující hrdlo ovčana.
08.04.2011 (23:15)  
Aha, takže MF Dnes podplatila poslance veverek, aby trpělivě čekali, než jim dá Bárta půjčku, a pak to šli honem udat jako úplatek? To asi hulíte slušný matroš. Sice chápu, že člověk se rád upíná k nadějím, ale realita bude asi úplně jednoduchá. Gauner prostě zneužil společenskou poptávku po boji s korupcí, aby se dostal k moci a pak mohl sám rýžovat. Úkolem protikorupčního ministra není zasahovat do každé zakázky, ale dát těm zakázkám konečně pravidla, podle kterých se pojede, i když ministra srazí vlak. Proč dodnes veverky ani nepředložily jakoukoliv protikorupční úpravu stávajících zákonů, zásadní změnu zákona o veřejných zakázkách atd.? Jo, ono je teprve krátce po volbách a chce to čas. Tak dobrou a hezké sny.
08.04.2011 (22:47)  
Trochu uvazujicim lidem musi byt zrejme, ze se jednalo o cilenou, placenou medialni diskreditaci pana Barty. V cele jasne vevodila absurdni novinarina Mf Dnes. Me jako volice nezajimaji, jakou pseudospinu zaplaceni novinari pozvolne predkladali v mediich, me zajimaji usetrene miliardy a fungovani v CD, SZDC, RSD. Nyni se bojim, ze se budou vracet zpet prednastavene statni penezovody do soukromych rukou, :-(.
08.04.2011 (22:31)  
A znáte nějakého korupčníka, který rozdává své úspory a ještě i plat? :) To tu máme taky unikát. Většinou se rozdává ze státního. - no já nevím, ale klasický typický korupčník jde na úřad a tam má keš obálku ze svého soukromého konta. To že nám to nejen poslední superkoalice trochu otočila a uplácí se naopak čili úřad toho, kdo jde na úřad... No jsme v Česku.
08.04.2011 (21:57)  
Huml? Tohle někdo mohl myslet vážně? Samozvaný "dopravní expert"? Bývalý esenbák, který umí maximálně pokutovat propadlou lékárničku?
08.04.2011 (21:39)  
infected.bass) A znáte nějakého korupčníka, který rozdává své úspory a ještě i plat? :) To tu máme taky unikát. Většinou se rozdává ze státního.

Tomáš Palíšek) Už jsi někdy mluvil na kameru? Zkus to a uvidíš, nakolik budeš mít sebejistou, nebo bártovskou artikulaci.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko