..: Vít Bárta rezignoval na post ministra dopravy :..

Ministr dopravy Vít Bárta na tiskové konferenci v Pardubicích 17.9.2010, foto: Matouš Danielka Praha — Politické turbulence ve straně Věci veřejné dnes poprvé zasáhly do složení vlády. Jeden z nejmocnějších členů a kandidát na předsedu nejmenší koaliční strany Vít Bárta se rozhodl rezignovat na funkci ministra dopravy. Premiér Petr Nečas označil tento krok za nezbytný a nevyloučil další změny ve složení kabinetu. Věci veřejné by měly i nadále mít nárok na obsazení postu ministra dopravy; paradoxně v situaci, kdy jejich poslanecký klub opustil stranický lídr pro oblast dopravy Stanislav Huml. Devítiměsíční působení Víta Bárty v čele resortu dopravy se neslo zejména ve znamení zásadního přehodnocení investičních projektů, včetně tlaku na stavební firmy a přípravy nové dopravní koncepce pro následující desetiletí. Pro železniční dopravu jeho funkční období znamenalo zejména změny ve financování osobní dopravy a kroky k vypsání prvních tendrů na rychlíkové linky v Česku; kontroverzi naopak vyvolal společný postup se SŽDC při hromadném rušení tratí nebo spory mezi správcem infrastruktury a Drážní inspekcí.

Zdroj: iDNES, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 8.4.2011 (14:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
08.04.2011 (21:36)  
Tomáš Palíšek: Já jen takovej dodatek. Znáte někoho, kdo půjčuje statisíce, cash, v obálce a bez směnky? Já teda ne... A také je zajímavé, jak najednou chtěli všichni půjčit. Takže tlachy o půjčkách??? Hahahaah :-D
08.04.2011 (21:24)  
Vítek Bárta. Ze začátku jsem ho moc nemusel, ale posléze se mi ukázal jako politik, který to myslí s dopravou vážně, ať už půjčil peníze komukoliv. Nicméně, asi je na vině on, protože když jsem ho slyšel na ČT24. Vůbec nevěděl, co říct, zasekával se, nefungovala improvizace. Hrůza a děs!
08.04.2011 (20:39)  
Ministr, který své "názory" protlačuje za cenu porušování zákona (mj. tlak na rušení drah v rozporu se zákonem o dráhách), mi chybět nebude.
O Napoleonkově "pozadí" a morálněvolních vlastnostech (že je pro něj politika akorát nástavbou byznysu je jasné už pár let, ne nadarmo se jeho straně přezdívá "Kšefty soukromé") iluze opravdu nemám.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
08.04.2011 (20:37)  
Tady asi nekteri zastanci pana B. necetli, jak se nam kluk sikovna pred par lety rozpovidal o svych touhach po politicke kariere a co pak delat s nabytou moci. Holt klidne ze sebe delejte dal pitomce panove, ja se dobre bavim...
08.04.2011 (19:50)  
Všichni zdejší obdivovatelé - máte pravdu, to co se děje je skandální spiknutí proti potlačení korupce. Škoda, že ten pistolník musí pryč. Co je na tom špatného, že mu vypadávaj z kapsy statisíce. To je v jeho branži normální, není žádnej nuzák.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
08.04.2011 (19:48)  
Borovička > Jestli to ale není spíš tím, že si tu rezignaci zatím vůbec nepřevzal a budou to řešit až v pondělí.
registrovaný uživatel karosa  mail  
08.04.2011 (19:23)  
Myslím, že vůbec nejde o pana Bártu. Po odpoledním prohlášení pana premiéra o změnách ve vládě mám pocit, že všehno to dění kolem VV a ministra Bárty má na svědomí ODS, konkrétně osoby kolem Ivana Langra. Vidím to tak, že po jednání vládních stran dojde k "velké rošádě", kdy po dohodě vládních stran bude ministrem dopravy jmenovám někdo z ODS či TOP 09. Ministr Vondra bude ze svého postu odvolán rovněž, na jeho místo bude převeden John a místo něj se vrátí na ministerstvo vnitra znovu právě Langr. Tím se zabije několik much jednou ranou: lidé z ODS se znovu dostanou na ministerstvo vnitra(příp. i dopravy)/což je hlavním cílem této "kauzy"/, vláda se bude moci chválit, jak "zatočila" s korupcí(dokonce i neprokázanou), splnila požadavek TOP 09 i opozice, kteří chtěli odvolat Vondru, John, pověřený nově vedením ministerstva obrany, bude znovu přesvědčován o tom, že se stranou VV se i nadále počítá ve vládní koalici a v neposlední řadě se zaradují i manažeři velkých stavebních firem, budujících naše silniční a železniční stavby. A všichni budou spokojeni, jak to krásně všechno lidi sežrali.... Tím vůbec nechci říci, že pan Bárta šel do politiky kvůli svým ideálům a krásným očím někoho..
registrovaný uživatel Busman 
08.04.2011 (18:52)  
Politik, kterej nosí prachy v igelitce a rozdává je v obálce, je odvařenej, i kdyby byl jinak svatej.
registrovaný uživatel happy 
08.04.2011 (18:44)  
Tomu člověku nešlo vůbec o nějakou železnici, ale šlo mu o to, aby mohl rozdělovat kšefty spjaté s železnicí kamarádíčkům a firmičkám se kterými měl vztah, aby se dostal ke státním zakázkám a ke státním penězům.

Tak to si klidně mohl vlézt do teplíčka ke Skansce a jiným nenažraným subjektům a nemusel jim šlapat na krk. A spřátelené firmy z betonářské lobby? Pochybuji. Celý život se motal v trošku jiné branži. Nicméně já hodnotím kladně jeho snahu o převedení nákladní dopravy na železnici. Poprvé se alespoň někdo pokusil narovnat tarify za použití DC/mýto. Nesliboval hory doly, ale reálné a uskutečnitelné vize. Bohužel nestačil řádně šloupnout na krk SŽDC. Protože zatímco ŘSD opanoval Bárta, tak SŽDC opanovala Bártu. Viz. nesmyslné rušení tratí, protizákonné nepřidělování kapacity, snaha se nabourat do DI atd. atd.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
08.04.2011 (18:32)  
JO, to je nejlepší zpráva dne.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko