..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
04.12.2008 (12:17)  
Přesně tak. A kdo chce být ve Vídni hodně brzy, jede nočními vlaky přes Přerov
04.12.2008 (12:07)  
Přednosta: ono dojet před desátou znamená vyjet z Prahy před šestou, což je pro spoustu lidí příliš brzo.

Cena jízdenky do Vídně: 9 EUR za zpáteční Břeclav-Wien (Wien Spezial) Vám přijde "příšerná"?

A pokud se Vám nechce platit 4 EUR za místenku do Pendolina, co Vám bráni jet Avalou (5:28 z Prahy) a v Břeclavi přestoupit na EC Smetana? (V Rakousku není v Pendolinech povinná rezervace.)
04.12.2008 (11:41)  
TO Miker..... s klasikou na Sp vlacích (Vl.Průsmyk) Bojkovice - Brno bych si tak 100% jist nebyl...

Ale bude to většina...

Něco Ti pošlu do mailu...
04.12.2008 (11:40)  
Ad Kubíček:)
Psal jsem o VLAKU
Psal jsem o spojení pro rodinu
Psal jsem o spojení pro turisty
ALE NE O ŠROTU, JEŠTĚ KE VŠEMU S POVINNOU REZERVACÍ!!Už tak jsou ceny za jízdu do Vídně příšerné, a ne ještě další poplatky.
ANO, pokud řeknete komfortní spoj pro "vyšší" klientelu, ale pak je na jednání se začátkem mezi 9-10 hod je příjezd v 10,02 na .....Totéž platí pro případné turisty-pokud by si chtěl důkladně prohlídnout město, zejména v létě, je příjezd v 10,02 pozdě!
04.12.2008 (11:12)  
Přednosta: 10,02 je poledne?
registrovaný uživatel miker  mail  
04.12.2008 (11:12)  
Nevíte jaké soupravy budou jezdit mezi Bylnicí a Uh. Hradištěm na osobních vlacích? U vlaků se znakem "kolečka" v hlavičce tajně doufám v 754+xBdmtee, snad někdo upřesní či vyvrátí. Dík za odpověď. EDIT: jedná se o vlaky 4303,04,07,08,09,13,16,39,42,45 a 4120. U spěšných vlaků (Vlárský Průsmyk-)Bojkovice-Brno počítám s klasikou najisto.
04.12.2008 (11:06)  
Dobrý den, no to je fajn, že pojede víc vlaků, ale co z toho, když vlastně někdy nejede nic - ono se totiž z takových Pardubic či Prahy nedá dojet do Vídně dřív než na poledne, což je na nic! =>auto, bus...A to jen pro to, že jediný ranní vlak do Brna má poznámku, že s jediným dopoledním vlakem směr Wien nemá přípoj (7,11/7,16) a další osobák přijíždí do Břeclavi 2 minuty po odjezdu ranního Os do Wien (8,28/8,26) Takže bezva GVD. Aneb jeďte s ČD na vánoční trhy do Wien, no co, hlavně že vyšel fajn ukazatel čehosi.....
registrovaný uživatel bleep 
04.12.2008 (11:02)  
ad znojmak
Což takhle zkusit měkký podprdelník na ty tramvajové sedačky... Já s ním jezdím i v Pendolinu, natož v Bixu, kde se hodí "aji" podprdelníky dva...
04.12.2008 (10:52)  
Paráda, moc děkuju.. za ty reko bixy.Cestou z OV budu raděj jezdit z Brna busem nebo aspoň přes Hrušovany vlakem než trpět 1:40 v té tramvajové sedačce na trati dlouhé 69 km :(
registrovaný uživatel M 
04.12.2008 (10:48)  
U tech VVK je "zajimave", ze po asi dost dlouhe dobe bude nektere tyhle vlaky v Brne i "spat"
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko