..: Vít Bárta rezignoval na post ministra dopravy :..

Ministr dopravy Vít Bárta na tiskové konferenci v Pardubicích 17.9.2010, foto: Matouš Danielka Praha — Politické turbulence ve straně Věci veřejné dnes poprvé zasáhly do složení vlády. Jeden z nejmocnějších členů a kandidát na předsedu nejmenší koaliční strany Vít Bárta se rozhodl rezignovat na funkci ministra dopravy. Premiér Petr Nečas označil tento krok za nezbytný a nevyloučil další změny ve složení kabinetu. Věci veřejné by měly i nadále mít nárok na obsazení postu ministra dopravy; paradoxně v situaci, kdy jejich poslanecký klub opustil stranický lídr pro oblast dopravy Stanislav Huml. Devítiměsíční působení Víta Bárty v čele resortu dopravy se neslo zejména ve znamení zásadního přehodnocení investičních projektů, včetně tlaku na stavební firmy a přípravy nové dopravní koncepce pro následující desetiletí. Pro železniční dopravu jeho funkční období znamenalo zejména změny ve financování osobní dopravy a kroky k vypsání prvních tendrů na rychlíkové linky v Česku; kontroverzi naopak vyvolal společný postup se SŽDC při hromadném rušení tratí nebo spory mezi správcem infrastruktury a Drážní inspekcí.

Zdroj: iDNES, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.4.2011 (14:24)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer PN  mail  
08.04.2011 (18:01)  
Pro mě osobně byl pan Bárta přinejmenším spornou figurkou. Nedá se mu upřít, že udělal některá správná rozhodnutí, ale zároveň udělal i mnoho špatných rozhodnutí. Pro mě nejzávažnější je jeden z jeho posledních počinů a to pokus o odvolání "nepohodlného" generálního inspektora DI Šiguta, který začal upozorňovat na šlendrián SŽDC a její neúdržby. Zrovna jsem si říkal, že minule to pan Šigut přežil jen proto, že se měnily síly ve vládě, tak doufám, že nyní bude mít stejné štěstí. Držím panu Šigutovi palce, protože je to podle mě jeden z mála lidí, kteří to se železnicí v Česku myslí opravdu dobře a zároveň jsou i na pozici, kde pro to mohou i něco udělat, nebo se o to alespoň pokusit.
08.04.2011 (17:44)  
infected.bass: teda na to, že "mu o českú železnice vôbec nešlo", toho pre ňu urobil pomerne hodne. Hlavne v porovnaní s predchodcami, ktorí sa blahom železnice zaklínali niekoľkokrát. Celkom paradox, nie?

M: Formulácia upravená. Rozmýšľal som, ako stručne vystihnúť funkciu "ten človek na kandidátke, ktorý má určené kecať do dopravy", až som sa na to pôvodne vykašlal.
Registrierter Benutzer MB 
08.04.2011 (17:10)  
mah: Hezký článek, škoda že se tam nemluví i o tom že všimné se za jeho vlády taky docela zvýšilo.
08.04.2011 (17:08)  
Já nevim, proč ho furt tady tak oplákávate. Nebudu se vyjadrřovat jestli je to dobře, nebo špatně, jeslti je pryč, nicméně, někteří z Vás nepochopili, o co mu šlo a co se dostalo na povrch. Tomu člověku nešlo vůbec o nějakou železnici, ale šlo mu o to, aby mohl rozdělovat kšefty spjaté s železnicí kamarádíčkům a firmičkám se kterými měl vztah, aby se dostal ke státním zakázkám a ke státním penězům. Jak to tak už bohužel chodí, systém já na bráchu, brácha na mě... Prostě, jak to řekl, jde o politický vliv, protože takhle se dělá business.
Registrierter Benutzer mah 
08.04.2011 (17:00)  
k diskusim, jeslti barta neco dokazal nebo ne, jestli neco zlevnil nebo nezlevnil
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=696526
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
08.04.2011 (16:54)  
Končí nejkratší, ale po pádu totality nejhlasitější období řízení ministerstva dopravy u nás. Bohužel. Všechna čest panu Bártovi za to, že se nebál veřejně ukázat ten bordel, kterému se u nás říká "doprava", tak trochu zevnitř...
Registrierter Benutzer mah 
08.04.2011 (16:49)  
Bartu znam osobne, byt naposled jsem s nim mel co do cineni pred cca 15lety. Ale v zakladnich povahovych a moralnich rysech se nikdo nemeni. Je to zmetek a podrazak. Pouzije jakoukoliv metodu pro prosazeni svych zajmu. Kdyz sel do politiky a na ministerstvo, tak urcite ne proto, aby bojoval proti korupci a ve verejnem zajmu. Korumpovani byl vzdy jeho styl. Verim vsemu, co se o nem ted rika a pise.
Registrierter Benutzer M 
08.04.2011 (16:27)  
Jasne, ted zacne raj na zemi...
08.04.2011 (15:58)  
Konečně ... už bylo na čase ...
08.04.2011 (15:58)  
Bárta je pro mě pan Ministr. A to co teď je, jen vykonstruovaný proti němu a jeho činům. A lidem co se to nelíbilo, museli něco udělat, aby měli svůj příjem. Fandím mu, a doufám, že se na své místo vrátí, a že vše vysvětlí. A to že rezignoval, to tu umí jen málokdo. A co ostatní?A propo,vše ostatní teď jde do útlumu,např. Vondra.Prostě všichni se snaží držet to své korýtko.Bárta pokud mě paměť neklame,to dokonce dělal zadarmo či svůj plat posílal na sbírku.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko